fbpx

עשרות זוגות להט”ב תקועים בחו”ל עם תינוקות בני יומם: “עזרו לנו לחזור הביתה”

בעקבות פניות של 17 משפחות להט"ביות הנמצאות בהליך פונדקאות בארצות הברית וקנדה שנמנעה מהם דרך לחזור לישראל, הוגשה הערב עתירה מנהלית בדרישה להנפיק לכל אחד מהתינוקות תעודת מעבר שתאפשר להם להיכנס לארץ באופן מיידי | "מטוסי חילוץ ממריאים לכל מקום בעולם ואותנו- איש לא רואה"
עגלתתינוקות
piqsels | cc0

סגירת השמיים בעקבות מגפת הקורונה תפסה זוגות להט”בים רבים בעיצומו של תהליך הפונדקאות בארה”ב וקנדה. כעת, עם מעבר מדינות אלו למצב חירום לאומי, רבים מהזוגות נותרו עם תינוקות בני יומם, וללא יכולת לחזור חזרה לישראל.

בימים כתיקונם, זוגות המבצעים הליך פונדקאות בארה”ב או בקנדה, חוזרים לארץ יחד עם  התינוק, שנכנס לארץ עם דרכון אמרhקאי, ומסדירים את אזרחותו הישראלית עם ההגעה לארץ.

על פי ההנחיות החדשות של ממשלת ארצות הברית בתקופת משבר הקורונה, לא ניתן להנפיק דרכון מקומי לאזרחים שאינם תושבי ארצות הברית. במקביל, מדינת ישראל החליטה כי בשל המצב אין להכניס מי שאינם אזרחי ישראל וכללה בכך את כל התינוקות בני יומם שנולדו לזוגות גאים, שעניין אזרחותם עדיין לא הוסדר. בשל כך, עשרות ההורים עלולים להישאר בחו”ל חודשים ארוכים בצל סכנת הקורונה, במצב של חוסר וודאות מוחלט וללא כל מענה מצד הרשויות.

בעקבות פניות של 17 משפחות להט”ביות הנמצאות בהליך פונדקאות בארצות הברית וקנדה שנמנעה מהם דרך לחזור לישראל, הוגשה הערב עתירה מנהלית בדרישה להנפיק לכל אחד מהתינוקות תעודת מעבר שתאפשר להם להיכנס לארץ באופן מיידי.

העתירה הוגשה על ידי ארבעה משרדי עורכי דין המובילים בתחום זכויות הקהילה הגאה ובתמיכת האגודה למען הלהט”ב ועמותת אבות גאים.

עורכות הדין אילת טרסר, מיכל עדן, ויקטוריה גלפנד ואיריס שינפלד, שהגישו את העתירה בשם כל המשפחות, דורשת ממשרד הפנים להוציא נוהל חירום קורונה לפיו תאושר הנפקת תעודת מעבר ישראלית לכל תינוק ישראלי שנולד בארצות הברית וקנדה בהליך פונדקאות. העותרות טועונות כי מדיניותה של מדינת ישראל מסכנת תינוקות בני ימים בודדים בתקופת משבר בריאותי עולמי חסר תקדים.

“עשרות זוגות שנולדו להם ילדים בפונדקאות תקועים בנכר מבלי לקבל סיוע מהרשויות לחזור ארצה”, מסרו עורכות הדין שהגישו את העתירה בשם הזוגות, “במקום שהמדינה תתגייס ותעזור לכל אחד מהזוגות להכנס מהר עם ילדיהם היא מוצאת לנכון, במציאות של משבר עולמי לנקוט בחוסר מעש ולהמנע מלתת פתרון לתינוקות הישראלים. אנחנו מבקשות מבית המשפט שיורה לרשות האוכלוסין ולמשרד הפנים להנפיק לכל אחד מהתינוקות כל מסמך שצריך כך שיכנס ארצה באופן מיידי”.

חוששים להשאר בארה”ב נגועת הקורונה עם תינוק בן יומו

עידו רצון, אחד מהאבות התקועים בחו”ל, פירט בפוסט בפייסבוק את תחושת חוסר האונים בה הם נמצאים.

“הפכנו משפחה. אז למה יש לי טעם מר?”, כתב רצון, “ככה נראית משפחה סוג ב’ בישראל. לא די בכך שבהיותי לא שווה זכויות, נאלצתי לטוס עד לקצה העולם כדי להגשים את חלום ההורות, אז כעת, כשאנחנו כאן באיידהו הקסומה והימים הם ימי מגיפה, אני מוצא עצמי שוב נאבק. נלחם על הזכות שלי לשוב ארצה עם המשפחה שלי.

מדינת ישראל החליטה בשבוע שעבר שבשל המצב אין להכניס מי שאינם אזרחי ישראל וכללה בכך את כל התינוקות בני יומם שנולדו לזוגות גאים, ועניין אזרחותם עדיין לא הוסדר. האיסור לכלל נובע מהרצון לשמור על בריאות הציבור, והאיסור לגבי התינוקות נובע מהחשש שמישהו יצליח להכניס ילד שאינו שלו. בימים כתיקונם את האזרחות ניתן להסדיר עם ההגעה לארץ כאשר נכנסים ארצה עם דרכון אמריקאי. אך בשל מצב החירום, גם דרכון אמריקאי לוקח זמן רב מאוד להנפיק.

אנחנו כאן, עשרות זוגות ישראלים, תקועים ללא יכולת לשוב ארצה. ופתרונות יש בשפע. את כולם הציעו לנו “הדרגים הגבוהים”. הציעו וחזרו בם מהצעתם. הציעו הפקדת עירבון של עשרות אלפי שקלים והנפקת תעודת מסע בקונסוליה, אך כדי לקבל את תעודת המסע מחוייבים להגיע לקונסוליה כלשהי, ואלה או נגועות בקורונה או סגורות בשל המצב.

המצב מחייב חשיבה מחוץ לקופסה, מחייב התגמשות. והרי יש לנו תעודת לידה, פסק דין אמריקאי ועוד מסמכים המוכיחים שאיתמר הוא בננו. אבל למדינה יש זמן. המדינה “בודקת ומשתדלת”. הסברנו בכל דרך שאנחנו חוששים להשאר בארה”ב נגועת הקורונה עם תינוק בן יומו ועם ילד עם צרכים מיוחדים – אורי שלנו זקוק לסביבה המוכרת שלו. המדינה עדיין “בודקת ומשתדלת” ואני שואל: מי ידאג לנו במצב בו חס וחלילה הקורונה תגיע אלינו ואנחנו לא בארץ? כשהביטוח החריג מקרי קורונה. מי יממן את השהות הארוכה בעוד המדינה בודקת לאיטה? עד מתי אצטרך להלחם בעבור הברור מאליו? להלחם על מנת להיות שווה זכויות!

אנחנו תקועים בסוף העולם. ובינתיים בארץ הקודש- ממשיכה המחלקה האזרחית בפרקליטות לדקלם את המשפט: זה נמצא בדרגים גבוהים ביותר ואנחנו מנסים לקדם את זה במיטב מאמצינו. הם אולי מנסים, ובינתיים מטוסי חילוץ ממריאים לכל מקום בעולם ואותנו- איש לא רואה. אני קורא מכאן לכל מי שיכול לעזור או לשתף – עזרו לנו לחזור הביתה”.

עוד בנושא:  דנה אינטרנשיונל בשיתוף מלכי ומלכות הדראג בישראל קוראים להחזרת החטופים עכשיו

יו”ר האגודה למען הלהט”ב, הילה פאר:  “לא יתכן שמדינת ישראל תפקיר עשרות משפחות גאות שנמצאות בחו”ל ללא כל מענה. אחרי שהמדינה מנעה מהם להפוך להורים בארץ היא מונעת מהם לחזור ומפקירה אותם בזמן חירום לחסדי מערכות בריאות במדינות זרות. נעשה כל שביכולתנו כדי להחזיר את המשפחות הגאות הביתה”.

דובר עמותת אבות גאים, ג’וליאן צרפתי בהלול: “עשרות הורים אזרחי ישראל אולצו לטוס אלפי קילומטר מביתם על מנת להפוך להורים וזאת בגלל מדיניות האפלייה נגד הקהילה הגאה. התינוקות וההורים בסכנת חיים.על מדינת ישראל החובה לאפשר את השבתם של אזרחיה לארץ באופן מיידי ולחדול מההתעסקות הבירוקרטית המיותרת המונעת כניסת אותם תינוקות ישראלים לארץ”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן