fbpx

פאן אסמבלאז’ – תערוכת אמנות גאה בחודש הגאווה לכבוד שנה לגלריה PAN‏

גלריה PAN לאמנות להט"ב באוצרותו של ארז ביאלר חוגגת שנה של פעילות ומתארחת בגלריית המדרגות של מלון בוטיק האסמבלאז' במהלך חודש הגאווה בתל אביב לתערוכה קבוצתית שכוללת 20 אמניות ואמנים מהקהילה.
Inbar Dekel - Oh Hey There, 2021, Acrylics on Canvas, 20x20 cm
Inbar Dekel – Oh Hey There | Acrylics on Canvas

זרם האמנות החזותית המכונה אסמבלאז’ הגיח לעולם בתחילת המאה ה-20, כאשר שורשיו נטועים בזרמים אחרים, כגון קוביזם. המינוח נטבע בשנות ה-50 על ידי האמן ז’אן דובופה, והעבודות הראשונות שזוהו כשייכות לזרם היו פסלי קולאז’ בתלת ממד של האמנים פאבלו פיקאסו וג’ורג’ בראק, כאשר הן משלבות בתוכן לראשונה חפצים מוכנים מראש, כגון משענת כיסא וחבל. משכך, נוצרה אמנות חדשה מחפצים אלו שכלל לא יועדו להיות אמנות. תנועות חדשות שנבעו מהזרם הזה, כגון דאדא וסוריאליזם, חקרו את האפשרויות השונות של אסמבלאז’.

תנועת קהילת הלהטבפא”ק+ גם היא מעין סוג של אסמבלאז’: כל אות במינוח “להטבפא”ק+” מייצגת זהות שלמה, נפרדת ועצמאית, שמעולם כלל לא הייתה כוונה להכלילה יחד עם זהויות אחרות במסגרת, אך כאשר כן מצרפים אותן יחד הן יוצרות ברית חדשה. הרעיון החדש הזה של קהילת הלהטבפא”ק+ לרוב נתפש כמעין אסמבלאז’ של זהויות שלמות ומלאות, שיוצרות יחד קהילה אחת.

Hamodi Al Mahdi – Lust For Life

Ori Hafner Digital Art | La Guardia Pink

לציון שנה של פעילות, גלריה פאן לאמנות הומוסקסואלית משתפת פעולה עם גלריית המדרגות שבמלון בוטיק האסמבלאז’ בתל אביב, ומציגה תערוכה קבוצתית באוצרותו של ארז ביאלר במהלך חודש הגאווה 2022. בתערוכה, שחוגגת שנה של פעילות לגלריה היחידה במזרח התיכון לאמנות גאה, יציגו 20 אמניות ואמני גלריית פאן מישראל והעולם, והיא תורכב מיצירות בשמן, אקריליק, צילום, נייר ועוד.

התערוכה פאן אסמבלאז’ תפתח בתחילת חודש הגאווה, ה-1.6.22 בשעה 19:00 במלון בוטיק אסמבלאז’ השוכן ברח’ אלנבי 48 תל אביב ותמשך לאורך כל החודש עד לנעילה ב-30.6.22.

בתערוכה יציגו את יצירותיהם 20 אמנים ואמניות – אדר יוסף, אדריאן פריובסקי, אביב קלר, חן טובי, דרור אמסלם, איתן קדמי, אלעד שוורץ, איל אלף אופיר, גראייף לאציק, גיא יחיאלי, חמודי אל מאהדי, ענבר דקל, עירית רבינוביץ’, חואן בוילרו, קייט זכרובה, מיכאל גוליאן, אורי פול לוי, אורי הפנר, ינאי גליקמן, יוחאי מטוס, זהר קניאל.


Dror Amsallem | Untitled Homo

Irit Rabinovich | At The Beach

 

עוד בנושא:  אהבה שווה - תערוכת צילומי זוגות להט"ב ביום חתונתם

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן