fbpx

סיכום מפגש הרעיונות לארועי הגאווה בסימן נשים

מפגש התנעת ארועי הגאווה החל בהעברת תיק הגאווה בעירייה לחברת המועצה אפרת טולקובסקי, והמשיך בהעלאת רעיונות לפעילויות מגוונות. אורי ברוולד מסכמת במילים שלה את המפגש ההיסטורי
pride_meet4

הקדמתי מעט לפגישה המתוכננת להעלאת רעיונות לאירועי הגאווה עם חברת מועצת העיר תל אביב -יפו, אפרת טולקובסקי והיו”רית המשותפת של האגודה, חן אריאלי.

עליתי לחדר הסטודיו ששוריין לטובת המפגש יחד עם שתי חברותיי וחשכו עיניי.
השעה 18:50. בעוד כעשר דקות יתחיל המפגש המיוחל, אבל החדר ריק מאדם. מלבד החברות שאיתי למעלה, נוכח רק פלורסנט זורח על משטח פרקט חשוף.

התחלנו למלא בחשש את החדר במעגל כיסאות, כשברקע אחת מאיתנו ממלמלת ” רק שלא יהיה פה הקיץ של אביה, הא?..”.
אבל מה שהיה נדמה כאירוע מצומצם, הפך ברגעים לאחד המפגשים המרגשים והמעצימים שהייתי בהם. היינו שם 46 נשים וכמה גברים שידעו שיש כאן הזדמנות כמעט חד-פעמית שאסור לנו לפספס, למקם נשים במרכז הבמה של אירועי הגאווה השנתיים.

נכחו גם יניב ויצמן, מחזיק תיק הגאווה בעירייה ושחר אקסמיט, מנהל אירועי הגאווה בעירייה. אבל מי שפreceived_10154629897504126תחה את הפגישה בברכות הייתה אפרת טולקובסקי, והרגע הזה היה מן רגע של התפכחות.

כמה זמן לא נכחנו בפגישה שבה נמצאות בעלות ובעלי התפקידים ומי שמובילה ומנהלת את התחום היא אישה?

מיד בתום מילות הברכה של אפרת, יניב ויצמן הודיע כי הוא מבין את המשמעות של בחירת נושא הנשים השנה, מכבד אותה ומתוך כך מעביר את סמכויותיו כמוביל נושא הגאווה בעירייה לאפרת, הנציגה הגאה שלנו במועצת העיר. תקראו לי תמימה אבל משהו בי בטוח שעוד נהנה מהפירות האלו של רגע “העברת השרביט” הזה בהמשך הדרך, ואני שמחה על הבחירה הזו.

 

לפגישה הגיעו נשים מעורבות ופעילות שהעלו רעיונות למינוף החודש הזה, השנה הזאת ומעבר לה. הבטחת ייצוגן של נשים מבוגרות בקהילה, חיזוק נראות של ארגונים וגיוון זהויות בקהילה היו מהנושאים המרכזיים שעלו בה. לדברים אלו השיב שחר והפיח תקווה של ממש לשיתוף פעולה מצד העירייה. כך למשל, בתחום תיירות חו”ל החלו מגעים לטובת פרסום ושיווק המצעד בסימן נשים, יופק אירוע ספורט רחב ויוחזרו אירועי ה- wigstock.

כמות האירועים שצפויים לנו רבה ומגוונת, ולטובת הקמתם יפתחו תפקידים שונים מטעם העירייה והמרכז הגאה. אבל דבר אחד ברור: את מרבית התפקידים האלו צריכות לאייש נשים. בתור מי שמכירות את צרכי הקהילה מבפנים, שמשתכרות פחות וזוכות להכרה מועטה, המשרות האלו הן בגדר בדק בית פנימי לכל אותן כוונות ותקוות גדולות, שמצהירים עליהן כולם.

עוד בנושא:  בין שתי המלחמות: עולים להטב"ק ממדינות פוסט-סובייטיות

כמה עבדנו כדי שזה יקרה. כמה מתח ועצבים. רגע אחרי ההצלחה הראשונה שלנו, מגיע שלב היישום בפועל. אל מול תנאי לחץ בלתי אפשריים כמעט, אנחנו נוביל את אירועי הגאווה, בשותפות דרך ואמונה גדולה.

pride_meet2

pride_meet4pride_meet1

pride_meet3
צילומים: גלית סבג

 

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן