fbpx

ערב הרצאות טד באחווה הגאה בטכניון

רבה רפורמית, תא"ל במילואים, ואמן טרנסג'נדר נכנסים למועדון קהילתי קנדה. זו לא התחלה של בדיחת קרש, זה תיאור (חלקי) של מה מצפה לכם בערב ההרצאות קצרות השלישי שמארגנת האחווה הגאה בטכניון עם פתיחת השנה האזרחית החדשה
tech

האחווה הגאה בטכניון, הידועה גם בשמה ה- Technoqueers החלה את פעילותה בשנת 2001 בתור התא הגאה של הקמפוס עוד הרבה לפני שהאחווה הסטודנטיאלית הגאה הייתה קיימת כארגון ארצי. מדובר באחד מתאי הסטודנטים הוותיקים והמבוססים בארץ, ופעילותם בולטת מאוד בנוף הפונקציות הרציונליות הסובבות בקמפוס.

לצד הפעילות השוטפת, מקיימת האחווה גם אירועי שיא המיועדים לכלל הסטודנטים בקמפוס, כמו ערב ההרצאות הקצרות המתקיים זו השנה השלישית. אל הערב מגיעות מגוון דמויות מעניינות בעלות סיפורים אישיים מרתקים שכל אחת מאיתנו יכולה לקחת מהם משהו.

נושא הייצוג והגיוון היה חשוב מאוד למארגני האירוע, עובדה הניכרת בפסיפס המרצים המגיעים מעולמות תוכן שונים.

כמו למשל נעמה דפני-קלן, רבה רפורמית בקהילת “אהל אברהם” של מרכז החינוך ליאו-באק בחיפה, שתרצה על האיסור המקראי על משכב זכר, שתופס חלק נכבד מהשיח היהודי והציבורי ומשפיע על היחס להומוסקסואליות.

“אני מרגישה שהמאבק על זכויות הלהט”ב הוא גם המאבק שלי, בדיוק כמו שפמיניזם צריך להיות מאבק גם של גברים” מסבירה נעמה, “חשוב לי להציג את הקול היהודי המכבד, החוגג את המגוון האנושי, הרואה ברכה בכל אחת ואחד”.

נעמה תנסה לענות בהרצאתה על השאלה האם יהדות והומופוביה הם שילוב הכרחי? איך אפשר לגשר בין איסור מפורש בתורה לבין חיים יהודיים מלאים? ותראה דרכים שונות, מסורתיות וחדשות, להתמודד עם הטקסט. “חשוב לדעת שיש דרכים שונות להבין ולפרש את האיסור המקראי, וחלקן מאפשרות יהדות מכילה, פתוחה ומשמעותית לכולנו. האחריות איזו פרשנות לבחור היא כבר האחריות שלנו”.

ואם כבר בפרשנות עסקינן – “מה הוא גבר? מה היא גבריות? מהי אישה? ומה היא נשיות?” כל השאלות האלו ועוד רבות אחרות ידוברו בהרצאה של ניצן קרימסקי, אמן טרנסג’נדר המתמקד בצילום, וידאו ומשחק. עבודותיו הוצגו בתערוכות במגזינים ובמדיה בארץ והעולם. ניצן פעיל בקהילה הטרנסג’נדרית בישראל דרך יצירותיו.

מלבד דיבורים על הזהות של עצמנו, בערב צפוי להיות גם הרצאה על מושא המשיכה שלנו – “מה זה בכלל אדם הנמשך ליותר ממגדר אחד? מי יכולה להגדיר את עצמה ככזאת? מהן הפרקטיקות האפשריות עבור א.נשים הנמשכות ליותר מגדר אחד?” בהרצאתה רותם בהט, מולטי-משיכתית בת 23 מנשר הנמצאת בזוגיות פוליאמורית וחברה בפורום הבי-פאן-פולי, תתייחס להשלכות של הנחה לגבי משיכות מיניות (או רומנטיות) של אחרת, בדגש על העלמת הזהות של הזאת.

עוד בנושא:  על רקע גל הטרנספוביה: התחדשות בהנהגה של הארגונים הטרנסיים

בערב תתקיים גם הרצאה של חנה ספרן, פעילה באשה לאשה – מרכז פמיניסטי בחיפה, מתנגדת לכיבוש ומפגינה בלי הפסקה. חנה מגדירה עצמה כ”לסבית בעולם קווירי, זקנה בעולם של צעירות” ומשתמשת בהגדרה זו כבר משנות ה-90 ומוכנה להפסיק להשתמש במילה הזו רק כשתגמר הפטריארכיה. חנה, שכתבה מאמר על ההיסטוריה של הפעילות הפמיניסטית-לסבית בארץ שהתפרסם לאחרונה בספר “זכויות הקהילה הגאה בישראל” תדבר קצת על איך אפשר להנות מהזיקנה שהיא הדרך היחידה להישאר בחיים?

הרצאות נוספות בערב צפויות להיות של זהורית שורק, בת 42, לסבית דתייה, מועמדת לכנסת ה 20 ויו”ר המטה הגאה במפלגת יש עתיד. ממייסדי הקהילה הדתית הגאה בישראל ושל אשר סדן, תא”ל במיל’, גידל משפחה לתפארת עד היום שהיה האחרון לגלות שבנו הצעיר דולב הוא גיי. ידיעה זו הובילה אותו לפתוח תיבת פנדורה בעברו ולמסע של שינוי תפיסתי עצום. אשר סדן מעז לספר את סיפורו האישי והאנושי, זאת כדי לעורר השראה וחשיבה, ולאפשר לכל אחד מאיתנו למצוא בו רלוונטיות לסיפורו האישי.

 גיל ומתן – מנחי האחווה הגאה בטכניון

האחווה מקיימת מפגשים לחברי הקהילה הלומדים בטכניון אחת לשבועיים ומהווה מסגרת חברתית ואינטימית המכבדת ומותאמת גם לארוניסטים, כשבפעילות מדברים על נושאים משתנים הרלוונטים לחברי הקבוצה.

“לאחווה הגאה בטכניון הצטרפתי מיד עם כניסתי ללימודים” מספר גיל גור-אריה, במקור מרעננה, כיום גר בחיפה. לומד בפקולטה להנדסת מכונות ושימש שנה שעברה כרכז אירועים של האחווה בטכניון “המנחים הקודמים עשו עבודה מדהימה עם הקבוצה ועוד מאז לקחתי חלק פעיל בניהול הדברים והעשייה למען הסטודנטים הלהט”בים בטכניון”.

כיאה לנוף הטכניוני, גם האחווה בטכניון מורכבת בעיקר מגברים, אך מנחיה עובדים במרץ על מנת להביא לאיזון מגדרי ולתחושת נוחות מירבית גם בקרב המשתתפות.

“החזון הוא קבוצה חברתית ומגובשת בעלי מודעות להטב”ית ומוטיבציה ענקית לייצג את הקהילה בכל מקום אליו בוגרי הטכניון מגיעים” מוסיף לדבריו מתן, לומד בפקולטה למדעי המחשב ומנחה את הקבוצה ביחד עם גיל. “בגלל האופי המיוחד של הסטודנטים בטכניון, הרכב הקבוצה שלנו משתנה ממפגש למפגש. בכל מפגש מגיעים סטודנטים חדשים, ולצד הסטודנטים שמתמידים ומגיעים לכל המפגשים יש גם סטודנטים שמגיעים אחת לכמה מפגשים. כמובן שזה בסדר וזה תורם לגיוון בקבוצה”.


ערב הרצאות קצרות באחווה הגאה בטכניון | 1 בינואר בשעה 20:00 | מעונות קנדה, קרית הטכניון

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן