fbpx

תופעה: השחתת מודעות בחירות המבטיחות חופש לקהילת הלהט”ב

שוויון זכויות ללהט"ב נמצא גבוה בסדר היום של הבחירות לרשויות המקומיות, ומרגיז גורמים רבים שבוחרים להשחית כל מודעה ושלט המתייחסים לקהילה הגאה | בראש העין ובכפר סבא הושחתו שלטים המבטיחים שוויון לקהילה הגאה בעיר
מרצרהע

הבחירות המוניציפליות בעיצומן והנושא הלהט”בי זוכה להתייחסות נרחבת ברשימות בכל רחבי הארץ, הן בזהות המועמדים ברשימות והן במצע שהן מציגות לציבור.

המועמדים הבוחרים לשים את הנושא הלהט”בי על סדר היום שלהם זוכים לתמיכה של חברי הקהילה, אך כצפוי, יש גם כאלו שאינם מרוצים מהנראות הלהט”בית בבחירות המקומיות ומנסים לחבל בה.

כך קרה ביום שישי בבוקר בראש העין, עם השחתתם של שלטי מרצ-מקומי המבטיחים חופש לקהילה הגאה בעיר. לוחות המודעות בהם פורסמו השלטים נופצו באבנים והשלטים נתלשו ממקומם.

“ככה זה נראה כשמפחדים מחופש בחירה ומהחופש של תושבי העיר”, הגיב עומר שכטר, יו”ר סיעת מרצ-מקומי, “היום ברור יותר מתמיד שבראש העין חייבים לחזק את מי שיבטיחו חופש לתושבי העיר ויוודאו כי ראש העיר לא יהיה שבוי של קולות חשוכים”.

עוד בנושא:  לראשונה בת"א - רשימה גאה עצמאית בבחירות למועצת העיר

לפעולה הזו צריך להגיב בקלפי

לפני כשבועיים התרחש מקרה דומה נוסף בכפר סבא, שם הושחת פוסטר בכניסה למטה הבחירות של עילאי הרסגור-הנדין, מתמודד על ראשות העיר מטעם מרצ כפר סבא, ושותף בולט של ארגוני הקהילה בעיר, בשל התייחסותו לקהילת הלהט”ב.

הפוסטר מציג את תמונתו של עילאי במצעד הגאווה שנערך בעיר בפעם הראשונה, ומתחתיו המשפט “ראש לעיר חופשית”, כאשר המשחיתים מחקו את המילה “חופשית” ובמקומה נכתבה המילה “סוטים!”.


מעילאי הרסגור-הנדין נמסר בתגובה: “לא נסבול אלימות כלפי אף תושב ללא קשר למגזר ולקהילה שאליה הוא משתייך. זכויות קהילת הלהט”ב הן נדבך חשוב בהיותה של כפר סבא עיר חופשית. כפר סבא בראשותי תהיה עיר שגאה בכל תושביה. נחליף את השנאה בתוכניות חינוכיות שילמדו להתייחס באופן שוויוני לכולם. בשנה הבאה יהיה לנו מצעד גאווה בחסות עירונית, וארגוני הקהילה הגאה יקחו חלק משמעותי בהפיכתה של כפר סבא לעיר פלורליסטית אמיתית. לפעולה הזו צריך להגיב בקלפי, ב30.10”.

במקביל להשחתת השלטים, בערים מסויימות אף יוצאות הרשימות המקומיות בקמפיינים העוסקים ישירות בקהילה הגאה ובמצעדי הגאווה. כך רשימת ש”ס בנתניה, שהוציאה בשבוע שעבר שלטים בהם נכתב על רקע דגל הגאווה המתנוסס: “רק ש”ס חזקה תעצור את מצעדי הגאווה בנתניה”.

בתגובה יצר האמן זאב אנגלמייר (שושקה), קמפיין נגד שנתלה ברחובות העיר, בו נכתב על משקל השלט המקורי: “רק שוש חזקה תתבולל במצעד הגאווה בנתניה”.

צילום דור גרונר

עוד בנושא:  בג"ץ קבע פה אחד: על המדינה לרשום זוגות נשים כאמהות בתעודות הלידה של ילדיהן המשותפים

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן