fbpx

כ-10,000 משתתפים במצעד הגאווה והסובלנות בירושלים

אלפים צעדו במצעד הגאווה בירושלים שצעד מגן הפעמון לעבר גן העצמאות | "הפגנות הנגד וקריאות הגנאי מצד גורמים קיצוניים לא יזיזו אותנו מן המטרה אליה אנו חותרות שהיא להרים דגל של שינוי עבור ירושלים ולהנכיח את הקהילה הגאה בעיר"
ירושלים2021רוניתבצלאל2
צילום: רונית בצלאל

מצעד הגאווה והסובלנות בירושלים פתח היום (ה’) את אירועי חודש הגאווה והסובלנות 2021 ברחבי הארץ. המצעד, שהתקיים בהפקתו של הבית הפתוח בירושלים לגאווה ולסובלנות, התחיל בהפנינג גאווה בגן הפעמון בעיר, אליו הגיעו אלפי משתתפים כבר בשעות הצהריים המוקדמות.

במהלך ההתכנסות בגן הפעמון נשא דברים שגריר האיחוד האירופי בישראל מר עמנואל ז’ופרה ואמר כי “האיחוד האירופי הוא תומך ותיק של זכויות להט”ב. ב-11 במרץ, הפרלמנט האירופי אימץ החלטה שגינתה כל סוג של אלימות או אפליה כנגד בני אדם על רקע מינם או נטייתם המינית. ברוח זו, הכרזנו על האיחוד האירופי כולו כ’אזור חירות להט”ב’. אך מילים אינן מספיקות. אנו זקוקים לפעולות. זו הסיבה שבנובמבר השיקה הנציבות האירופית את ‘אסטרטגיית שוויון הלהט”ב’ החדשה שלה, שתקדם באופן אקטיבי ותגן על זכויות האדם של להט”בים. אנו נעבוד עם כל שותפינו, בתוך האיחוד ומחוצה לו, על מנת להגן על זכויות האדם של להט”בים ועל מנת לקדם את השוויון ואת הכבוד לגיוון.”

לאחר ההתכנסות יצאו אלפי המשתתפים בצעדה לכיוון גן העצמאות, נקודת הסיום של המצעד. במהלך המצעד עברו המשתתפים כמדי שנה במקום הירצחה של שירה בנקי ז”ל במצעד לפני 6 שנים והניחו פרחים לזכרה.

צילום: אלעד ליפשיץ

לקראת מצעד הגאווה והסובלנות, החל הבית הפתוח בירושלים בקמפיין מימון ההמונים, זאת בשל עליה של פי שלושה בפניות וגידול בפעילות, לצד נזקים כלכליים שיצרה שנת הקורונה. הקמפיין צפוי להסתיים הלילה בחצות.

“אחרי שנה מאוד מורכבת עבור כולנו, שנה שבה הוכחה שוב הנחיצות של מרחב כמו הבית הפתוח בירושלים, אנחנו מאושרות לצעוד שוב ברחובות העיר שלנו בשילוב מושלם של מחאה וחגיגה”, אמר נעם יבין, יו”ר הבית הפתוח בירושלים לגאווה ולסובלנות, “הפגנות הנגד וקריאות הגנאי מצד גורמים קיצוניים לא יזיזו אותנו מן המטרה אליה אנו חותרות שהיא להרים דגל של שינוי עבור ירושלים ולהנכיח את הקהילה הגאה בעיר. אני שמחה ומודה לכל מי שהצטרף אלינו היום במאבק החשוב שלנו בבירה”.

“אלפי המשתתפים היום במצעד הגאווה והסובלנות לצד הגידול בפעילות הבית הפתוח בשנה האחרונה, ממחישים את החשיבות שלנו עבור הקהילה הגאה בעיר”, הוסיף אלון שחר, מנכ”ל הבית הפתוח בירושלים לגאווה ולסובלנות, “אך המאבק שלנו לשוויון עדיין לא תם ואין זה מפתיע שירושלים דורגה במיקום נמוך מאוד במדד הגאווה האחרון. כקהילה עלינו להמשיך ולהיאבק על הנראות והנוכחות שלנו בעיר ולהתמודד עם האפליה התקציבית לה אנו זוכים מצד העירייה. אנו נמשיך לעבוד עבור הקהילה ולתפוס את המקום שלנו במרחב הירושלמי כי אנחנו כאן כדי להישאר.”

צילום: רונית בצלאל

בניגוד לשנים קודמות, לא נערכה השנה במת סיום בסוף המצעד. במקומה נערך הערב בשעה 19:30 משדר טלוויזיוני מיוחד לפתיחת חודש הגאווה והסובלנות בהפקה של הקהילה הגאה בעיר. ניתן יהיה לצפות במשדר דרך עמוד הפייסבוק של הבית הפתוח. המשדר יכלול הופעות מוזיקליות שיהוו טעימה מהתרבות הגאה בעיר ומחוצה לה, ופאנלים בנושאי ליבה בוערים מסדר היום של הקהילה הגאה. בין האמנים המשתתפים: אור עמרמי ברוקמן, חן אהרוני ויונית זיידנברג.

עוד בנושא:  יו"ר הכנסת בברכה לארגון חברותא: "יש אנשים שמנסים לייצר תפיסה שלפיה אי אפשר להיות להט"ב וגם דתיים"

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן