fbpx

מצטרפות לדייקתון הראשון – מסורת טק גאה שיכולה לשנות חיים

"בדייקתון הראשון בעולם שיתקיים באפריל בת"א, יאחדו מוחות עשרות נשים במטרה למצוא רעיונות למוצרים שיכולים לשפר את חיי הקהילה הגאה בסוגיות שונות | "מקוות לייסד מסורת טק גאה ולפתוח חיבור מתמשך ורציף בין הקהילה הגאה לתעשיית הטק"
דייקתון
pexels | cc0

המהפכה הגאה מזמנת לנו הזדמנויות רבות לשינוי המציאות ולקידום רווחתן של חברות וחברי הקהילה. אחד הכלים המשמעותיים להשגת שיפורים אלו היא הטכנולוגיה.

חבורה של נשים קוויריות העוסקות בהייטק וטכנולוגיה התקבצו יחדיו במטרה לבצע שיפורים תחומים עבור נשים להט”ב באמצעות רעיונות יצירתיים, שיתוף פעולה, וכמובן הטכנולוגיה.

“התחלנו עם פוסט סתמי בו שאלנו מי רוצה להרים האקתון לסביסי ביחד ולהרים לקהילה בימים הקשוחים שלה”, מספרת עמית רהב ל-WDG, “בשבועות שאחרי היו המון פניות ונראה שהרבה נשים התעניינו באירוע כזה. נפגשנו – אני, עמית רהב מתכנתת ב-Hourone, גיל בהט ה-devops בscribeSecurity, גילה חייט הCTO של darow.ai ועוד חברות וחברים מהמרכז הגאה בו אני מתנדבת. על הדרך חברו אלינו היא-לי פריינטי שהיא אנליסטית בluma (recently bought by ironSource), רעות ענבר head of communication ב stuff that works ועוד ועוד”.

למה בכלל צריך דייקתון?
“מלא סיבות. קודם כל זה פאן. אבל כמובן שיש גם מטרות חשובות לקיומו של אירוע כזה. כולנו קראנו בשבועות האחרונים את הדו”ח של הרשות לחדשנות על מצבן העגום של הנשים בטק. קהילות גדולות ומרשימות קמו בניסיון למשוך יותר נשים לתעשייה, אבל המרכזית שבהן – “באות” עשתה משהו אחר ומדהים: היא ליכדה בתוכה את הנשים שנמצאות בתעשייה ונתנה להן את היכולת לחלוק את הדילמות הספציפיות שלהן, את המכשולים והאכזבות, ולחלוק את החגיגות והשמחה כשמצליחות.

זה מעורר השראה כי זה באמת מקום שבו אפשר למצוא שותפות, עובדות, ועבודה. הדייקתון עומד על כתפי ענקיות במובן הזה – כמו השם עצמו שהוא השראה מפוליטיקת הרי-קליימינג הלהט”בית, גם המהות – הגדלת המעורבות של נשים בתעשייה ע”י יצירת קהילה – היא השראה.

בנוסף את הקטע הזה של פינק וושינג – כלומר התהדרות בנוצות של תמיכה בקהילה הגאה כדי להרוויח נקודות בעולם הליברלי, בלי שעומדת מאחוריה משמעות אמיתית. ההתהדרות עצמה לא מאוד מפריעה, עד שאת שומעת על חברות שמעלות לחשבונות הסושיאל תמונות של קאפקייקס בצבעי הקשת וגורפות לייקים, בזמן שבמסדרונות המשרדים יש הומופוביה, שנאת נשים וטרנספוביה מופגנת וידועה. היה לנו חשוב לומר: לא צריך לבזבז את תקציב הגאווה על מאפים ופוסטרים, מי שרוצה להראות לעובדים והעובדות ולטאלנט שם בחוץ שהקהילה הגאה באמת חשובה, צריך להקצות את המשאבים כדי לטפח אותה ולקרב אותה לצלחת. הכסף הזה יכול לשמש כדי להכתיב סדר יום ולקדם את הלהט”בים שעובדים בטק ואלה שלא. עד שלטרנסיות וטרנסים לא יהיה מקום שווה של כבוד בעולם העבודה, כל עוד יש משרדים בהם הומו עדיין משמש כקללה, כל עוד מישהי מפחדת על חייה ולכן לא יוצאת מהארון – אל תביאו קאפקייקס גאווה – תביאו משאבים (השנה אפשר פשוט להשתתף בדייקתון).

איך מרימים אירוע כזה?
“הדבר הראשון שעשינו היה לחבור לארגונים הוותיקים של הקהילה הגאה הטכנולוגית: lesbians who tech, lgbtech, lgbt career community ולקבל את ברכתן. כשזו ניתנה התחלנו לעשות קצת רעש בקהילה ולמצוא את הספונסרים לאירוע הזה – שאין ספק כבר שהוא אבן דרך ראשונה במסע של קהילה טכנולוגית לט”בית. מלבד המרכז הגאה של ת”א שהוא הבית והלב של האירוע הזה ובהמשך של הקהילה הזו, בחודשים האחרונים מצאנו שותפויות מרגשות, קודם כל עם מקומות העבודה שלנו IronSource שחיבקו אותנו ויארחו אותנו במשרדים שלהם, ו- HourOne המדהימים, מלבדם F2 קרן ההון סיכון, Intuit, ועוד שיסגרו בימים הקרובים.

עוד בנושא:  בין שתי המלחמות: עולים להטב"ק ממדינות פוסט-סובייטיות

אחרי הכינוס השנה אנחנו מקוות לייסד מסורת טק גאה, ויותר מזה, לפתוח חיבור מתמשך ורציף בין הקהילה הגאה לתעשיית הטק, שהיא קטר של הכלכלה והזדמנות למוביליות חברתית שיכולה לשנות את החיים והעתיד של הרבה אנשים ונשים שצריכים את זה”.

מה הולך לקרות בדייקתון עצמו?
“הדייקתון הראשון בעולם שיערך אצלינו בארץ (למיטב ידיעתנו) יערך במשך 12 שעות – משעה 10 בבוקר עד 22 בלילה ויעסוק בארבע סוגיות מרכזיות בחיי הקהילה: בטחון אישי, בריאות, משפט צדק ויצירת קהילה ממשית.

בתחום הבריאות יתמקדו המשתתפות באתגר להפוך את שירותי הבריאות לנגישים יותר עבור אנשים קווירים ולהעלות את המודעות בקרב אנשים קווירים לגבי זכויותיהם הרפואיות, בעיות רפואיות נפוצות ואפשרויות טיפול רפואי ידידותיות ללהט”ב. בתחום הבטיחות ינסו המשתתפות לשפר את תחושת הבטחון של להטב”קים ברשתות החברתיות, ברחוב או במקום העבודה, ולהפוך את המרחבים החברתיים והציבוריים לבטוחים יותר עבור אנשים קווירים. בתחום המשפטי ינסו המשתתפות לתרגם את המהפכה התרבותית לגבי מעמדה של קהילת הלהט”ב בחברה לתקדימים משפטיים שיבטיחו את הזכויות השונות לדורות הבאים. ואילו בתחום הקהילה יתבקשו המשתתפות למצוא פתרונות לחיבור ויצירת קהילה אמיתית, חיה ובועטת.

כל אחד מהתחומים האלו נבחרו בקפידה וילוו על-ידי מומחיות מרשימות שכל חייהן עסקו בסוגיות להט”ביות בתחום הזה. דוגמא נבחרת היא דוקטור רותי גופן שתוביל את התחום הבריאותי תציג בפני המשתתפות את הבעיות בתחום מתוך עשייה ארוכת שנים וממוקדת בעולם הרפואה הלהט״בית – פנייה רפואית מאוחרת לקבלת טיפול, התמכרויות ועוד.

המשתתפות בוחרות מבעוד מועד את התחום בו ירצו לעסוק, ויקבלו ליווי של מנטוריות טכנולוגיות ושל מומחית בתחום. בסוף האירוע, כמיטב המסורת, המיזמים יוצגו בפני שופטות מהחברות המובילות. קבוצות נבחרות יקבלו הצעות מעניינות להמשך עבודה על המיזם שלהן.

אנחנו נגיע לרמת MVP שאותו נוכל לשפוט, את הדרך אליו נבנה בעזרת סדנאות ובעיקר עבודה של הצוותים. צוות השיפוט יהיה בנוי מבכירות בחברות שקשורות לתחומי ההאקתון ונשות VC”.

מי מוזמנת להשתתף בדייקתון?
“כל אישה קווירית שרוצה להתנסות במחשבה על מוצר שיכול לשפר את החיים של הקהילה הגאה באחד מארבעת התחומים שהגדרנו – משפט, קהילה, ביטחון ובריאות. מהנדסת, מתכנתת, מנהלת מוצר, בודקת איכות או מישהי שלא קשורה לתעשיית הטק ויש לה רעיון מעולה וחבורה לעבוד איתה עליו”.

לפרטים נוספים והרשמה לחצו כאן

 

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן