fbpx

מפוצצות את הבועה – הפנתרות הורודות חוזרות אל הרחוב

המחאה התקיימה בעקבות פסק הדין של ביהמ"ש העליון הפוגע בהכרה של הורות להט"בית, וההחלטה להעניק את פרס ישראל לרב יעקב אריאל | "אנחנו חיות בבועה שלא מפסיקה להתפוצץ לנו בפנים – הפעם אנחנו לוקחות את הפיצוץ לידיים שלנו"
מפוצצותאתהבועהירושלים
צילום: תמר אוחנה

אחרי שבוע של כעס מצטבר בתקשורת וברשתות החברתיות, התקיימו אתמול (שישי) בשעות הצהרים במספר מוקדים ברחבי הארץ  פעולות מחאה נגד הכוונה להעניק לרב אריאל את פרס ישראל ונגד פסיקת בית המשפט העליון בנושא רישום הורות גאה.

חברי וחברות הפנתרות הורודות הגיעו אל ככר מגן דוד בת”א, רחבת המשביר לצרכן הישן בירושלים ומרכז מורים בבאר שבע, קראו קריאות נגד הלהט”בפוביה הממשלתית ופוצצו בלונים ורודים, כמטאפורה לבועה הורודה שהתפוצצה לנו בפרצוף בעקבות פסיקת בג”צ האחרונה.

“אנחנו ב2020, הקהילה הגאה עוברת תלאות בדרך לשוויון בישראל”, מסרו הפנתרות הורודות, “אבל לא רק שאנחנו לא נעות קדימה מבחינת ההכרה בנו, בחיים שלנו ובמשפחות שלנו, יש מי שהחליטו לקחת אותנו כמה צעדים אחורה. אנחנו חיות בבועה שלא מפסיקה להתפוצץ לנו בפנים – הפעם אנחנו לוקחות את הפיצוץ לידיים שלנו. אנחנו מחכות להקמת ממשלה כבר כמעט שנה, ובית המשפט העליון מצידו מנצל את ההזדמנות כדי להקשות על ההכרה בהורות להט”ב על גווניה. שר החינוך רפי פרץ, האיש וטיפולי ההמרה, החליט להעניק את פרס ישראל לרב יעקב אריאל, הרב שמשמש נשיא ארגון חותם המתנגד לגיוס נשים לצה”ל, מטיף נגד מצעדי גאווה וקורא לנו הלהט”ב סוטות ונכים, ששימוש במילה “נכה” כמילת גנאי ובהקשר שלילי היא מבישה לכשעצמה, ואדם שמשתמש במילה זו כמילת גנאי לא ראוי לפרס ישראל. לא נשתוק מול פסק הדין של בית המשפט העליון, לא ניתן פרס ישראל לרב להט”בופוב, ולא נשאיר לבד את הקהילה של בת-ים ולא אף קהילה מקומית אחרת”.

תל אביב | צילום ירין קליש

באר שבע | צילום: גיל אליאס

פעולות המחאה התקיימו בעקבות שני ארועים שהתרחשו בשבוע האחרון. האחד הוא פסיקת בית המשפט העליון, שניתנה ב-3 בפברואר, שקבע כי לא ינתנו צווי הורות שתחולתם מיום הלידה, ועל הדרך גם פגע באפשרות להכיר בהורות משותפת.

פסק הדין ביטל עשרות פסקי דין של הערכאות הדיוניות שהכירו בכך שטובתו של ילד שגדל במשפחה עם שני הורים להט”בים היא שהורותם תוכר מיום לידתו, והוא צפוי להשפיע על כל התיקים שקשורים להורות להט”בית.

עוד בנושא:  אהבה שווה - תערוכת צילומי זוגות להט"ב ביום חתונתם

ארוע נוסף הוא הודעת שר החינוך על הכוונה להעניק את פרס ישראל לרב יעקב אריאל, רב הערי ר”ג, הידוע בהתבטאויותיות הלהט”בפוביות, בהן הקריאה שלא להשכיר דירות ללסביות, וההצהרה כי להט”בים הם נכים שסובלים מבעיה אמיתית שאותה יש לפתור באמצעות טיפולים נפשיים ותרופתיים.

בעקבות ההודעה נפתחה עצומה הקוראת לשר החינוך רפי פרץ ולחברי ועדת פרס ישראל לספרות תורנית לחזור בהם מההחלטה השערורייתית, ולא להעניק את הפרס.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

תגובה אחת

  1. עידן הגב

    איפה זה כיכר מירי אלוני?

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן