fbpx

צרות בגן עדן

קרוב ל-75% מהלהט"בים החיים בג'מייקה, רובם גברים הומואים, חולמים לעזוב את האי הקריבי בגלל רדיפות להט"בפוביות
מצעד הגאווה הראשון בג'מייקה | 2015 | מתוך פייסבוק
מצעד הגאווה הראשון בג’מייקה | 2015 | מתוך פייסבוק

סקר שנערך בקרב 316 להט”בים תושבי האי, מצביע על מגמה הולכת ומעמיקה של להט”בים המעוניינים להגר אל מחוץ לאי על מנת לברוח מהאפליה והרדיפות שהפכו למנת חלקם.

על פי הסקר, שנערך על ידי הפורום הלהט”בי הג’מייקני בשיתוף עם אוניברסיטת מסצ’וסטס, 74.4% מהלהט”בים בג’מייקה שקלו מעבר לחו”ל, רובם הומואים העובדים במרכזים העירוניים שבאי. לעומת זאת, רק 12% מתוך 316 הנשאלים שענו על הסקר, שינו או שקלו לשנות את מקום מגוריהם למקום אחר בתוך ג’מייקה.

75.9% מהמשיבים לסקר מגדירים את האפליה נגד קהילת הלהט”ב בג’מייקה כ”חמורה מאוד”, במיוחד נגד גברים הומואים.

הגברים ההומואים הם גם הקרבנות העיקריים של האפליה באי. על פי הסקר, 71% מהגברים ההומואים חוו צורה כלשהי של הטרדה או אפליה ב- 12 החודשים האחרונים, לעומת 59% מלסביות, 35% מביסקסואלים ו -29% מהטרנסג’נדרים.

למרות האחוז הגבוה של ההטרדות והתקיפות, רוב הנשאלים (51.3%) לא דיווחו למשטרה על ההטרדה או התקיפה הפיזית או המינית שעברו. 41% מהם טוענים לא דיווחו מכיוון שהם לא מאמינים שהמשטרה תפעל בצורה כלשהיא, ואילו 30% חשבו שמדובר בעניין קטן וחסר חשיבות. אחד מכל ארבעה חשש מפני תגובה הומופובית של המשטרה, ואחד מכל חמש הרגיש נבוך מדי ולא רצה שאף אחד ידע על התקיפה.

האפליה עוצרת את התפתחות הכלכלה

הסקר הוא חלק ממחקר שנועד לבחון  את עלייתה של הלהט”בפוביה באי הקריבי ואת המחיר הכלכלי והחברתי שמשלמת המדינה בעקבות הלהט”בופוביה הקיימת בה.

“תוצאות המחקר מצביעות על מציאות בה לסביות, הומואים, ביסקסואלים וטרנסג’נדרים בג’מייקה מתמודדים עם אלימות, סטיגמה ואפליה, אשר מונעת מהם להתקדם, ובכך עוצרת את התפתחות הכלכלה של ג’מייקה”, כתבה המחברת הראשית של המחקר, “פחד מפני אלימות ואפליה מונע מהלהט”בים בג’מייקה מלהשתתף באופן מלא בחברה ובכלכלה, ומעודד התנהגויות שפוגעות באופן ישיר ברווחתם של הלה”טבים במדינה”.

יחסי מין בין הגברים מוגדרים בג’מייקה כעבירה שעונשה עד 10 שנות מאסר ועבודת פרך. מקורו של האיסור בחוק מהתקופה הקולוניאלית, בה היה האי תחת שלטון בריטי, אך גם היום הוא זוכה לתמיכה של 77% מהאוכלוסייה.

עוד בנושא:  תיקון היסטורי: הכנסת תכיר בבני זוג של נופלים להט"בים כאלמני צה"ל

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן