fbpx

פלטפורמת ההתנדבויות Helpi משפצת את “הגג הורוד”

פלטפורמת ההתנדבויות Helpi בשיתוף מתנדבים ממשרד עוה"ד 'מיתר' הוציאה לפועל את שיפוץ "הגג הוורוד" |"בגג הוורוד נעשית מדי יום עבודת קודש שאין שני לה, לשמחתנו ניתנה לנו הזכות לגרום לכך שגם הקירות יהיו מחבקים יותר"
שיפוץ הגג הוורוד צילום דולי דויטשר
שיפוץ הגג הוורוד | צילום: דולי דויטשר

המתנדבים והמתנדבות בארגוני הקהילה פועלים לאורך כל השנה ליצירת מציאות טובה יותר ללהט”ב בישראל. ההתנדבות הדורשת והתובענית בארגונים שנלחמים על קיומם זוכה לפעמים לתגבור בצורת מתנדבים חיצונים המגיעים לצורך פרויקט תחום בזמן, שנועד להיטיב את תנאיהם של המתנדבים ו”לקוחות” הארגון כאחד.

בבוקר יום חמישי האחרון יצא צוות מתנדבים של פלטפורמת Helpi המובילה את תחום ההתנדבות במגזר העסקי בישראל, יחד עם עובדי משרד עוה”ד ‘מיתר’, למשימת שיפוץ ועיצוב מחדש של ‘הגג הורוד’ המשמש כמקלט להלנת חירום לצעירים ולצעירות (גילאי 18-25) מהקהילה הלהט”בית הזקוקים לקורת גג מיידית וזמנית.

הגג הוורוד, הפועל במסגרת עמותת אותות ובשיתוף פעולה עם משרד הרווחה והביטחון החברתי, מיועד לצעירות ולצעירים מהקהילה הלהט”בית (בגילים 25-18) הזקוקים לקורת גג מידית וזמנית (החל מלילה אחד ועד לארבעה חודשים). נוסף למיטה חמה, המקום מציע מענה לכל הצרכים הבסיסיים: הגנה, ארוחות, מקלחת, מישהו לדבר איתו וסיוע ראשוני במצבי חירום. כל זאת במטרה לאפשר לצעירים ולצעירות הפוגה מהמצב ההישרדותי שבו הם נמצאים ושהות לתכנן ולעצב את המשך דרכם.

בזכות החיבור עם פלטפורמת ההתנדבויות הלפי, המאפשרת לעובדי חברות וארגונים ולמתנדבי הקהל הרחב להתנדב מתי, איך וכמה שמתאים, ללא התחייבות לטווח ארוך, המקלט הממוקם בלב תל אביב שהיה זקוק לרענון בכל הקשור לעיצוב ושדרוג המקום, זכה למענה תקציבי ושל כוח אדם לצורך הענקת מראה חדש וחם ואשר יעניק חיבוק נוסף לצעירים הנקלעים אליו.

“אני נרגש ושמח על ההתגייסות והעבודה שנעשתה פה היום למען ה’גג הוורוד'”, בירך אלון ברמי מנהל תחום קהילה בעמותת אותות, “למי שתוהה מה המשמעות של הקירות והנראות החיצונית, אני יכול לומר כי אנחנו יודעים כי הסביבה החיצונית משפיעה באופן ניכר על העולם הפנימי וחשוב לנו מאוד לתת לצעירות וצעירים שהגג הוורוד מהווה עבורם את המקום השקט ומאפשר להן/ם לקחת פסק זמן מהרחוב על כל סכנותיו, את התחושה כי הם הגיעו לסביבה מאורגנת, נעימה, מחבקת ומכילה. החיבור עם הלפי ועם עמותת רותם הינו רב שנים עם שיתופי פעולה מדהימים ובכלל החיבור של עסקים בקהילה המתגייסים לטובת מסגרות אותות תמיד מחמם לנו את הלב ומאפשר לנו לתת יותר למען אלו הכל כך זקוקים”.


“כל השנה אנחנו פועלים לחבר בין ארגונים למקום ההתנדבות”, הסבירה דנה כהן, מייסדת ומנכ”לית פלטפורמת ההתנדבות Helpi, “פרויקט הגג הוורוד על כה מה שהוא מסמל, צעירים המודרים ממשפחותיהם על רקע נטייתם המינית והאתגרים הכרוכים ביציאה לעולם ובניית העתיד האישי של כך אחד ואחת מהם, שבה את ליבנו, ובחרנו להצטרף לעובדי ‘מיתר’ שאמרו כן מבלי להסס, להפשיל שרוולים, לעבור לב’ ופשוט לעשות. הרגע הזה הוא עוד אחד מאותם רגעים שההתנדבות קוראת לך וממחישה את הסיפוק הגדול שטמון לה. כל זה לא היה מתאפשר אילולא החיבור למנהלי הגג הוורוד, אלון ברמי מנכ”ל עמותת אותות, ושרון רוזנפלד מנהלת הגג הוורוד. כל משימה חברתית היא משימה מרגשת, והפעם אני שמחה וגאה שנקרתה בפנינו האפשרות להיות חלק ממשימה חברתית ראויה וחשובה. כמי שלרוב דואגים למשימת החיבור, החלטנו לבוא בהרכב מלא, כל נשות הלפי, להפשיל שרוולים, לצבוע, לקרצף, ללטש, ולשים עציץ לאווירה. למחשבה שבסופו של יום הצלחנו לייצר עבור אותם צעירים מקום שיותר נעים להגיע אליו, אין תחליף. בגג הוורוד נעשית מדי יום עבודת קודש שאין שני לה, לשמחתנו ניתנה לנו הזכות לגרום לכך שגם הקירות יהיו מחבקים יותר”.

עו”ד דנה יגור, שותפה במשרד מיתר המובילה ביחד עם עו”ד ליויאן סגל, את פעילות ההתנדבותית של המשרד הוסיפה: “אנחנו מאמינים במחויבות ותרומה לקהילה כחלק מהתרבות הארגונית שלנו. לאחרונה משרד מיתר זכה באות הוקרה מטעם לשכת עוה”ד על פעילות ההתנדבות ותרומה לקהילה ודורג בדירוג הגבוה ביותר של העשייה החברתית – “Change Maker” על-ידי פלטפורמת קידום ההתנדבות Helpi ואנחנו גאים בכך מאוד”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן