fbpx

פותחים את פסטיבל הקולנוע הגאה עם הדרמה הריאליסטית “שתיים”

פסטיבל הקולנוע הגאה ייפתח עם הסרט "שתיים", המתאר את המסע המטלטל שעוברות זוג נשים בניסיון להקים משפחה, ומתאר ברגישות כיצד תהליך מהסוג הזה משפיע על הזוגיות ועל כל אחת מהנשים
מור פולנוהר אגם שוסטר מתוך שתיים

ביום חמישי הקרוב יפתח פסטיבל הקולנוע הגאה הבינלאומי.  150 סרטים יוצגו במהלך עשרת ימי הפסטיבל, שיתקיים בסינמטק ת”א ובמרכז תרבות אניס ביפו.

הסרט שנבחר לפתוח את הפסטיבל הוא הסרט “שתיים” של הבמאית אסתר אלקיים, שכתבה, ביימה וערכה את הסרט, בכיכובן של אגם שוסטר (כבודו) ומור פולנוהר (גאליס). בנוסף משחקים בסרט גיל דסיאנו ביטון, נעמה פרייס, הדס קלדרון, נועה מימן וקים גורדון.

הסרט “שתיים” מבוסס בחלקו על מרכיבים אוטוביוגרפים ומגולל את סיפורן של בר ועומר, זוג נשים אוהבות שחולמות להביא ילד, אך הניסיונות להרות ומורכבות החיים, מערערות את מערכת היחסים ביניהן, בעיקר כשנכנסת צלע שלישית גברית.

בר היא שפית ונמצאת בטיפול תרופתי נגד דיכאון, מה שמונע ממנה להכנס להריון, ולכן הן מחליטות שעומר, רקדנית שהייתה בעבר סטרייטית, היא זו שתכנס להריון. המסע מתחיל בהתרגשות רבה, בחירת תורם מקטלוג והמפגשים עם הצוות הרפואי משעשעים והבנות בטוחות שאהבתן תנצח כל מכשול בדרך. אך הניסיונות חוזרים על עצמם ללא הצלחה והאכזבה מכרסמת בזוגיות. הטיפול הפולשני הופך את עומר לקצרת רוח ובר מצידה מתוסכלת ממעמד ה׳מלווה׳. השתיים פוגשות במאהב לשעבר של עומר, יוני. למרות החשש לערער את מקומה כאם, בר מציעה את יוני כתורם זרע ויוני נענה להצעה, אם כי ניכר שלא התגבר על עומר. השלושה נפגשים להזרעה ביתית המציפה את כל הקונפליקטים סביב התהליך.

עוד בנושא:  די כבר עם השקרים שלך – סרט יפה על אהבת נעורים סודית

היצירה הנשית הגאה מלווה את הסרט גם באמצעות המוזיקה המקורית. פס הקל של הסרט, כולל שיר הנושא Just as you are, נכתב על ידי היוצרת יעל דקלבאום.

השיר Just as you are מזכיר לנו בפשוטת וברגישות לאפשר לעצמנו להיות מי שאנחנו, מבלי להתגונן או להיות חזקים. דקלבאום יצרה את פסקול הסרט כאשר שהתה בברלין. השירים שנכתבו לסרט הם בעלי סגנון שונה מיצירותיה הקודמות, ובעלי אופי אלקטרוני יותר, הכולל ביטים וסימפולים. העבודה על המוסיקה לסרט נעשתה בשלט רחוק, כשיעל בברלין ואסתר בתל אביב. תהליך זה התאפשר בזכות הקשר המיוחד בין השתיים, שהיו בעבר זוג, ושיתפו פעולה גם בפרויקטים אחרים כמו, ׳תפילת האמהות׳, ׳לבדי׳ ועוד.

אסתר אלקיים

הסרט, שהיה מועמד לפרס אופיר 2020 על העריכה, חזר מסבב הקרנות מוצלח בפסטיבלי קולנוע ברחבי העולם (פסטיבל קולנוע יהודי בטורונטו, פסטיבל הקולנוע בקייב ועוד) וצפוי לקחת חלק בין היתר בפסטיבל הקולנוע היהודי באוסטרליה ובאנגליה וכמובן, מוקרן בפסטיבלי קולנוע להט”בים מאוסטרליה עד ארה”ב.

“אני נרגשת וגאה שסרט הפתיחה של פסטיבל הקולנוע הגאה 2021 הוא הסרט שלי ׳שתיים׳, מסרה אסתר אלקיים ל-WDG, “אני מודה למנהל הפסטיבל, יאיר הוכנר שבחר לשים אשה במאית בפרונט ולתת את הבמה הראויה לסיפור של זוג נשים שמנסות להביא ילד לעולם. המסע האישי שלי להיכנס להריון, שחלקו שימש השראה לסרט, היה קשה ומטלטל. היום אני אמא יחידנית לילדה מדהימה בת שנתיים ואין יותר מאושרת ממני להגיע יחד איתה לפרמיירה של הפיצ׳ר הראשון שלי בפסטיבל. מקווה שהמסע הזה ישמש השראה לאחיותי הנשים להעז, לא לקצוץ לעצמנו את הכנפיים, לא לתת לאף אחד.ת לדכא אותנו, לעשות קולנוע! להוליד ילדים! להגשים את עצמנו בכל דרך שנבחר! מאחלת לנו שיאיר ימשיך לקיים כל שנה את הפסטיבל החשוב הזה ולהביא לנו סרטים מדהימים מכל קצוות העולם”.

הסרט ׳שתיים׳ יוקרן בהקרנת בכורה ישראלית בערב הפתיחה של הפסטיבל שיתקיים ביום חמישי 11 בנובמבר. בערב הפתיחה בתאריך 11.11.21 תבצע דקלבאום את השירים שכתבה לסרט.

בנוסף יתקיימו הקרנות נוספות במסגרת הפסטיבל – הקרנה חגיגית ושיחה עם השחקניות והיוצרת ביום שני 15.11, והקרנה נוספת בשבת 20.11. לאחר הפרמיירה בתל אביב, הסרט יצא להקרנות מסחריות בסינמטק.

“זה הישג שסרט על זוג נשים שחולמות להביא יחד ילד לעולם מגיע לאקרנים לקהל הרחב, בפסטיבלים להט”בים חשובים ומחוצה להם”, מסכמת אלקיים, “ככל שנושא המשפחות החדשות יהיה על המסך, כך נתקרב לסבלנות וקבלה”.

הסרט ‘שתיים’ בפסטיבל הקולנוע הבינלאומי TLVfesT. הזמנת כרטיסים באתר הפסטיבל.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

תגובה אחת

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגב

    כל הכבוד לך יפה שלי אוהבבבב ללא גבול

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן