fbpx

מנטע ועד כריסטינה – כל מה שמחכה לכם באירועי יורו פרייד במלטה

אירועי היורו פרייד במדינת האיים ימשכו עשרה ימים ויכללו מצעדים, מסיבות, קונצרטים ותערוכות | רוצים לחגוג במלטה? קבלו 15% הנחה על הטיסה לאירועי היורופרייד
יורופרייד מלטה

חודש יוני מגיע לסיומו אבל חגיגות הגאווה רחוקות מלהסתיים. והשנה הן ארוכות מתמיד וקרובות מתמיד, עם אירועי היורו פרייד שיתקיימו במלטה, מרחק שעתיים נסיעה במדינת האיים הקטנה שגילתה את הקהילה הגאה ומתכננת להפוך ליעד הגאה הכי מרים באירופה.

האירוע בן עשרה ימים יערך בין ה-7 ל-17 בספטמבר 2023 ויכלול מגוון רחב של פעילויות בידור ואירועים, כולל ועידת זכויות אדם, מצעדי גאווה בוואלטה וויקטוריה (גוזו), קונצרטים ומסיבות נושא תחת הסיסמה #שוויון מהלב.

איך היורו פרייד הגיע למלטה?
היוזמה להביא את אירועי היורופרייד למלטה החלה על ידי איחוד קהילות הקשת Allied Rainbow Communities (ARC), ארגון הגג של הקהילה הגאה במלטה, שהגיש מועמדות לאירוח היורו פרייד כבר בשנת 2020. עם הזכייה באירוח, החל ה-ARC לעבוד ביחד עם הקהילה הלהט”בית המקומית בשיתוף עם רשויות המדינה כדי ליצור אירוע בינלאומי בלתי נשכח – EuroPride Valletta 2023.

מה הולך להיות במצעד?
קשה לקרוא ליורו פרייד מצעד. זו חגיגה של 10 ימים רצופים במהלכה יתקיימו ארועים, מופעים, הצגות, תערוכות, מסיבות, טיולים ועוד. המאמצים של הקהילה המקומית להפוך את אירועי היורו פרייד באי לבלתי נשכחים ניכרים בתכנית העמוסה והגדושה של הפסטיבל – לא פחות מעשרה ימי גאווה שישטפו את האי כולו.

קונצרט הפתיחה של היורופרייד יערך ב-7 בספטמבר ב-Pjazza Tritoni התוסס בוואלטה ובמרכזו הופעה מיוחדת של נטע ברזילאי שלנו, שתהפנט את הקהל בסגנונה הייחודי ובאנרגיה המדבקת שלה. קונצרט בפתיחה יסמן את תחילתה של חגיגה בת חודש של אהבה, שוויון וגאווה.

ב-16 בספטמבר יגיעו האירועים לשיאם עם מצעד הגאווה שיערך ברחובות עיר הבירה וולטה. באותו היום בערב ייערך הארוע המרכזי בו תופיע כוכבת העל הבינלאומית כריסטינה אגילרה.


לאורך כל עשרת ימי האירועים תוצג תערוכת הצילומים Representing Pride החוגגת את הגיוון והיופי של קהילת הלהט”בק שתציג צילומים עוצמתיים ומרתקים המייצגים את ההמאבקים, החוויות וההנאות של אנשים להט”בים מרקע תרבותי ומדינות שונות, מאלבניה ועד תוניסיה.

בפיאצה Pjazza San Gorg תוכלו ליהנות מתערוכת הצילומים “דגל על המפה” המציגה אוסף צילומים של אנשים בכל העולם, מרחובות ערים שוקקים ועד כפרים נידחים, כשהם מניפים את דגל הגאווה בכל רחבי העולם.

עוד בנושא:  המחזמר שיקגו מגיע למרכז ענב ואתם יכולים לזכות בכרטיס זוגי

התערוכה, יוזמה משותפת של קרן גילברט בייקר הנודעת ו-ReportOUT, שני ארגונים המוקדשים לקידום זכויות להט”ב ונראות ברחבי העולם. באוקטובר 2020, הם פרסמו קול קורא פתוח להגשות, והזמינו אנשים מכל קצוות תבל לשתף את התמונות שלהם של הנפת דגל הגאווה בגאווה. ההיענות הייתה סוחפת, והגשות זרמו מאינספור מדינות. התמונות הלבביות הללו, יחד עם הסיפורים הנלווים אליהן, נאצרו לספר מדהים ויזואלי ועוצמתי מבחינה רגשית. כל תמונה מייצגת סמל רב עוצמה של חוסן, אומץ ונחישות לחיות בצורה אותנטית, אפילו בחברות שבהן קיומם היומיומי של אנשים LGBTIQ+ מאוים.

ב-9 בספטמבר יגיעו החגיגות אל האי גוזו, בו ייערך מצעד גאווה ברחובות העיר ויקטוריה, ולאחריו קונצרט בהשתתפות יותר מ-20 מהאמנים הטובים ביותר ממלטה ומגוזו.

בין המצעדים תוכלו ליהנות מהופעות תיאטרון, מוזיקה ומחול שיתקיימו בלוקיישנים שונים ברחבי האי.

– לתכניה המלאה של אירועי היורו פרייד לחצו כאן – 

מה ללהטב”ק ולמלטה?
מלטה היא אחת המדינות המתקדמות בחת ביחס ללהטב”ק, ומחזיקה במקום הראשון במפה ובאינדקס של ILGA Rainbow Europe זו השנה השמינית ברציפות. כמו כן, מלטה מדורגת במקום הראשון בעולם במדד הנסיעות הגאה של ספרטקוס, המספק סקירה כללית של מצבם של להט”בים ב-203 מדינות ואזורים, וממשיכה את ההצלחה הבינלאומית בפלח זה משנה לשנה.

איך מגיעים?
חברת התעופה אייר מלטה, המפעילה 3 טיסות ישירות מת”א לבירת האי וולטה בימים שני, רביעי ושבת, מציעה הנחה מיוחדת לכבוד אירועי הגאווה  – שימוש בקוד EURPRIDE23 מקנה לכם 15% הנחה על טיסות למלטה בין ה-4 ל-21 בספטמבר 2023 מיעדים ישירים של אייר מלטה. כדי ליהנות מההנחה יש לרכוש את הכרטיס עד 31 ביולי 2023

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן