fbpx

צפו: אמהות ל”טביות סוחרות בילדיהן

סרטון מחאה שיצרה קבוצת נשים לט"ביות מבקש להעביר את האבסורד שבעמדת המדינה כלפי זוגות להט"בים ולעורר את הציבור כולו למלחמה באפליה. "זה מתחיל בקבוצות מיעוט ובקרוב מאד זה יגע בכל האוכלוסיה"
sirtun_moms

דרישתה של המדינה מחברת הקהילה לספק תצהיר שלפיו לא הורשעה בעבר בעבירות מין או אלימות, על מנת להסדיר את מעמדה המשפטי כאימה של בתן המשותפת שילדה זוגתה, הסעירה את הקהילה הגאה. עשרות מכתבים נשלחו לשרת המשפטים איילת שקד ודרשו מנה להתערב ולשנות את העמדה המחפירה.

קבוצת נשים אקטיביסטיות בשיתוף האגודה למען הלהט”ב, החליטה שלא לעבור לסדר היום ויצרה סרטון שנועד להבהיר בצורה הומוריסטית את האבסורד הקיים בדרישות המדינה, ולייצר אימפקט ציבורי נגד ההחלטה.

“היה ברור לכולנו שאסור לעבור על זה בשתיקה”, מסבירה יסמין בר אור, מיוזמות הסרטון, “ראינו את התהודה שעשתה מחאת האימוץ בקיץ והבנו שחייבים להגיע לקהל הרחב שוב”.

יוצרות הסרטון ניסו לדמיין מה ראו לנגד עיניהם הפקידים שניסחו את עמדת המדינה – האם הם דמיינו את האמהות עומדות ברחוב ומוכרות את התינוקות שלהן לעוברים והשבים? או אולי מקיימות מכירה פומבית של העוללים חסרי האונים?


“כששמעתי את תשובת המדינה בנושא אימוץ ילד ביולוגי על ידי בת הזוג השניה הצטמררתי”, מספרת בר אור, “תחושה קשה של רדיפה עטפה אותי. משרד הרווחה ממשיך במסע הדמוניזציה של הקהילה הגאה בישראל. אין ספק שהתשובה המדאיגה של הרווחה אינה מעוגנת במציאות (עבריינות מין אצל נשים וסחר בילדים!) היא מגיעה ממקום חשוך ומסוכן, מגמת ריגרסיה לאומית בחסות ממשלה מושחתת ודתית”.

יסמין וחברותיה מקוות שהסרטון והמסר שהוא מבקש להעביר יצאו מגבולות הקהילה הגאה ויחלחלו גם אצל הציבור הרחב.

“אנחנו כלהט”בים מרגישים את האפליה כאזרחים סוג ב׳ יום יום, אבל הציבור החילוני הרחב טרם מבין לאן נושבות הרוחות בפוליטיקה הישראלית הנוכחית”, הא מסבירה, “חשוב להבין שזה מתחיל בקבוצות מיעוט ובקרוב מאד זה יגע בכל האוכלוסיה. אם אתם לא רוצים להתעורר יום אחד כשנשים יושבות עם כיסוי ראש בסוף האוטובוס, יורדות למדרכה משלהן כשברקע סוקלים להט”בים באבנים לצלילי מוסיקה של זמרים גברים בלבד, זה צריך להיות חשוב גם לכם. זה מאבק קטן בתוך מאבק גדול על סובלנות, שיוויון וקבלת האחר במדינה דמוקרטית. אני מצפה להתעוררות של הציבור החילוני הנאור מתוך ראיה מפוקחת והבנה שזה לא העתיד שאנו מייחלים לו, סולידריות במאבקים והבנה שביחד אנחנו כח”.

עוד בנושא:  בין שתי המלחמות: עולים להטב"ק ממדינות פוסט-סובייטיות

צילום ועריכה: איילה ברגר | כתיבה: מיכל שר, רות אלבז, עדי ברזני ובתי עזרי | פוסט: שירה גרין

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן