fbpx

מירי רגב: נדאג להכניס את חוק הפונדקאות להסכמים הקואליציונים

שרת התרבות והספורט אמרה את הדברים במהלך מפגש עם חברי גאווה בליכוד שהתקיים בשבוע שעבר | "נצטרך לראות איך בכנסת הבאה, הנושא הזה יהיה חלק מהנושאים שאנחנו מביאים לקראת הרכבת כל ממשלה שלא תהיה, ולא נהיה נתונים לשום סחיטה בעניין הזה"
גאווהבליכוד_מירי רגב
צילום: גאווה בליכוד

במהלך שבוע בו היא זוכה לכותרות סוערות במיוחד, בין שירת התקווה באבו דאבי לפסל בככר הבימה, הגיעה שרת התרבות והספורט מירי רגב למפגש עם חברי הקהילה הגאה בליכוד, שנערך במסגרת הפעילות החברתית של קבוצת ‘גאווה בליכוד’ המקיימת באופן קבוע מפגשים לחברי הקבוצה עם חברי כנסת ושרים מהמפלגה.

המפגש, בו נכח גם ח”כ אמיר אוחנה, החל בארוחת ערב בניצוחו של אייל גרש ממאסטר שף, ואחריה שיתפה השרה רגב את חברי גאווה בליכוד בעשייה שלה במשרד התרבות והספורט, בחוויות מהשהייה באבו דאבי ובתחושות מהתקרית עם ח”כ אלעזר שטרן.

עיקר הערב הוקדש לשיחה על הנושאים הבוערים הנמצאים על סדר היום ובעיקר להצבעות הקואליציה נגד חוק הפונדקאות.

“טעינו בעניין חוק הפונדקאות”, אמרה רגב לחברי גאווה בליכוד, “גם ראש הממשלה יודע את זה. הוא יודע שלכל אחד יש את הזכות להיות אבא ולכל אחת יש את הזכות להיות אמא. שוחחתי עימו בנושא ואמרתי לו שאנחנו חייבים לחוקק חוקים שמאפשרים לכל אחד ואחת לחיות כפי רצונם. כשאתה לא עושה את מה שאתה אוהב אתה חי ליד החיים. ואנחנו לא רוצים שתחיו ליד החיים. אנחנו רוצים שתחיו את החיים”.

רגב נשאלה על הצבעותיה נגד החוק והסבירה כי הם נבעו מהמשמעת הקואליציונית לה היא כפופה, אך הבהירה כי אם זה תלוי בה, המצב הזה לא יחזור בממשלה הבאה.

“הצבעתי נגד בלב כואב כי אני חלק ממשמעת קואליציונית, ואני כשרה לא יכולה להצביע נגד הממשלה. ההצבעות על הצעות החוק האחרונות נעשו כשכבר יש הסכמים קואליציונים ואני לא משנה את הכללים תוך כדי משחק. אבל אנחנו צריכים לבוא עם אמירה ועם בשורה בנושא הזה ולנסות להביא את החוקים האלה בדרך מוסכמת, גם אם הדתיים יהיו נגד וגם אם החרדים יעזבו. גם אנחנו חותמים על הרבה חוקים שאנחנו לא שלמים איתם. לא יכול להיות שהמפלגה הגדולה תוריד את הראש בפני המפלגות הקטנות”.

רגב הרחיבה והסבירה כי היא מתכוונת להלחם על כך שבממשלה הבאה חוק פונדקאות יעוגן בהסכמים הקואליציונים, כך שחברי הכנסת מהליכוד יוכלו להצביע בעד החוק ולהעבירו, במידת הצורך בעזרת האופוזיצה, מבלי להיות תלויים במפלגות החרדיות.

“אנחנו בשנת בחירות ונצטרך לראות איך בכנסת הבאה, בכל הסכם קואליציוני שלא יהיה, הנושא הזה יהיה חלק מאותם נושאים שאנחנו מביאים לקראת הרכבת כל ממשלה שלא תהיה, ולא נהיה נתונים לשום סחיטה בעניין הזה. וכן, כמה שאני רוצה לשבת איתם בקואליציה, כי אנחנו ממשלה שיש לה את אותן תפיסות עולם, גם לנו יש דרך וגם לנו יש אמת. אתם לא רוצים להצביע? אין בעיה, אנחנו נצביע עם האופוזיציה ויהיה לזה רוב. אבל לא ייתכן שאתם לא תצביעו וגם תגידו לנו לא להצביע. שלא יאלצו אותנו לחתום על שום הסכם קואליציוני שאנחנו נעמוד מבויישים מול קהילה שלמה שלא מסוגלת לממש את הרצון שלה להיות הורים”.

עוד בנושא:  בג"צ קבע פה אחד: "זוגות להט"בים יכולים לאמץ ילדים"

צילום: גאווה בליכוד

הצהרת הכוונות של רגב כוונה לחברי הקהילה הגאה תומכי הליכוד: “זה חלק מהדגלים של הליכוד. יש פה אוכלוסיה גדולה שתומכת בדגלים החברתיים, הלאומיים, הכלכליים והבטחוניים של הימין, ואנחנו צריכים לאפשר לה לחיות את החיים שלהם כמו שהם רוצים, ולא לתקוע להם את הרצון והתקווה להיות הורים. אנחנו צריכים לאפשר לאוכלוסיות במדינת ישראל לממש את אורח החיים שלהם ולחיות לפי בחירתם, כפי שמגיע לכל אזרח במדינה.

אנחנו חברה בת 70, ואנחנו מספיק בוגרים לעמוד מול דברים שקרו בעבר ולתקן אותם, כדי שבבחירות הבאות כל אחד ואחת מכם שירצה יוכל להיות אבא או אמא. ואנחנו בליכוד צריכים לראות איך בממשלה הבאה, בכל הסכם קואליציוני שלא יהיה, אנחנו עושים את זה, וזה משהו שלקחתי על עצמי. אם נצליח לעשות את זה עכשיו עם התיקון לחוק שיגיש אמיר אוחנה זה יהיה מצוין. אבל אם לא, אנחנו חייבים לדאוג שזה יהיה בממשלה הבאה”.

רגב התייחסה גם לקושי איתו מתמודדים חברי גאווה בליכוד מהקהילה הגאה, בכל פעם שנבחרי הציבור שלהם מצביעים נגד החוק.

“מהרגע שפגשתי את מקימי גאווה בליכוד ידעתי שאנחנו הולכים למסע לא פשוט. זה היה קשה כי זו מפלגה שמרנית. אבל עם השנים אנחנו רואים איך המפלגה השתנתה והאנשים השתנו. איך אנשים במפלגה מקבלים את אמיר אוחנה ואת חברי גאווה בליכוד. אנחנו נמשיך לחזק את הקהילה ולתמוך בה מתוך כבוד ודרך ארץ.

בתחילת דרכי חטפתי הרבה ביקורת מתוך הליכוד על תמיכתי בקהילה ועל הגעתי למצעדים. ותמיד אמרתי: אין אמצע. אם אתה איתם אתה איתם. אי אפשר להיות כל הזמן פרווה. לא יכול להיות מצב שאנחנו לא יכולים לתת לאנשים שתומכים במפלגה ומאמינים בדרך המפלגה את האפשרות להתבטא בנושא הפונדקאות. שיצביעו עליהם ברחוב ויגידו להם, הנה תראו, אתם ליכוד ותראו מה המפלגה שלכם עושה לכם. אנחנו נצטרך לבוא עם עם אמירה מאד ברורה ולהוביל את הנושא הזה”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן