fbpx

‘קהילתנו’ – הקבוצה שבונה את הקהילה בחיפה

קבוצת 'קהילתנו' נפגשת אחת לשבוע כדי להגות וליזום אירועים קהילתיים לחברי הקהילה בחיפה. אחרי שיזמו את ערבי 'הלילות הורודים' ואת ליין המסיבות הקווירי ה'שופוני' הם כבר חושבים על הרעיון הבא | "יוצרים אירועים אשר יקרבו ויפגישו את חברי הקהילה החיפאית"
שופוני

כל מי שצעד במצעד הגאווה בחיפה, יכול להרגיש מיד שזהו מצעד של קהילה אמיתית. א.נשים שמחוברים ומחויבים לעיר בה הם חיים,  לא מסתנוורים מה שיש לערים אחרות להציע, ומוכנים להשקיע ולהלחם כדי להיות גאים בעיר שלהם.

מבקרים בעיר מרגישים את זה בעיקר בשבוע הגאווה, אך העיר הצפונית חוגגת גאווה לאורך כל ימות השנה, הרבה בזכות הקהילה המתגוררת בעיר, אשר יוזמת ומקיימת פעילויות ואירועי המותאמים לאופייה של העיר ולאופי חברי הקהילה המתגוררים וחיים בה.

קבוצת ‘קהילתנו’ היא קבוצה המונה כשמונה להט”בים ולהט”ביות מחיפה שהתאגדו ביחד מתוך רצון ליצור תשתיות חברתיות ותרבותיות של הקהילה הלהט”בית בעיר. בסוף השבוע הקרוב בו חיפה תחגוג גאווה, תקיים הקבוצה מסיבה של הליין הקווירי ‘שופוני’.

הקבוצה קיימת קצת יותר משנה ונפגשת לפחות אחת לשבוע בביתם של אחד מחברי הקבוצה. המפגשים מתחילים בדרך כלל כמפגש חברי של צחוקים, יציאות משותפות, עזרה הדדית אחד לשנייה, אך כוללים גם זמן משותף של חשיבה ולמידה על הקהילה ועל דפוסי פעילות שניתן באמצעותם לייצר מקום מפגש והתקהלות ללהט”ביות חיפאיות.

“הצטרפתי לקבוצה תחילה מתוך חיפוש אחר חברה להט”בית פה בחיפה”, מספר שמואל שמיל אברבנאל, ממייסדות הקהילה, “כשהגעתי לפגישה הראשונה, הבנתי את הצורך שלי בלעורר את הקהילה וביחד התחלנו בהקמת הקבוצה ויצירת אירועים אשר יקרבו ויפגישו את חברי הקהילה החיפאית.

הקבוצה עונה על צרכים רבים בחיי, מעבר רק למעגל חברות ועשייה, זאת ממש קבוצה שנוגעת ורלוונטית להרבה נושאים בחיי ואני מקווה שכך היא גם תגדל להיות לעוד חברות קהילה. בתחילה לא היה קל לעורר את הקהל החיפאי ונדרשה יצירתיות לא שגרתית במיוחד בתקופה כזו של הקורונה, המשכנו לגייס חברים לקבוצה (שרבים מהם הם כמו משפחה עבורי) ולעמול ביצירת אירועי תרבות. בסוף קיץ 2020 התחלנו את ליין השופוני שהיה הצלחה מעבר לכל הציפייה שלנו”.

לחשוב כיצד האירוע תורם לקהילה

הפעילויות הנולדות במפגשי הקבוצה מתגבשות במהלך המפגשים החברתיים מתוך רצון לענות על צרכי הקהילה המקומית.

“בדרך כלל מישהי מגיעה עם רצון ורעיון לאירוע”, מסביר לבנה רגב, חבר בקבוצה, “ואז אנחנו מדברות וחושבות כיצד האירוע הזה מפתח את הקהילה, מה הוא מפתח בקהילה, מה הדגש שאנחנו רוצות לשים באירוע שכזה – כייף, הנגשה של מידע, נראות וכדומה. כך למשל פתחנו את מפגשי ה’לילות ורודים’ שלנו, ערבי הקרנת סרטים להט”בים בסלונים של אנשים (גם מתוך מגבלות הקורונה, וגם מתוך רצון לייצר מרחב אישי ובטוח). או למשל ליין המסיבות הקווירי שלנו ה ‘שופוני’ שחוגג בפעם השנייה הערב. כך גם נוצרה סדנא פתוחה ומרגשת בשיתוף עם המרכז למניעת אלימות במשפחה, שבעזרת שתי עובדות סוציאליות שם יצרנו סדרת מפגשים שהועברו לחברות הקהילה והתעסקו בתכנים ספציפיים וייחודים לחברי הקהילה. זה היה אחד המפגשים היותר מרגשים שהיו לי בשנה וחצי האלו בחיפה”.

“הקבוצה היא מקום מדהים”, מסבירה חברת קבוצה, אלכס סרוליוש, “הגעתי אליה לגמרי במקרה בהקמה שלה ולגמרי לקחתי בשתי ידיים להיות חלק ממנה, כי היא מורכבת מאנשים כאלה מדהימים וכי המטרה שלה ומה שאנחנו עושים הוא גם הכי חשוב בעולם וגם הכי כיף בעולם. אני מרגישה שהקבוצה היא חלק ממני לגמרי וזה לחלוטין המקום ליצור ולהיות. בכל אירוע שיוצא, או דבר שאנחנו עושים שיוצא לפועל, אני נהנית מכל התהליך, בין להגות אותו כרעיון לבין לראות אותו מתגשם מול העיניים שלי. מאוד מרגש, מקבץ של אנשים מדהימים מוכשרים אחד אחד”.

הקבוצה היא חלק מההתארגנות הבוגרת של איגי, הפונה ועובד עם להט”ביות בגילאי 18+, אך היא פועלת לקיום כמה שיותר שיתופי פעולה עם התארגנויות גאות בעיר.

“אנחנו נמצאים בעבודה צמודה עם בית הקהילות” מסביר רגב, “הם השותפים הראשונים שלנו ביצירת תשתיות קהילתיות בעיר. לצערנו עם העירייה עדיין לא הגענו לעבודה משותפת, בעיקר בגלל שאנו לא פנינו אליהם, זה בהחלט יעד לעתיד הקרוב של ‘קהילתנו’, ליצור את השיתוף פעולה הפורמלי הזה עם העירייה”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן