fbpx

עשרות הומואים, ביסקוסאלים, טרנס* וקווירים כלואים במחנה ריכוז בצ’צ’ניה

הדיווחים על מחנה הריכוז ללהט"בים משאיר את הפעילים הלהט"בים חסרי אונים. גם בארגון אמנסטי מודים: "זה כמעט בלתי אפשרי לאסוף מידע ולאמת אותו. אנשים מפחדים לדבר".
pri_36112760

מספר ימים לאחר הדיווחים על פעילות ממוקדת נגד גברים הומואים בצ’צ’ניה, מתווספים דיווחים נוספים המציירים תמונה מדאיגה במיוחד.

על פי הדיווחים, מעל ל-100 גברים הומואים, ביסקסואלים, טרנסים וקווירים, (המוגדרים כולם כ’הומואים’ על ידי השלטונות), מוחזקים במעין “מחנה ריכוז” הממוקם בעיירה ארגון.

במחנה, ששישמ בעבר כמפקדה של הצבא הצ’צ’ני, מוחזקים החטופים יחד, 40-30 אנשים באותו חדר. על פי הדיווחים שהתקבלו מאנשים שהצליחו לברוח מהמקום, השבויים עוברים התעללות ועינויים בזרמים חשמליים ומכות קשות, לפעמים עד מוות, שנועדו לגרום להם למסור את שמותיהם של גברים נוספים וכן את מספרי הטלפון שלהם.

עוד בנושא:  צ'צ'ניה החלה להוציא להורג הומואים: "מחלישים את המדינה ואת הכבוד של העם"

הסיכון בו חיים הלהט”בים בצ’צ’ניה הוא כפול ומכופל. הם נמצאים בסכנה לא רק מצד השלטונות, אלא גם מצד בני משפחתם, שרבים מהם דוגלים בחיסולים על רקע כבוד המשפחה, שנועדו “לנקות” את המשפחה מהבושה שהוטלה עליה. השלטונות הצ’צ’נים מנצלים גם את זה ומאפשרים למשפחות “לפדות” את השבויים תמורת כופר, ולטפל בהם בעצמם.

“מזה כמה שבועות מנהל מסע אכזרי נגד להט”בים בצ’צ’ניה”, כתבה טניה לוקשינה מארגון Human Rights Watch, “אנשי אכיפת החוק ואנשי כוחות הביטחון בשליטתו של ראש הרפובליקה הצ’צ’נית חסרת הרחמים, רמזאן קדירוב, אספו עשרות גברים בחשד להומוסקסואליות, עינו והשפילו את הקורבנות. כמה מהגברים נעלמו, אחרים הוחזרו למשפחותיהם כשהם גוססים אחרי שהוכו כמעט למוות, לפחות שלושה מתו מאז שהחל מסע הברוטאליות הזה”.

מתקשים לגבש דרך פעולה

הפעילים הלהט”בים בצ’צ’ניה עומדים חסרי אונים אל מול הצהרתו של דובר הנשיא, שהזמין אותם לפנות לגופי אכיפת החוק. “ההצהרה של דובר הנשיא היא צינית באופן מדהים”, הם מסבירים, “הוא בעצם ממליץ למי שנחטף לפנות ולהתלונן אצל אותם גופים שאחראים לחטיפתו”.

גם הפעילים הלהט”בים ברחבי העולם מתקשים לגבש דרך פעולה אל מול הדיווחים על מחנה הריכוז הראשון ללהט”בים מאז מלחמת העולם השנייה.

נציגים מארגון זכויות האדם אמנסטי הודו כי מדובר באחד המקרים הקשים שהם נתקלו בו. נציגי הארגון מדגישים כי הם עדיין לא הצליחו לאמת את קיומם של מחנות הריכוז הללו. “בהתחשב באווירה ההומופובית באזור זה כמעט בלתי אפשרי לאסוף מידע ולאמת אותו”, מסבירים בארגון, “אנשים מפחדים לדבר”.

ארגון אמנסטי הפיץ עצומה הקוראת לשלטונות רוסיה לחקור את הנושא ולפעול להפסקת המעצרים ודאגה לבטחונם של הלהט”בים בחבל הארץ המוסלמי.

בתל אביב התקיימה הפגנה קטנה מחוץ לשגרירות רוסיה בעיר, ומחר (רביעי) מתוכננת הפגנה גדולה בלונדון, בה צפויים להשתתף כ-500 איש.

מזכירת החוץ של בריטניה, הברונית אנלאי, קראה לרוסיה לחקור את המעצר ההמוני של הומואים בצ’צ’ניה ולהבטיח את העמדת העבריינים לדין. “ההצהרה של הממשלה האזורית, המרמזת כי טיפול כזה כלפי להט”בים מקובל, היא מתועבת במיוחד”, אמרה אנלאי, “אנו מגנים כל רדיפה, וקוראים לשלטונות לחקור מיד ולהבטיח להעמיד לדין את מבצעי הפרות זכויות האדם”.

עוד בנושא:  ממשלת רוסיה אסרה בחוק תמונות המטילות ספק במיניותו של הנשיא פוטין

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

5 תגובות

  1. מחנות ריכוז בקוריאה הגב

    אי דיוק בכתבה. כבר כמה עשורים שצפון קוריאה עושה שואה לדרום קוריאה, עם מחנות ריכוז והשמדה. ואף אחד לא מדבר על זה, לא נכון להגיד שזהו מחנה הריכוז הראשון מאז מלחמת העולם השניה

  2. אחד הגב

    ורק המילה “אסלאם” לא מופיעה בכתבה. חבל, כי אפשר להלחם בתופעה כשלא מסוגלים להודות במקור שלה – הוא העניין המצריך טיפול.

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן