fbpx

נינה היא דמות חזקה, אך מבוהלת ומפחדת מעצמה

"אם הספר היה ניתן לי בצעירותי, רוב הסיכויים שהייתי עכשיו גרה בלונדון, עם כוס תה וסקונ'ס". חווית הקריאה של תמר קרני על "קוראים לי נינה"
nina

“קוראים לי נינה” הוא סיפור מריר-מתוק, הסוחף את הקורא לתוך מערבולת חושים של אהבה, כעס, תשוקה והשלמה.

הדמות הראשית, הלא היא נינה המדוברת, בונה את עצמה כמעט מאפס, הורסת ומשמידה את הערכים עליהם גדלה ומשליכה מהחלון את ציפיות הוריה לטובת האושר האישי שלה, דבר שהרבה מאיתנו חוששים לעשות. המעבר לדירה משלה הוא הצעד הכי חשוב בסיפור, צעד של התבגרות והחלטה גורפת לא להסתיר את מי שהיא.

נינה היא דמות חזקה, אך מבוהלת ומפחדת מעצמה, ומהכוח שלה. הדמויות שנינה מציירת משקפות תכונות שהייתה רוצה לסגל לעצמה. חזקות ונחושות, היא מעניקה להן שמות חזקים (אם הייתי דוברת צרפתית בוודאי הייתי מפרשת את​ שמות הדמויות לתכונות אופי)

עלילת הספר בנויה בצורה לא-לינארית שאני אוהבת במיוחד, כל פעם אנחנו מגלים צד אחר שהושפע מאירועים שונים שלא תמיד יוצגו כרונולוגית.

כל פרק מציג לנו נינה אחרת, הראשונה היא בשלב של אחרי, סוג של zero fucks given, שלמה עם עצמה. הנינה השנייה מבוהלת, כמו חיה אבודה, משוטטת בין שני העולמות השונים של בתוך ומחוץ לארון במעין ”לימבו” מסוייט, הנינה האחרונה היא האהובה עליי, מחליטה לקחת נשימה עמוקה ולקפוץ למים העמוקים, פזיזה, מעט חששנית אבל שלמה עם עצמה.

מערכת היחסים עם יונתן אהובה עלי במיוחד, שהם חצי אפלטוניים ובסגנון של נון-אישיו, מה גם שהוא הדמות הקבועה בחייה של נינה. מעין שמיכת בטחון שנינה צמודה אליה ולאט לאט לומדת לשחרר.

השם נינה מקורו ברוסית ומשמעותו ”לחלום” או “חולם/ת” בהתאמה, שמה של נינה מתאים לה כמו כפפה ליד, כמו מכסה לסיר. היא חולמת בגדול, חולמת על פריז ועל גילי, חולמת על קבלה והשלמה.

בבסיסו, הסיפור כתוב בצורה נעימה ואישית. לא מתחכם ולא מתיימר להיות טולסטוי או ברונטה (אחת מהן). סיפור אישי, שנכתב ביד חופשית ונוגעת ללב, כך שכל אחת ואחד יכול להתחבר אליו.

אם הספר היה ניתן לי בצעירותי, רוב הסיכויים שהייתי עכשיו גרה בלונדון, עם כוס תה וסקונ’ס, נהנית מהנוף ומתאמנת על מונולוגים להצגה כלשהי.

ממליצה לכל אחת להכנס לחנות הספרים הקרובה ולהזמין את הספר. (מומלץ לקריאה עם כוס תה חמימה, להשלמת האפקט)


ספרית מגדל שלום, הכוללת מדף ספרות גאה, תארח ביום שני ה-3.4.17 פאנל בנושא מקומה של הספרות הגאה במאבק הלהט”בי. במסגרת הארוע, יוזמה והפקה של המרכז הגאה ת”א בשיתוף עם אגף הספריות של עיריית ת”א, ידונו הדוברים בדרך בה המסר הפוליטי מנחה אותם בכתיבה, בשאלה האם אפשר לכתוב ספרות גאה ללא מסר פוליטי, ומה דעתם על יוצרים/ות שמעדיפים שלא להביא את הזהות הלהט”בית לכתיבה?

עוד תתארח באירוע היוצרת יעל דקלבאום, שתשתף את הקהל בתהליך היצירה שלה.

ספרות גאה ככלי במאבק הלהט”בי | שני 3.4 | 18:30 | ספריית מגדל שלום | הכניסה חופשית, אך מותנית בהרשמה מראש בטלפון: 03-5171165

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

2 תגובות

  1. אס הגב

    שלום,
    אם הנכם מקיימים פורמט השאלה של ספרים??
    בברכה

    • מערכת WDG הגב

      שלום
      כרגע אנחנו מקיימים רק מכירה של ספרים באתר.
      אבל נתת לנו רעיון שווה לחשוב עליו 🙂

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן