fbpx

מצעד הגאווה והסובלנות בירושלים 2021 – טיפים לצועד המתחיל

אחרי שנתיים מול הנטפליקס, ביום חמישי הקרוב נצא לצעוד במצעד הגאווה בירושלים שיפתח את אירועי הגאווה שיתקיימו בכל רחבי הארץ | לצועדים המתחילים, ולאלו ששכחו, ליקטנו 7 טיפים חשובים שיסייעו לצלוח את המצעד בקלות ובמודעות
המדריךלמצעד
pexels | cc0

חודש הגאווה כבר בפתח ואיתו גם מצעד הגאווה והסובלנות בירושלים (יום חמישי, 3.6) – יריית הפתיחה לשלל אירועי הגאווה שצפויים לנו בקרוב. כזכור, בשנה שעברה בשל התפרצות נגיף הקורונה, לא נערך המצעד בבירה ובמקומו יזם הבית הפתוח בירושלים לגאווה ולסובלנות עצרת גאווה. כעת, שנתיים אחרי המצעד האחרון, אנחנו חוזרים סוף סוף למסורת החשובה.

מידי שנה מצטרפים למצעד הגאווה והסובלנות בירושלים עוד ועוד תומכים ממעגלים שונים בחברה הישראלית. ומאחר והיינו בסוג של תרדמת בשנה שעברה, אנו צופים כי השנה תהיה עלייה משמעותית במספר הצועדים וכי נראה הרבה פנים חדשות שיפקדו לראשונה את המצעד.

בשל רגישויות שונות, רבים מהאנשים, בין אם הם חלק מקהילת הלהט”ב ובין אם הם חלק מהציבור התומך, נוטים לחשוש מהפעם הראשונה בה הם במצעד ולא בטוחים מה מצפה להם שם. אז כדי לפזר את מסך הערפל, ליקטנו עבורכם 7 טיפים חשובים שיסייעו לכם לצלוח את המצעד הראשון שלכם בקלות ובמודעות.

הצטיידות – קרם הגנה, כובע ומים הם ציוד בסיסי לכל מי שבא לה לטייל ביוני בשמש הקופחת (כן, גם בירושלים יש שמש וחם. לא רק במרכז). חשוב לזכור שגייז עלולים להישרף, ולא רק בגיהנום, וכדאי שתשמרו על עצמכם.

יפים כשנוח לכם? – בניגוד למקובל לחשוב, נעליים נוחות הן ממש לא חובה! הכי כיף להגיע למצעד עם לוק מהרס. אבל טיפ קטן בינינו, כדאי שיהיה גיבוי בתיק לכל צרה שלא תבוא.

על משטרה ודעה קדומה – המפגש עם השוטרים בבידוק הביטחוני יכול להיות מאתגר. חשוב לזכור שהם שם כדי להגן עלינו, ולאפשר להם לעשות את העבודה שלהם. במידה ונפגעתם מפרופיילינג או מהתייחסות מגדרית לא מתאימה, הסדרניות של הבית הפתוח יהיו שם כדי לעזור.

אפשרות לערך מוסף – בנקודת ההזנקה של המצעד יתקיים הפנינג גאווה. אם אתם אקטיביסטים, אכפתיים ומעוניינים לתרום ולסייע לקהילה, זו הזדמנות עבורכם להכיר את ארגוני הקהילה השונים ולראות איפה ניתן להשתלב בעשיה ובפעילות.

מתחת לרדאר – אם אתם מסוג האנשים שמעדיפים לקבל פחות חשיפה, כדאי שתדעו שבדרך כלל בתחילת המצעד יש חשיפה תקשורתית גבוהה יותר. בנקודת ההזנקה ובחלקים הראשונים של המצעד יש יותר כלי תקשורת וצלמים שמסקרים ומתעדים את האירוע. אם אתם רוצים להיות מתחת לאור הזרקורים אנחנו ממליצים לכם למצוא מקום נחמד באמצע ולא להיות מידי בפרונט.

תתארגנו מראש להמשך הערב – שימו לב, בשונה משנים קודמות לא תתקיים השנה במת סיום בסוף המצעד. במקומה יתקיים משדר טלוויזיוני מיוחד בהפקה של הקהילה הגאה הירושלמית. אנו מציעים לוודא שיש לכם איך להגיע אחרי המצעד למקום נוח בו תוכלו לצפות בנוחות במשדר הגאווה. תאמינו לנו שלא כדאי לכם להחמיץ.

רגע, החגיגה לא נגמרת – חודש הגאווה לא נגמר במצעד, אלא רק מתחיל! שווה לעקוב ולראות איזה אירועים נוספים מתקיימים במהלך השבועות הקרובים, חבל שתפספסו.

עוד בנושא:  על רקע גל הטרנספוביה: התחדשות בהנהגה של הארגונים הטרנסיים

הכותבת היא מנהלת תחום קהילה בבית הפתוח בירושלים לגאווה ולסובלנות המארגן את מצעד הגאווה והסובלנות בירושלים שיתקיים ביום חמישי, 3.6 החל מהשעה 14:30 ולקראתו יצא בקמפיין מימון המונים

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן