fbpx

מיהן 10 הערים הכי ידידותיות לקהילה הגאה?

מצעדים זה נחמד, אבל איזו עיר פועלת לקידום הסובלנות וקבלת האחר, במשך כל ימות השנה? אתר מדלן בשיתוף ארגון הנוער הגאה בדקו מיהן הערים הכי ידידותיות לקהילה
עירית תא גאווה
צילום: עיריית תל אביב – יחסי ציבור

כשאנו באים לבחור אזור מגורים, אנו לוקחים בחשבון אינספור פרמטרים ושיקולים – מי האוכלוסייה המתגוררת בסביבה, מה הרמה של מערכת החינוך באזור, הכל על מנת לבצע בחירה מושכלת העונה לצרכים שלנו כתושבים. אך יש שאלה אחת, שלמרות שהיא מהווה שיקול מרכזי עבור רבים, לא היה ניתן לענות עליה עד עכשיו – האם הסביבה היא גיי פרינדלית?

אתר מדלן, הפועל להנגיש לציבור את כל המידע הדרוש כדי לעזור לו בבחירת סביבת המגורים המתאימה ביותר, יצא לרגל חודש הגאווה בבדיקה נוספת, בה נבדק לראשונה אילו ערים הן הכי גיי-פרנדליות בישראל.

לצורך הבדיקה, שנערכה בשיתוף איגי (ארגון הנוער הגאה), המפעיל קבוצות חברתיות ומועדוני נוער בכל הארץ עבור נוער גאה, איתר האתר את השכונות בהן פועלים בתי-הספר בערים השונות למען הסברה שמעודדת סובלנות וקבלת האחר, ובדק את היקפי הפעילות המתקיימת בערים השונות, בין השאר באמצעות תכניות חינוך המופעלות על ידי ארגון הנוער הגאה, ביניהן ‘תכנית ניר’, הפועלת במספר בתי ספר ברחבי הארץ ומעלה לדיון סוגיות מעניינות בנושאי סקסיזם, שוביניזם, גזענות והומופוביה, תוך חינוך ליצירת שיח של קבלה, שוויון וסובלנות. כמו כן, לצרכי הבדיקה נבדק מספר בתי הספר המארחים את פעילויות ההסברה של ארגון חוש”ן, וקבוצות של ארגון תהל”ה המספק תמיכה להורים לנוער להט”בי.

מהבדיקה שערך אתר מדלן עולה כי העיר הגאה ביותר היא תל אביב, בה פועלות סך הכל 28 קבוצות של איגי ומערכים של חוש”ן; אחריה העיר חיפה עם 16 קבוצות ומערכים; הערים הרצליה ובאר שבע חולקות את המקום השלישי והרביעי עם 14 קבוצות ומערכים של הארגונים; לאחר מכן הערים רעננה ומודיעין שבהן פועלות סך הכל 11 קבוצות ומפגשים של חוש”ן; כפר סבא מגיעה לא רחוק אחרי רעננה, עם 10 מפגשים ופעילויות; את הרשימה סוגרות הערים ירושלים ונתניה, בהן פועלות בהתאמה 9 ו-8 קבוצות ומערכים.

אתר מדלן מספק לציבור מידע מקצועי על סביבת המגורים, ובכך מסייע לו לקבל את אחת ההחלטות החשובות בחייו, והיא מציאת הבית ואזור המגורים המתאימים ביותר”, הסביר ויטלי דובוב דותן, חוקר שכונות באתר מדלן וחבר בקהילה הגאה, “במסגרת בדיקה שביצענו לרגל חודש הגאווה 2016, גילינו כי אין מקור מידע מקיף ואובייקטיבי על שכונות בהן קהילת הלהטב”קים ירגישו בנוח לחיות, בביטחון וללא שיפוטיות. בעקבות זאת, השתמשנו בכלים הטכנולוגיים שעומדים לרשותנו ובמאגרי המידע כדי להרים את הכפפה ולמפות לראשונה בארץ את הערים הידידותיות והליברליות ביותר בישראל”.

עוד בנושא:  מנכ״ל איגי עופר נוימן מסיים את תפקידו - המחליפים: רום אוחיון ויוני אביטן

הבדיקה מתבססת בין השאר על תוצאות מחקר רחב היקף שנערך על-ידי איגי בבתי ספר בהם פועלת ‘תכנית ניר’, שנועד לבדוק את השפעותיה על האווירה בבית הספר. המחקר הוכיח כי חל שיפור ברמת הסובלנות כלפי נוער להט”ב וכלל בנות ובני נוער בית הספר. במחקר נמצא כי בבתי ספר בהם פעלה התכנית ירדה רמת האלימות בצורה ניכרת, וכן נרשמה ירידה משמעותית בשימוש בקללות הקשורות לסקסיזם, להט”בפוביה וגזענות. התכנית מועברת לתלמידי תיכונים כחלק מהבגרות באזרחות או כחלק מהתוכנית למעורבות החברתית שהם עוברים במהלך הלימודים בתיכון.

מנדי מיכאלי, מנכ”לית-שותפה באיגי, הביעה שביעות רצון מתוצאות הבדיקה. “הבדיקה שערך אתר מדלן משקף מגמה חיובית בנוף הישראלי של רצון לקבל ולהכיר את השונה, כזה שמגיע לרוב מהנוער עצמו הדורש יותר מערכים ושיעורים הנוגעים לשאלות בזהות מינית ומגדרית. אמנם תל אביב ממוקמת במקום הראשון בפער גדול מהערים האחרות, אבל אנחנו בהחלט שמחות לראות שהעבודה הקשה בשטח מייצרת שינוי אמיתי. זו הזדמנות להודות לשותפים שלנו ברשויות המקומיות המאפשרים את קיום הפעילות הכל כך חשובה שהמדינה לא לוקחת עליה לצערנו אחריות. אני קוראת לרשויות נוספות להנחיל את תכנית ניר בבתי הספר בעיר ולהיווכח בעצמן בשינוי החשוב למיגור אלימות שהיא מייצרת בקרב התלמידות והתלמידים”

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן