fbpx

הנשים הגאות לוקחות את המושכות – כנס נשים גאות ראשון מסוגו

כנס הנשים הגאות הראשון מסוגו יעסוק בנושא הייצוג הנשי הגאה וינסה לבחון את מקומן של הנשים הגאות בתוך ארגוני הקהילה הגאה | "המטרה שלנו לקדם ייצוג ראוי ושוויוני של נשים בארגוני הקהילה הגאה ומחוצה לה"
נשים גאות

הקהילה הגאה מורכבת מ-50% נשים, ויחד עם זאת, בארגונים ובהתארגנויות הרבות קיימת לא פעם תחושה שהקול הנשי נדחק הצידה. כנס “הנשים הגאות לוקחות את המושכות”, שיתקיים ביום חמישי הקרוב, יעסוק בייצוג הנשי הגאה בארגוני הקהילה ומחוצה להם.

“הקהילות הגאות הגיעו להישגים אדירים בשנים האחרונות, אלא שעדיין ארוכה הדרך מימוש כוחן וזכויותיהן של הנשים הגאות”, מסבירה תהילה אטיאס, מנכ”לית בת-קול ומיוזמות הכנס, “הרבה פעמים בקהילה הגאה שומעים את קולם של הגברים ההומואים, שמחזיקים ברוב עמדות המפתח הקול הנשי הגאה פחות נשמע. אם זה בייצוג מנכ”לים בארגוני קהילה הגאה, אם זה בייצוג מול תקשורת וכדומה.

הכנס יעסוק בנושא הייצוג הנשי הגאה וינסה בשלב הראשון להעמיק במה שקורה בתוך הקהילה הגאה, ואיפה אנחנו הנשים הגאות ממוקמות בתוך הסיפור הזה? האם אנחנו הנשים הגאות מרגישות שסופרים אותנו? האם הקול שלנו נשמע מספיק? מהן הזכויות שלנו? האם אנחנו יודעות אותן בצורה מספקת? ומה עם הנשים הגאות בעמדות ניהול בקהילה הגאה ומחוצה לה, איפה הן? ואת מי הן מקדמות, ומהו הנרטיב שאנחנו בוחרות לקדם, האם הוא מתיישב אם הערכים שלנו?”.

הכנס יתקיים ביום חמישי 7.4.2022 החל מהשעה 18:00 באשכול פיס רמת גן והוא נערך בחסות בת קול, עיריית רמת גן והאגודה למען הלהט”ב, בהשתתפות מגוון נשים והתארגנויות כמו שוברות קירות, ח.י.ה, גאות, מעברים בשלה ועוד.

במסגרת הכנס יוצגו נקודות מבט של נשים לט”בקיות במגוון נושאים – רונית ארנפרוינד על ההיסטוריה הנשית ומה ישנה את העתיד, ד”ר יאלי השש על זהויות מצטלבות בקהילה, עו”ד דנה קרדיטורו על אלימות נשים כלפיי נשים והקשר למשפט וקול קולטון על הקשר בין פלואידיות המגדר לתנועות הנשים*. לאחר מכן יתקיים פאנל שיעסוק בקשר בין פמיניזם, מזרחיות, לט”ביות וסולידריות חברתית בהנחיית שירלי קרוואני ובהשתתפות לינור אברג׳ל, יפעת אריאל, לירון כהן, מאיה עורבי, כרמן אלמקייס עמוס. הכנס יסתיים במופע סטנדאפ של אורנה בנאי שיכלול מסע בתחנות חייה, החל ברגעי ילדות קסומים בבאר שבע, דרך שנים מפרכות של יציאה מהארון ועד זוגיות, אימהות, קורונה ועוד.

עוד בנושא:  בין שתי המלחמות: עולים להטב"ק ממדינות פוסט-סובייטיות

השותפות לארגון הכנס לא מתייחסות אליו כאל אירוע חד פעמי, אלא כיריית פתיחה לפעילות רחבה ושמטרתה חיזוק הקול הנשי הגאה.

“הנשים הגאות היא התארגנות ספונטנית, של נשים המשתייכות לקהילות הגאות מכל חלקי החברה, המטרה שלנו לקדם ייצוג ראוי ושוויוני של נשים בארגוני הקהילה הגאה ומחוצה לה ולייצר מרחב של שיתופי פעולה בנושאים על סדר היום ציבורי, החברתי, הפוליטי, העסקי והקהילתי, ואנחנו מזמינות את כולן לבוא ולהיות שותפות”.


לרכישת כרטיסים לכנס “הנשים הגאות לוקחות את המושכות” | ההכנסות מהכנס יוקדשו לחיזוק הקשר בין הנשים* הגאות באוכלוסייה בדגש שכבות הנשים המוחלשות בקהילות הגאות | הכנס בהפקת QUEERYOURSELF הפקות אימפקט – קראייטיב תוכן ואסטרטגיה

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן