fbpx

קבוצת גאווה ומוגבלות בסרטון חשוב ומרגש – “תויות הן רק סימן לגבולות שצריך לפרוץ”

קבוצת גאווה ומוגבלות של בית איזי שפירא פועלת במטרה להעלות את המודעות לשילוב להטב"קים עם מוגבלות בחברה. מאז שהוקמה הגיעה להישגים רבים, החל מסדנא על גאווה ומוגבלות ועד להנגשת אירועי הגאווה | "תויות הן רק סימן לגבולות שצריך לפרוץ"
גאוהומוגבלות

30 אחוזים מהגברים ו-36 אחוזים מהנשים בקהילה הלהט”בקית הם א.נשים עם מוגבלות, ורובם.ן חיים.ות בארון אחד לפחות וסובלים.ות מסטיגמה כפולה.

לפני כשנה, באביב 2020, החלה לפעול קבוצת המנהיגות הארצית “גאווה ומוגבלות” של בית איזי שפירא, במטרה להעלות את המודעות לשילוב להטב”קים עם מוגבלות בחברה כולה ובשתי הקהילות, הקהילה הגאה וקהילת אנשים עם מוגבלות, כך שהצומת של מוגבלויות נפשיות וגופניות, של העדפה מינית ומגדר, לא יהיו מקור לקושי אלא מקור לצמיחה ולהפצה של המגוון האנושי בחברה כולה.

עוד בנושא:  גאווה ומוגבלות - הלהט"בים שמתמודדים עם מוגבלות פיזית או נפשית

חברות וחברי הקבוצה מאמינים שלכל איש ואישה יש זכות להגדרה עצמית ולהגנה על גופם. הקבוצה היא רב-נכותית וגם משקפת את מגוון הזהויות הלהטב”קיות. מדי חודש הם נפגשים ומחליטים יחד אילו נושאים על הנושאים שבראש סדר היום.

במהלך השנה, הגיעה הקבוצה להישגים רבים: אישרור על ידי יותר מ 30 ארגונים של מפת הדרכים המזמינה ארגונים להטב”קים וארגונים של אנשים עם מוגבלות להנגיש את פעולותיהם ללהטב”קים עם מוגבלות, ליווי בהנגשת מצעדים ואירועי הגאווה, ליווי ארגונים המעוניינים להכיל להטב”קים עם מוגבלות (כלומר הנגשה להטב”קית לארגוני אנשים עם מוגבלות והנגשת מוגבלויות לארגונים הקהילה הגאה), ליווי יוזמות מקומיות שמבקשות להעלות את המודעות ללהט”בקים עם מוגבלות וסדנא בנושא של הנגשה להט”בקית לארגוני אנשים עם מוגבלות.

לכבוד חודש הגאווה, הקבוצה צילמה סרטון מיוחד בהשתתפות של חברי.ות הקבוצה שבו הם מספרים על הזהויות, המגבלות שלהם, ואיך זה פוגש אותם.

כמו כן, הקבוצה פתחה חשבון אינסטגרם לקהל הרחב, לקהילת אנשים עם מוגבלות והקהילה הגאה, שבו יהיה ניתן לקבל מידע על פעילויות שונות של הקבוצה ולהחשף לידע נוסף בנושא, וקבוצה פתוחה ללהטב”קים עם מוגבלות בלבד בפייסבוק שתהווה פלטפורמה בטוחה לידע, תקשורת והעצמת הקהילה.

מוזמנים ומוזמנות להצטרף אל קבוצת גאווה ומוגבלות בפייסבוק ולעקוב אחר קהילת גאווה ומוגבלות באינסטגרם. לפניות ומידע נוסף נין לפנות אל כתובת המייל Pride.and.disability@gmail.com.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

2 תגובות

  1. אבי הגב

    אחלה קבוצה איתי מאוד רוצה להצתרף

  2. קבוצה מקסימה ! הגב

    שלום יקרים !
    אני לא להט”ב אבל כל חיי התמודדתי עם מגבלות קשות מאד של עצמי.
    אני שברתי ארון כשהצטרפתי למועדון “רעים” . גם לימודים חיזקו וקידמו אותי, אני עם בעיית דיבור קשה – ויש לי חברים שאוהבים להקשיב לי, כי אני אוהב להעניק ולהנהיג בעדינות ובאוזן קשבת.

    אם תפתחו קבוצה נוספת מתאימה, תודיעו, ואשמח להפגש גם עם להט”ב.
    בצבא היתה לי ידידה מתמודדת נפש, הייתי צעיר וטיפש והקשבתי בטעות ל”עצה” של “מה יגידו עלייך”. נשבעתי
    שלא עוד !!!!
    ישרו כוח !

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן