fbpx

נשיא המדינה רובי ריבלין: “אתם עדיין נדרשים להיאבק על הזכות הבסיסית להיות מי שאתם ולחיות על פי צו ליבכם”

בברכה שנשא לרגל מצעד הגאווה שנערך היום בירושלים התייחס נשיא המדינה להישגים של הקהילה בעיר ולמאבק שעדיין לא תם | "ציבור אדיר בישראל כבר פתח את ליבו בפניכם ומקבל אתכם באהבה גדולה, באהבה במרכז, כמו בפריפריה, סביב שולחן השבת, בצה"ל ובשירות המדינה וגם בבית הנשיא"
רוביריבליןהביתהפתוח

המשדר הטלוויזיוני של הבית הפתוח בירושלים לגאווה ולסובלנות התקיים הערב (ה’) בשידור חי לרגל פתיחת חודש הגאווה והסובלנות. המשדר, שהופק על ידי הקהילה הגאה בעיר נעל את אירועי מצעד הגאווה והסובלנות שהתקיימו קודם לכן.

המשדר נפתח עם דברי פתיחה מצולמים של נשיא המדינה רובי ריבלין.

“יקירותי ויקירי, אני שמח לברך אתכם ביום חגכם, יום הגאווה. עם יציאתנו המשמחת מהקורונה אנו חוזרים אט אט אל החיים שלפני המגיפה ואתם זוכים לשוב ולצעוד ברחובותיה של ירושלים במסורת שהפכה בשנים האחרונות לחלק בלתי נפרד ממרקם החיים כאן בעיר.

מצעד הגאווה בירושלים מזכיר לנו שחברי הקהילה הגאה ותומכיה מתגוררים גם מחוץ לתל אביב, יש בהם דתיים וחילונים ויש בהם יהודים וערבים. במדינת ישראל של שנת 2021 קהילת הלהט”ב על כל גווניה כבר משתלבת באופן טבעי בהוויה הישראלית.

ישנן בישראל עשרות אלפי משפחות גאות המגדלות את ילדיהם במסירות ובאהבה אין קץ, מלוות את ילדיהן לגן ולבית הספר, לוקחות אותם לחברים ולחוגים, דואגת כמשפחה, מחבקת כמשפחה מה יש לומר, משפחה.

לצעירות ולצעירים השומעים אותי עכשיו אני מבקש למסור, אומנם הדרך עדיין לא תמה, אתם עדיין נדרשים להיאבק על הזכות הבסיסית להיות מי שאתם ולחיות על פי צו ליבכם. אך דעו זאת, ציבור אדיר בישראל כבר פתח את ליבו בפניכם ומקבל אתכם באהבה גדולה, באהבה במרכז, כמו בפריפריה, סביב שולחן השבת, בצה”ל ובשירות המדינה וגם בבית הנשיא. אז היו ברוכים”.


עוד בנושא:  כ-10,000 משתתפים במצעד הגאווה והסובלנות בירושלים

המשדר שמשודר בעמוד הפייסבוק של הבית הפתוח בירושלים לגאווה ולסובלנות, כולל הופעות מוזיקליות שמהוות טעימה מהתרבות הגאה בעיר ומחוצה לה, ופאנלים בנושאי ליבה בוערים מסדר היום של הקהילה הגאה. בין האמנים המשתתפים: אור עמרמי ברוקמן, חן אהרוני ויונית זיידנברג.

לקראת מצעד הגאווה והסובלנות, החל הבית הפתוח בירושלים בקמפיין מימון ההמונים, זאת בשל עליה של פי שלושה בפניות וגידול בפעילות, לצד נזקים כלכליים שיצרה שנת הקורונה. הקמפיין צפוי להסתיים הלילה בחצות.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן