fbpx

סליחה על השאלה בפרק מיוחד לגאווה

"סליחה על השאלה ילדים" חוזרת עם עונה חדשה ופרק מיוחד לרגל חודש הגאווה. שבעה נערים ונערת יושבים מול המצלמה ומשיבים באומץ על שאלות ישירות שנשלחו על ידי ציבור הצופים | נועם בת ה-16 שמשתתפת בפרק: "כל הזמן ישבה לי בראש המחשבה 'איך אני יכולה לעזור למי שצופה בפארק להסתדר כמו שאני הסתדרתי ואפילו יותר טוב מזה'
1
צילום: כאן חינוכית

סדרת הדוקו-ריאליטי המצליחה “סליחה על השאלה ילדים” חוזרת בעונה חדשה ועם פרק מיוחד שיעסוק בנושא גאווה.

הסדרה, זוכת פרס האקדמיה, תעלה ב-כאן חינוכית עם עונה חדשה ומיוחדת, שתמשיך לגעת בנקודות החשופות של החברה הישראלית. כל פרק מתמקד בקבוצה אחרת של ילדים בעלי מכנה משותף שמתמודדים עם מציאות חיים מורכבת.

לרגל חודש הגאווה, ביום ראשון, 20.6 יעלה פרק מתוך התוכנית המצליחה בנושא גאווה. שבעה נערים ונערת יושבים מול המצלמה ומשיבים באומץ על שאלות ישירות שנשלחו על ידי ציבור הצופים – איך הבנת שאת לסבית? ניסית להלחם בתחושות שלך? איך סיפרת להורים שלך? איך הם קיבלו את זה? יכול להיות שיום אחד תתחרט?

“מאד נהניתי לענות על השאלות שהגיעו מהצופים”, סיפרה ל-WDG נועם אלוני בת 16 מחולון, מדריכה בצופים ושחקנית, שיצאה מהארון בכיתה ח’, “ניסיתי בתשובות שלי להציג את הכל על הצד הכי טוב, וכל הזמן ישבה לי בראש המחשבה ‘איך אני יכולה לעזור למי שצופה בפארק להסתדר כמו שאני הסתדרתי ואפילו יותר טוב מזה’.

איך לדעתך פרק כזה יכול לעזור לנער או נערה בארון?
“סליחה על השאלה זו תוכנית שנועדה לתת תשובות על שאלות שבדרך כלל לא נעים לשאול אנשים. הרגשתי שדווקא הנושא של הקהילה הגאה הוא נושא שפחות מדובר, בעיקר אצל ילדים ונוער. אני מכירה מהניסיון האישי שלי את הקושי שיש למשפחה ולהורים להתמודד עם נער או נערה גאים. ובראש שלי כל הזמן דמיינתי משפחות יושבות בבית, צופות בפרק ולומדות קצת יותר על איך להתמודד עם בן משפחה או חבר טוב המשתייכים לקהילה הגאה ולאו דווקא מוכנים או נמצאים במצב כדי לענות על כל השאלות. כי ידע זה כוחו וזה כלי לעזור ולתמוך בבן משפחה או חבר שצריכים.

מעבר לזה אני גם רואה את התכנית ככלי לעזור לאותן ילדים וילדות נערים ונערות שצריכים את ההכוונה הזו כדי להסתדר. ולראות שיש עוד כמוהם ולראות מה אפשר לעשות ולשמוע סיפורים. זו אחלה הזדמנות וזו הסיבה שבחרתי להשתתף”.

הרגשת שנגעת בכל הנקודות החשובות?
“אורך הפרק הוא כ-25 דקות והשאלות כיסו הרבה תחומים. כמובן שיש עוד המון דברים לשאול ולענות עליהם והייתי הכי שמחה בעולם שזו תהיה עונה שלמה שעוסקת בגאווה”.

עם מי את מתכננת לראות את הפרק?
“אני אראה את הפרק עם המשפחה המורחבת ואחר כך גם עם החברות ועם בת הזוג שלי. רוב החברים והמשפחה שלי לא מכירים את הסיפור המלא שלי ואת החוויות ששיתפתי והם הולכים לשמוע עליהם בפעם הראשונה כשיראו את התכנית. יצאתי מהארון בפני המשפחה המורחבת רק אחרי שהפרק צולם, היה לי חשוב לצאת מולם מהארון לפני שהפרק יצא, גם כדי לכבד אותם גם כי הרגשתי שהגיע הזמן, והבנתי שאין דרך טובה יותר לשמוע את הסיפור שלי דרך התכנית”.

לקרוא תיגר על דעות קדומות, אפליה ותפיסות סטריאוטיפיות

התוכנית ששבתה את לבבות הצופות והצופים בכל הגילאים, ממשיכה לגעת בנקודות החשופות של החברה הישראלית בעונה חדשה.

בין קבוצות הילדים שיופיעו העונה: ילדי פנימיות, ילדים עם תסמונת טורט, ילדים עם אלרגיות מסכנות חיים, ילדים חרדים, ילדים ממוצא אתיופי, ילדים שנפגעו מהקורונה, נוער גאה, ילדים להורים גרושים.

בכל פרק משתתפים ילדים המתמודדים עם מציאות חיים מורכבת. מול המצלמה מקריא כל ילד שאלות מכרטיסיות המונחות לפניו, שנשלחו ע”י הציבור ומשיב בכנות ובאומץ. השאלות ישירות, שאלות שכל אחד היה רוצה לשאול, אך מעולם לא העז או שלא הייתה לו הזדמנות. התשובות קוראות תיגר על דעות קדומות, אפליה ותפיסות סטריאוטיפיות.

העונה הראשונה של הסדרה זכתה לשבחי המבקרים ולנתוני צפייה מרשימים של למעלה מ 3 מיליון צפיות. גם העונה החדשה תאפשר לקהל הצעיר להיחשף ולהכיר תרבות, שונות או מוגבלויות שאליהן הם לא נחשפים ביום יום.

חשיבותה של “סליחה על השאלה ילדים” נעוצה בניסיונה לשנות תפיסות עולם ולעורר מודעות לקשיים עימם מתמודדות קבוצות שונות באוכלוסייה. עבור הקהל הצעיר, החשיבות של עידוד האמפתיה לאחר, הבנת הקושי שלו והיכולת להכיל את השונה- אף גדולה יותר.


“סליחה על השאלה ילדים” עונה שנייה | כאן חינוכית (אפיק 80) ובדיגיטל החל מיום ראשון ה- 2 במאי , בשעה 17:00

עוד בנושא:  אז מה רואים ביום כיפור? המלצות צפייה לחגי תשפ"ד

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן