fbpx

הכנסת דחתה את חוק הפונדקאות. העגלות יישארו ריקות

לקראת ההצבעה על ההצעה לשינוי חוק הפונדקאות, צעדו לכיוון הכנסת זוגות והורים יחידנים עם עגלות ריקות. בהצבעה שנערכה לאחר מכן, דחתה הכנסת את הצעת החוק ברוב של 42 חברי כנסת
agalot

לפני שעה קלה התקיימה בכנסת הצבעה על הצעת החוק של ח”כ יעל גרמן (יש עתיד), המבקשת לתקן את חוק הסכמים לנשיאת עוברים כך שיעניק שוויון לזוג הורים (ללא הקשר למין או מגדר) ולהורים יחידניים לבצע הליך פונדקאות בישראל.

הצעת החוק לא התקבלה, לאחר ש-42 חברי כנסת הצביעו נגד ההצעה, לעומת 36 חברי כנסת שהצביעו בעד.

שר הבריאות, ח”כ יעקב ליצמן, שהשיב בשם הממשלה להצעת החוק אמר כי “מדובר בנושא רגיש ואני מתנגד, נקודה”.

“היום נחשפו פניה האמיתיות של ממשלת ישראל”, אמרה ח”כ גרמן, “ממשלה שלא מתכוונת באמת לשנות את החוק הקיים, כזאת שלא רואה את כולם כשווים וממשיכה לשחק ברגשות הקהילה הגאה בתקווה שיש מספיק תמימים עם לב נקי שיאמינו לשקרים שלה. עשרים שנה אנשים מחכים שתתוקן האפליה אך זה לא מפריע לממשלה לא לקיים את אחד מעקרונות היסוד בדמוקרטיה – עקרון השוויון בפני החוק”.

ח”כ גרמן פנתה בנאומה לחברי הכנסת ושאלה: “האם הייתם יכולים להעביר חוק שבא ומדבר על כך שרק מי שעלה מברית המועצות יש לו זכאות? או חוק שאתיופים אינם נכללים בו? זה החוק הקיים היום שמונע מבני זוג מאותו מין לקיים את זכותם הבסיסיים שיהיה להם ילד משלהם. זכות חוקתית שהוכרה על ידי בית המשפט העליון. 20 שנה עברו מאז החוק והגיע הזמן להביא לכך שיהיה שוויון בפני החוק שזה אחד מעקרונות הייסוד של הדמוקרטיה, ולא ניתן במדינה דמוקרטית לבוא ולומר שקבוצה מסוימת מודרת מהחוק”.

“אני שולחת לכם מסר של תקווה: לא נוותר!”, פנתה גרמן לחברי הקהילה הגאה בישראל, “המאבק לשוויון הוא מאבק קשה וארוך ולא נתייאש עד שיתוקן החוק, אם לא דרך הכנסת, שמאכזבת אותנו ולא ממלאת את תפקידה, אז דרך בית המשפט שיביא את הצדק. תהיה פונדקאות בישראל”.

9.3.16 הצבעה על חוק הפונדקאותהכנסת דחתה היום את הצעת החוק שלי לאפשר הליך פונדקאות שוויוני לכולם במדינה. ובכל זאת ועל אף הכל, תהיה פונדקאות בישראל!

Posted by ‎יעל גרמן‎ on Wednesday, 9 March 2016

 

עוד בנושא:  עשתה היסטוריה: שילה ויינברג היא חברת המועצה הטרנסית הראשונה בישראל

ההצבעה נערכה לאחר שועדת השרים לענייני חקיקה החליטה לדחות את ההצבעה בנושא, החלטה שדינה כדין התנגדות להצעה, מה שחייב את חברי הקואליציה להצביע נגד ההצעה.

דחיית ההצעה על ידי הכנסת פוגעת בניסיונותיה של המדינה למנוע מבג”צ להתערב בנושא. לאחר שהמדינה ביקשה מבג”צ דחייה בדיון בנושא כדי לטפל בנושא בדרך של חקיקה, בדיון הקרוב שיערך בתחילת חודש יוני לא תוכל המדינה לטעון פעם נוספת שהיא מעוניינת לקדם את הנושא בחקיקה, מה שישאיר לבג”צ את המקום להחליט לגבי עתידו של החוק המפלה.

צעדו לכיוון הכנסת עם עגלות תינוק ריקות

מוקדם יותר בבוקר, לקראת ההצבעה, המטה הגאה של יש עתיד בשיתוף מטה השטח עלה לירושלים וקיים צעדת מחאה בין בית המשפט העליון לכנסת. המשתתפים צעדו לכיוון הכנסת עם עגלות ריקות, כשהם נושאים שלטים וקוראים לשוויון בחוק.

“היום עולה הצעה לתיקון העוול של חוק הפונדקאות הקיים כבר 20 שנה מאז 1996 ומאפשר לאיש ואישה שהם זוג לקיים תהליך פונדקאות בארץ”, מסבירה זהורית שורק, יו”רית המטה הגאה במפלגת יש עתיד, “רוה”מ דיבר בשבוע שעבר מעל דוכן הכנסת ואמר כי “כל אדם נברא בצלם” מתוך זה נגזרות הזכויות והחובות של אדם ואזרח במדינה שלו. לא יתכן שאזרחי ישראל ישרתו את המדינה וישלמו את חובותיהם אך המדינה מצידה תשלח אותם לקבל את זכויותיהם מעבר לים. החלוקה הזו היא בלתי נסבלת ויש לתקנה. המצב היום שבו זוגות גאים נאלצים לנסוע למדינות עולם שלישי או לארה”ב ולהוציא סכומי עתק רק על מנת לממש את זכותם להיות הורים – חייב להפסק. תהליך כזה ארוך ומורכב מבחינה כלכלית, פיזית ונפשית צריך להתקיים בבית שלנו, במדינת ישראל. אני מאוד מקווה כי מדינת ישראל כמדינה דמוקרטית תאשר את התיקון לחוק ולא נאלץ שוב לעקוף את דרך המלך של הרשות המחוקקת ולקבל את זכויותינו מהרשות השופטת – מבג”צ”.

agalot2

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן