fbpx

פסטיבל הקולנוע הגאה – הנקודה הישראלית

פסטיבל הקולנוע הגאה יפתח ב-5.6 ויציג מספר שיא של סרטי קולנוע ישראלים, מרביתם בבכורות עולמיות וארציות | מהקרנת הפתיחה החגיגית ועד לתחרות הסרטי הקצר - אלו הסרטים הישראלים שמחכים לכם בפסטיבל הקולנוע הגאה
מתוך הסרט_15 שנה_ צילום_יחסי ציבור
מתוך הסרט 15 שנה | צילום: יחסי ציבור

אחרי תקופה ארוכה של חוסר ודאות, והרבה בזכות צופי הפסטיבל המסורים, ייפתח ב-5.6 הפסטיבל הבינלאומי ה-14 לקולנוע גאה  בסינמטק תל אביב.

השנה יציג הפסטיבל מספר שיא של סרטי קולנוע ישראלים מרביתם בבכורות עולמיות וארציות.

הפסטיבל יפתח בטקס חגיגי ובהקרנת סרט הפתיחה: 15 שנה, הקרנת בכורה עולמית של סרטו הראשון באורך מלא של יובל הדדי המגיש לנו דרמה אינטנסיבית מקורית אשר בוחנת את הבורגנות הגאה בתל אביב כפי שלא נעשה קודם לכן ומתמודדת באומץ עם נושאים הנחשבים לטאבו בקהילה. את הסרט הפיק שלום גודמן ומשתתפים בו: עודד לאופולד, אודי פרסי, רותי אסרסאי. הסרט יופץ על ידי יונייטד קינג.

במהלך ימי הפסטיבל יוקרנו סרטי קולנוע ישראלים עלילתיים, סרטי דוקו, סרטים קצרים, וכן קולנוע ישראלי צעיר. בתחרות היצירה הצעירה ישתתפו 10 סרטי נוער ו-28 סרטים ישראלים קצרים יוקרנו בבכורה ארצית ועולמית במסגרת תחרות הסרט הישראלי הקצר.

בנוסף, פסטיבל הקולנוע הגאה יציע הקרנות במחיר מוזל של 14 ש”ח בלבד לסרטים: “פרה אדומה”, “זה גילה זה אני” ו”פאקינג דיפרנט תל אביב”.

הרבנית פאלש – בכורה עולמית
סרטו התיעודי הראשון באורך מלא של רועי גולדמן על תלמיד ישיבה בירושלים, שהתחתן ואשתו נכנסה להריון. כאשר נחשף שהוא גיי הוא מסולק מהבית לפני שהכיר את בתו. במהלך השנים הוא הופך למלכת דראג, הרבנית פאלש ומחליט לחזור ולהתעמת עם העולם החרדי ולהתאחד לראשונה עם בתו. באדיבות yes דוקו

טרנסקידס הסרט – בכורה עולמית
סרט קולנוע תיעודי המבוסס על סדרת הטלוויזיה התיעודית המצליחה של הבמאית הילה מדליה (“למות בירושלים”, “רוקדים ביפו”) וערוץ yes דוקו. ארבעה בני-נוער ישראליים עוברים תהליך מְשנֶה חיים ובלתי-הפיך; ארבע משפחות ישראליות מתמודדות עם התהליך המטלטל שעובר ילדן בגיל ההתבגרות האכזרי ממילא, כל אחת בדרכה.

הדווקאים – מיד אחרי דוקאביב
סרטה של הדס איילון מתחקה אחר חייהם של שישה גברים הומוסקסואלים שנולדו בתקופת קום המדינה. דרך סיפור חייהם הסרט מתאר את החיים המחתרתיים והלא מתועדים של ההומוסקסואלים בישראל בשנות השישים והשבעים; מהתקופה בה הנטייה המינית הייתה לא חוקית ונחשבה למחלת נפש עד 1979, השנה שבה יצאו מספר אמיצים לכיכר מלכי ישראל על מנת להפגין למען זכויותיהם

עוד בנושא:  "הוריקן" בדרך לאירופה - צפו בשיר הישראלי לאירויזיון 2024

רעם מן הים – בכורה ארצית
בכורה ארצית לסרטו החדש של יותם בן דוד, שזכה בפרס פונדסיון מטא בפסטיבל הקולנוע שבמרסיי 2018 . שלושה חברי ילדות בני 19 נפגשים סביב מדורה לישיבה לילית במושב בו גדלו, רעמים גוברים מאיימים מעל גבעות המושב וספק הולך וגובר בנוגע לעתיד חברותם.

מיוחדת במינה –   Work in Progress
מבקר הקולנוע הותיק, נחום מוכיח, חוזר ליצור קולנוע אחרי שנים שעסק בכתיבת ביקורת. מדובר בפרויקט שעדיין נמצא בשלבי עריכה וממתין לקבלת תקציב השלמות. במרכז הסרט ניצבת גילי בסון, אישה טרנסית רבת כישורים וכישרונות המגיעה מעולם חיי הלילה של תל-אביב ומשתתפת כפרפורמרית במסיבות הכי לוהטות בעיר. גילי מחפשת לעצמה דרכי ביטוי כשחקנית וכמעצבת אופנה. היא כריזמתית, מצחיקה, חופשייה, נועזת ואסרטיבית, אך המציאות מאלצת אותה עדיין להתמודד עם אפלייה, דעות קדומות והצורך להוכיח שמגיע לה להיות אמנית לגיטימית ושוות זכויות בחברה.

עוד בתוכנית הישראלית: הקרנה חגיגית של סרטו המדובר של תומר הימן, “יונתן אגסי הציל את חיי” ומפגש עם יונתן אגסי, מחווה לכבוד 30 שנה לבית ספר לקולנוע סם שפיגל והקרנת הסרט “יוצאים מהכלל – רוני קובן פוגש את הקהילה הקווירית” ולאחריה פאנל עם רוני קובן, הבמאית שרון קרני והמשתתפים בסרט.

פרטים מלאים על מועדי ההקרנה ורכישת הכרטיסים באתר הפסטיבל 

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן