fbpx

נשירת שיער מוגברת בתקופת הקיץ – מיתוס או אמת?

האם יש קשר בין עונת הקיץ לבין נשירת שיער? לקראת הקיץ שהחל השבוע באופן רשמי, החלטנו לבדוק כמה מיתוסים על הקשר בין עונת הקיץ לבין נשירת שיער
קיץונשירתשיער

הקיץ בעיצומו ואיתו השמש והים, אך גם החום, הלחות והזיעה. הגברים הישראלים שמתגאים בקרחות מבריקות פשוט מורחים קרם הגנה ויוצאים לשמש, אבל אצל בעלי השיער, הדליל או המלא, הטבעי או המושתל, עולים חששות בנוגע לנזקים שעלולים להגרם לשיער בתקופת הקיץ.

האם יש קשר בין עונת הקיץ לבין נשירת שיער? לקראת הקיץ שהחל השבוע באופן רשמי, החלטנו לבדוק כמה מיתוסים על הקשר בין עונת הקיץ לבין נשירת שיער.

לאדם בוגר יש בין 70 אלף ל- 120 אלף זקיקי שיער על הקרקפת המתחדשים ומצמיחים שיער חדש לאורך כל השנה. מדי יום נושרות מראשנו בין 50 ל-100 שערות ובמקומן צומחות חדשות. בגילאים מבוגרים יותר הנשירה נמשכת אך הצמיחה החדשה פוחתת.

מיתוס 1 – חבישת כובע ממושכת עלולה לגרום להתקרחות
חבישת כובע אינה גורמת לנשירה, כל עוד הכובע אינו מהודק לראש באופן הפוגע את אספקת הדם לקרקפת. חשוב לשים לב שהכובע נקי, שכן היגיינת הקרקפת עלולה לגרום לזיהום שיאיץ את איבוד השיער בשל חוסר אוורור הקרקפת.

מיתוס 2 – זיעה מרובה בקרקפת גורמת לנשירת שיער
ה”נזק” היחיד שנגרם כתוצאה מזיעה בקרקפת הוא אסתטי: הזעה מוגברת בקרקפת גורמת לשיער להיראות פחות בריא ומבריק, אך היא אינה משפיעה על חוזק השיער או על כמות הנשירה.

מיתוס 3 – חשיפה מוגברת לקרני השמש גורמת לנשירת השיער
לחשיפה לקרינת UV אין השפעה על פעילותם של זקיקי השיער והיא אינה משפיעה על נשירת השיער, אך עלולה לגרום לתופעות אחרות כמו אובדן הברק, קרזול ושבירה.

מיתוס 4 – תספורת קצרה לקראת הקיץ תחזק את השיער שלי
החלטתם לקצר את השיער לקראת חודשי הקיץ, או אפילו לגלח אותו לגמרי? למרות מה שמקובל לחשוב, אין שום הוכחה מדעית לכך שקיצור או גילוח השיער גורם לצמיחה מחודשת של שיער חזק יותר.

אנחנו נוטים לחשוב ששיער ארוך כבד יותר ולכן מושך את זקיקי השיער ומחליש אותם, אך למרות מה שמקובל לחשוב, לאורך השיער אין שום השפעה על הנשירה. גם גילוח השיער אינו משפיע על חוזק הצמיחה – זקיק השערה נמצא בתוך הקרקפת ואינו מושפע מקיצור או גילוח השער המתרחש מעל לעור, כך שגילוח הראש או תספורת לא משפיעים על צמיחת או נשירת השיער.

עוד בנושא:  אהבה שווה - תערוכת צילומי זוגות להט"ב ביום חתונתם

מיתוס 5 – חפיפה תכופה פוגעת בשיער
בחודשי הקיץ אנחנו נוטים לחפוף את השיער לעיתים קרובות יותר, גם כדי להפטר מהזיעה והלכלוך המצטברים במהלך הימים החמים במיוחד, וגם בשביל תחושת הרעננות. האם לתדירות החפיפות ולטמפרטורת המים יש השפעה על נשירת השיער?

חפיפה תכופה כשלעצמה אינה גורמת לנשירת שיער. היגיינת השיער חשובה ולכן מומלץ לבעלי שיער שומני לחפוף באופן יומיומי, ולבעלי שיער יבש פעמיים בשבוע.

לטמפרטורת המים בה אנחנו חופפים את השיער יש השפעה – מים רותחים פוגעים בעור הקרקפת, לכן מומלץ להתחיל את החפיפה במים חמימים, המסייעים לשמפו לשחרר מהשיער ומהקרקפת את השומניות שהצטברה ולסיים בשטיפה אחרונה במים פושרים-קרים.

מיתוס 6 – קיץ או לא, אם השיער שלי נושר אין לי מה לעשות
על אף שרבים חושבים שנשירת שיער מוגברת היא מצב טבעי ועל כן לא ניתן לשנות מצב זה, קיימות דרכים שונות לחזק את סיב השערה. בחלק הגדול של המקרים, על אף שהשיער נושר זקיקי השערה טרם נהרסו וניתן לסייע להם להתחזק באמצעות מתן חומרים פעילים המחזקים את סיב השערה.

שמפו פילקסיל לחיזוק השיערה מציע טיפול יעיל בעל נוסחה ייחודית המשלבת סרונאה סרולטה (דקל ננסי) אבץ וויטמינים ומותאם במיוחד להאטת קצב נשירת השיער. שמפו פילקסיל מוכח כח מדעית כהיפו-אלרגני והוא בעל רמת חומציות pH 5.5, הזהה לחומציות הקרקפת ומעניקה לה הגנה. הנוסחה הייחודית של תכשירי פילקסיל מכילה מרכיבים טבעיים איכותיים המזינים ומחזקים את השיער – לשיער בריא יותר, חזק יותר ומלא יותר.

פילקסיל הוא מותג בינלאומי השייך לחברת LACER הספרדית, המשווק בארץ ע”י חברת תרו. הסדרה משווקת בספרד ובאירופה משנת 2000 ומובילה שם את הקטגוריה כבר למעלה מ-10 שנים.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן