fbpx

מי תהיה מלכ/ת הדראג של חיפה?

בתחרות הדראג "עקב הזהב" יתחרו השנה חיילים, מדריכים חינוכיים, שתי אמהות ומורה, שיעלו על דראג וינסו לכבוש את לב הקהל והשופטים. "הדראג נותן לי אפשרות להיות מי שאני באמת, והתחרות נותנת לי אפשרות להוכיח לעצמי שאני טוב במה שאני עושה"
12346586_1060037130714290_1317135347543846857_n

עקב הזהב | צילום: אורלי קוטיק


ביום חמישי הקרוב תתקיים תחרות “עקב הזהב” לבחירת מלכ/ת הדראג של חיפה. התחרות, הנערכת במסגרת ליין המסיבות לקהילת הלהט”ב- “האוברקיטש” המתקיים מדי חודש בעיר התחתית בפאב הסינקופה, מתקיימת זו השנה השלישית ברציפות לאחר שסחפה חיפאים רבים- סטרייטים ולהט”בים, צעירים ומבוגרים.

את התחרות תנחה מלכת הדראג הצפונית זוהרה פלטינום (זוהר אביגדורי) ובצוות השיפוט: העיתונאית טלי ליבמן, מייסדת בית הספר לדראג גלינה פור דה ברה (גיל נווה), מנהל תיאטרון “הסטודיו” החיפאי יונתן שוורץ והדיג’אית והפעילה החברתית מיכל שר.

11 מועמדים ומועמדות יתאפרו, יתלבשו ויופיעו כמיטב המסורת וינסו לכבוש את לב השופטים והקהל. בין המועמדות והמועמדים, המגיעים מהצפון ומהמרכז, ניתן למצוא חיילים, שינשינים, מדריכים חינוכיים, שתי אימהות ומורה אחת.


יהונתן אלרז | “זוהר”

יהונתן אלרז בן ה-19 נמצא בשנת שרות בתל אביב בארגון איגי, הוא במקור מנתניה והוא אוהב לעסוק באומנות, לשיר לרקוד ולתפור.

“תמיד אהבתי את החיים של הוליווד”, מספר אלרז, “כל הגלאם, הנצנצים ולהיות על במה, ותמיד דאגתי להיראות on fleek. כשבניתי את דמות הדראג שלי רציתי שהיא תהיה חלק מהעולם הזה ובעצם ככה עלה השם זוהר, כי היא דמות תמיד זוהרת ואוהבת מאוד את העולם הזה”.


ענבל שקד | “פין קווין”

ענבל שקד, אם לשני ילדים ושני חתולים מכפר סבא, עובדת כמאמנת אתלטיקה לילדים, קוסמת שחקנית ומפעילה בימי הולדת. ענבל היא בוגרת התחרות משנה שעברה, אליה הגיעה עם הדייט שלה. “למופע בשנה שעברה הגיע גם הדייט שלי”, היא מספרת, “בסוף המופע רקדנו צמוד ואני חשבתי שהוא כנראה נורא נורא שמח לראות אותי, כי משהו לחץ לי מאד בעצמות האגן-הקדמי. אחרי כמה שניות של מבוכה עם עצמי, הבנתי שזו בעצם החבילה שלי. תחשוב מה זה בדייט חמישי לשלוף מולו את ה”חבילה” שלי ולהכניס לתיק”.


אסנת ארד קשת | “הוטי געבי”

יחד עם ענבל תופיע גם אסנת ארד קשת (“הוטי געבי”) מורה בבית ספר יסודי ואם לשניים  בני 18 ו-19 “דראג תמיד נראה לי מופע צבעוני ושמח. תמיד נמשכת אליו וגם אל הבמה. הפעם הראשונה שראיתי מופע דראג היה בנות פסיה וכשזוגתי למופע הציעה לי להופיע איתה מיד זינקתי על הרעיון. אחרי ההופעה הראשונה הייתי בהיי מטורף במשך שבוע. הקהל של הקהילה היה כל כך חם ואוהב. זו הייתה אחת החוויות המדהימות שהולכות איתך לאורך השנים. המשחק הוא חלק מההגשמה העצמית שלי. במשפחתי הקרובה ישנם מספר חברים מהקהילה ההומו-לסבית ואני מרגישה שהופעתי על במה זו מקרבת אותי אליהם”.


אסף שחר | “ניקול דיכפין”

אסף שחר, גרפיקאי ואומן בן 36 מחיפה, משתתף בתחרות זו הפעם השלישית.  “מאז ומתמיד נורא אהבתי לראות דראג. תמיד רציתי לעשות דראג בעצמי, אבל היה לי ברור שזה לא יקרה. אני מאד מופנם וביישן ולא אוהב להתבלט. לפני כ-3 שנים החלטתי שאני חייב לעשות את הצעד הזה. הייתה לי הזדמנות להופיע בערב שארגנה המלכה זוהרה (בכבודה ובעצמה), ערב לחובבים ומתחילים, עם הרבה תמיכה, ליווי ועזרה. מאז אני לא מפסיק לחפש הזדמנויות להופיע. הדראג מבחינתי הוא אמנות ואני מנתב את כוחות היצירה שלי לשם – אם בתפירה, בהכנת אביזרים ותפאורה, באיפור, ובתוכן של הנאמברים. דראג בעיני זו חגיגה של חריגה. זה חופש וחיפוש, לגלות את הנסתר, את המוסתר, לחשוף ולהיחשף, ובעיקר – לנפנף בזה!”


דראג בעיני זו חגיגה של חריגה. זה חופש וחיפוש, לגלות את הנסתר, את המוסתר, לחשוף ולהיחשף, ובעיקר – לנפנף בזה!

רומיה בן ארי | מקס

רומיה חיה בטבריה עם קבוצה וחברה בתנועת דרור ישראל. עוסקת בחינוך ובין השאר מדריכה במועדון לנוער גאה של הנוער העובד והלומד בעפולה בשם “הלזלי”. “לא ממש חשבתי על עצמי כאדם שאוהב להופיע עד השנתיים-שלוש האחרונות. ומאז שהתחלתי לאט לאט להחשף לעולם הזה הבנתי שזה דבר די מדהים וממליצה בחום לנסות, במיוחד בדראג שזה בכלל דבר מהפכני בעיניי”.


ירדן מן | רובי רבל

רומיה תופיע יחד עם ירדן מן (רובי רבל), שמתגוררת בשכונת הדר, חברה בתנועת דרור ישראל ומדריכה במועדון העוגן בעכו. “רובי הוא קינג שבא לאתגר את הדימוי הגברי”, מסבירה ירדן, “ראיתי המון קינגים שובניסטים שמציגים גברים דושים. היה לי חשוב לשים על הבמה גבר שנמצא על הרצף, לעשות דראג משחקי קווירי שפורץ את הדימויים המדכאים שעל הקצוות”.

עוד בנושא:  האם אותם גברים סטרייטים או לא?

עידו אברני | “קריסטינה פוקס”

עידן הוא בן השירות הלאומי בבאר שבע “בבוקר אני מדריך בפנימייה לילדים בסיכון בבאר שבע, בערב מדריך קבוצה של נוער גאה ובלילה נהפך לחיית הבמה קריסטינה פוקס” הוא מספר, “אני וקריסטינה היינו חברים כבר בבית הספר היסודי כאשר הייתי מתלבש בדמותה ומחקה זמרות גדולות, בבר מצווה שלי עליתי לבמה כאישה ואז החלפתי אחרי קבלת הפנים לעצמי ה”גברי”. דראג תמיד היה תחום שבער בי מבפנים וכיום נותן לי סיפוק אדיר. ההרגשה בליצור אשליה לקהל ולגרום לו להאמין שהדמות שאתה מגלם קיימת חייה נושמת לבדה משגעת בעיניי .We’re all born naked and the rest is drag” .


.We’re all born naked and the rest is drag

דותן ברום | “מפקורה בולבול”

דותן שנולד במגדל העמק מתגורר בשנתיים האחרונות בחיפה וחי בקיבוץ עירוני בשכונת הדר, הוא פעיל בקשת החיפאית וחוקר את ההיסטוריה של הקהילה הגאה בארץ. “מאז ומעולם אהבתי במה. במשך השנים עליתי על במות בהקשרים של תאטרון ושל מחול וכיוון שאני לא יודע לשיר זה היה רק עניין של זמן עד שאגלה את הליפסינק. גדלתי בסביבה די מצ’ואיסטית, כך שהייתי צריך לעבור תהליך ארוך של התמודדות עם הזהות המינית שלי עד שמפקורה היתה יכולה לצאת מתוך הצללים. זה קרה לראשונה במסגרת צילומים לברכת שנה טובה בדראג שהכנו בצוות המרכז את העיסוק בזהות מינית בתנועת המחנות העולים. מאז זאת היתה כרוניקה של מייק אפ ידוע מראש. חשוב לי לקדם תרבות קווירית בחיפה ואני שמחה מאד מאד שעקב הזהב הפך להיות מסֹרֶת חיפאית מכובדת. שאפו לכל העוסקות במלאכה! חוץ מזה, קרועה על קהילת הדראג בישראל – אין הרבה קהילות עם כזאת תחושת פרגון ו-sisterhood”


נדב עדן | “ירדנה ציפרלקס”

מועמדים וותיק נוסף בתחרות הוא נדב עדן בן ה-20, שישתתף בתחרות בפעם השלישית. נדב סיים שנתיים של שירות לאומי, חזר לגור בחיפה והוא מתכונן לתחילת הלימודים האקדמאים שלו.
“כמו שנג’לה ברופול, כמו ישראל באירוויזיון, כמו קזחסטן באולימפיאדת הנכים, גם אני לא זכיתיי שנה שעברה, או שנה לפני זה. אבל שלא כמו טראמפ, לי מגיע לזכות. וגם אם לא אזכה, אני הולכת לגרום לקהל לצחוק, לשמוח, להרים ולהשתגע כלכך, עד שכולם ילכו בשישי בבוקר לרופא לבקש מרשם לציפרלקס”


דימה | צ’רי בום

דימה עובד במפעל בחיפה אבל חולם על קריירת בידור בווגאס.
“השיר המפורסם של קיילי מינוג נתן לי השראה לשם. אני מפתיע טעים ומיוחד” הואא מסביר, “אני אישיות שעושה מכל דבר שואו, אז דראג זה המקום שאני יכול לשלב את הכל. כרגע אני רק מתחיל וזאת תהיה הפעם הראשונה שלי שאני יעלה על דראג. מתרגשת”

 


ישי אברגיל | “זואי סופלה”

“אני חושב שמאז שאני זוכר את עצמי אהבתי להופיע” מעיד על עצמו ישי אברגיל בן ה-20 ממגדל העמק, “את הדראג גיליתי לפני 4 שנים והוא נותן לי את האפשרות להיות מי שאני באמת, והתחרות הזאת נותנת לי את האפשרות לנסות להוכיח לעצמי ולשאר שאני באמת טוב במה שאני עושה ואוהב ושזה לא רק בגדר חלום ותחביב”.


הדראג נותן לי את האפשרות להיות מי שאני באמת, והתחרות הזאת נותנת לי את האפשרות להוכיח לעצמי ולשאר שאני באמת טוב במה שאני עושה

“מטרת התחרות היא לא רק לתת ביטוי לאמנים ויוצרים אלא גם על מנת לקדם תרבות גאה, חדשנות ורעננות בעיר”, מסבירים המארגנים, “אנחנו מזמינים את הציבור להגיע ולהתרשם מחוויה ייחודית ומהנה עם מסר ענק וחשוב של שחרור, סאטירה נוקבת ואהבה”.

התחרות מתקיימת גם בזכותם של עסקים חיפאיים שלקחו חלק במתן הפרסים למנצחות: חברת המשקאות ערנבים, קפה פאזל המיתולוגי, אבסולוט, פאב הסינקופה וסטודיו “במסך” שיעניקו סדנת דראג מקצועית למנצחת.

עקב הזהב 2017 | יום חמישי 22.12.2016 | פאב הסינקופה- כיאט 5 חיפה | פתיחת דלתות: 22:00 | כניסה: 45/55 ₪

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

תגובה אחת

  1. טלל הגב

    וואו אדיר! נהיה שם בחמישי

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן