fbpx

מה נשים מחפשות (בגריינדר?)

הישירות והפתיחות המינית והמחשבתית האופייניות לאפליקציות ההכרויות לגברים, מושכות יותר ויותר נשים לחפש את הגבר הבא שלהן בגריינדר. "לדפדף בפרופילים בגריינדר הרבה יותר מספק עבורי מלדפדף בטינדר"
adriana
צילום: סם קלארק. מגזין Broadly

אחרי שהתרגלנו לנוכחותם של הפרופילים הפיקטיביים בגריינדר, מגיע טרנד חדש שמשנה את חווית הגלישה באפליקציית ההיכרויות הגברית – פרופילים של נשים.

בניגוד להשערה הראשונה שאולי עולה לכם לראש, הנשים הללו לא נמצאות בגריינדר כדי למצוא ידיד הומו. לאחר שהתייאשו מאפליקציות ההיכרויות המיועדות לנשים וגברים הטרוסקסואלים, הנשים הללו החליטו לעבור צד בחנות האפליקציות, ולנסות את גריינדר, אפליקציית ההיכרויות המיועדת לגברים הומואים וביסקסואלים.

אחת מהן היא אדריאנה, שבמשך 12 שנים השתמשה באתר ההיכרויות OKkupid, ונפגשה דרכו עם לא פחות מ-300 גברים. “שמתי לב שבכל פעם שאני מסתכלת על פרופיל של בחור, אם כתוב שהוא בי זה היה הרבה יותר מפתה”, היא מודה, “כי אני קווירית, וזה עושה לי את זה”.

בסופו של דבר, בהמלצה של חברה, הורידה אדריאנה את גריינדר לטלפון שלה. העובדה שמדובר באפליקציה לגברים בלבד, כמו העובדה שהיא משמשת בעיקר לאיתור סקס קרוב ומזדמן, לא הפריעה לה ללמוד ולנצל את האפליקציה לצרכיה. היא התחילה עם שליחת הודעות גברים שמצאו חן בעיניה (בסגנון ‘אתה כזה חתיך. מצטערת, אני בחורה’), ולאחר מכן החליטה שיהיה חכם יותר להמתין שיפנו אליה.

לטענתה, עד עכשיו היא נפגשה עם 3 גברים מגריינדר לדייט. אחד מהם מגדיר את עצמו כסטרייט שפשוט מאד נהנה ממין אוראלי עם גברים. “הוא לא עושה סקס עם גברים, לא מתנשק עם גברים, ולא עושה איתם כלום חוץ ממין אוראלי”, אומרת אדריאנה, שמודה שבהתחלה הייתה מבולבלת מהעניין, “אמרתי לו שאם זה מה שהוא אוהב, אין מצב שהוא סטרייט, אבל היום אני רואה את המיניות שלו באור מורכב יותר. הבנתי שניסיתי לסווג אנשים שאינם ניתנים לסיווג. הבחור סטרייט”.

לדברי אדריאנה, רוב ההתנסויות שלה באפליקציה היו חיוביות, למעט פעם אחת שהפרופיל שלה הוסר בטענה שהפרה את תנאי האתר, שלהבנתה מדובר בעובדה שהיא אישה. עכשיו היא רק רומזת על מינה באמצעות אימוג’י, ובתיאורה באפליקציה נכתב: “אני ????????[אמוג’י של ילדה] מנסה להכיר גברים ביסקסואלים ש ❤ ????[אמוג’י לב’ אמוג’י חציל]”.

אדריאנה מודה כי נתקלה לא פעם בגברים שפנו אליה לאחר שהפרופיל שלה הטריד אותם, אך קיבלו זאת בהבנה לאחר שהסבירה להם שהכוונות שלה טובות. “הסברתי להם שמיניות ומגדר זה דבר מסובך. ושאני לא נמצאת פה כדי למצוא ידיד הומו, אני כאן כי אני אוהבת את מה שהם אוהבים”.

אדריאנה גם מקבלת הרבה הודעות תומכות, בהן גברים כתבו לה ‘אני מעריך את אורח החיים שלך’, ו’אל תחששי מלתייג את עצמך כדבר כזה או אחר’ ועד ‘אני חי בשבילך!!!’.

באתי בגלל הסקרנות, נשארתי בגלל התמונות

הסיפור של אדריאנה נשמע אולי חריג ויוצא דופן. אך היא ממש לא היחידה. נשים רבות משתמשות באפליקציה בשביל למצוא דייטים עם גברים דו מיניים או סטרייטים מתנסים.

הסיבה שליזה הורידה את גריינדר לטלפון שלה היא הרבה פחות סקסית. חבר שלה, שהוא הומו, כתב עבודת דוקטורט אנתרופולוגית על האפליקציה, וליזה החליטה ליצור חשבון גריינדר משלה יחד איתו. לדבריה, היא הוקסמה מהיבט המיקום הגיאוגרפי. “בהתחלה הסתכלתי על זה מההיבט האנתרופולוגי והגאוגרפי”, מסבירה ליזה. “אתה פשוט שוכח את מה שאתה ומה שאתה עושה. אפשר להגיד שבאתי בשביל להתמחות בעולם הקרוזינג הדיגיטלי, ונשארתי בגלל התמונות הסקסיות”.

בעוד הטרוסקסואלים נוטים להעמיד פנים שהם מחפשים דייט בטינדר, גם כשהם מחפשים סטוץ, בגריינדר אין צורך לקרוא בין השורות. הישירות של הגברים בגריינדר לא מותירה מקום לספק – הם כאן בשביל הסקס. הישירות הזו מתחילה בשליחת הודעה בה הם מתארים מה התפקיד שלהם (פסיבים, אקטיבים או וורס), ואיזה סקס הם מעדיפים, ומיד לאחר מכן ממשיכים בשליחת תמונות, מיקומם הגיאוגרפי וקובעים מפגש.

עוד בנושא:  "החתונה הזו היא גם התרסה וגם גאווה"

“זה היה קצת טאבו, כי הייתי בשטח שלא הייתי אמורה להיות בו”, מוסיפה ליזה, “למרות שהיה לי קשה להודות, האפליקציה הזו עוררה בי משהו שהאחרות לא הצליחו לעשות. לדפדף בפרופילים בגריינדר הרבה יותר מספק עבורי מלדפדף בטינדר”.

התופעה אמנם פחות נפוצה כאן בישראל, אך במקומות רבים בעולם פרופילים של בנות הם חלק בלתי נפרד מהנוף באפליקציה. לדברי קרייג, בחור בן 24 מברוקלין, באזור בו הוא גר בנות הן חלק משמעותי בגריינדר. קרייג גולש באפליקציות ההכרויות השונות באופן יומיומי, ונפגש עם גברים מהאפליקציה כמה פעמים בחודש. למרות שהוא מגדיר את עצמו כהומו, קרייג מודה שהוא מסתקרן ועונה לבנות שפונות אליו בגריינדר, כשקורה מצב נדיר בו הוא מוצא את עצמו נמשך אליהן.

“אני לא יודע אם אפשר להגיד חד משמעית שגריינדר היא אפליקציה לגברים הומואים”, אומר קרייג, “רוב הבנות ששוחחתי איתן שם היו ביסקסואליות או טרנסיות, ואני לא נפגע מכך שגריינדר משמש כמקום בו כל סוגי הלהט”ב יכולים להתחבר, במיוחד כי אני יודע שהניסיון להשיק אפליקציות דומות הממוקדות לנשים בדרך כלל נכשלו”.

נשים הן צרכניות עיקריות של ארוטיקה הומוסקסואלית

האבחנה של קרייג מצביעה על תופעה רחבה יותר: נשים פונות לתרבות המין ההומואית לצורך שחרור מיני. בחמש השנים האחרונות נשים רוכשות כמויות חסרות תקדים של ארוטיקה גברית הומוסקסואלית. לדברי מנהל השיווק של מוציא לאור מוביל של רומנטיקה/ארוטיקה להט”בית, ארוטיקה של גברים מושכת בעיקר נשים.

“אפילו סבתות אוהבות ארוטיקה גברית”, הוא אומר, “נשים רבות מכירות בעובדה שאם גבר ערום אחד נשמע סקסי, אז שניים יכול להיות רק יותר טוב”.

לטענתו ישנם מספר הסברים סוציולוגים העומדים מאחורי ההתעניינות של נשים בארוטיקה גברית. “הרומנטיקה הגברית מתריסה נגד סטריאוטיפים שהונצחו ברומנים ארוטיים הטרוסקסואלים. היא מסוגלת לשבור הרבה דימויים ותפקידי מגדר סטריאוטיפיים שהאכילו אותנו בהם בילדותנו, ומאפשרת לחקור את המיניות של דמויות גבריות באופן יסודי יותר”.

תאוריות אלו עולות בקנה אחד עם התופעה של נערות הצופות בפורנו הומואים ועוקבות אחר Tumblrs של סקס בין גברים. בני נוער רבים מסבירים כי הם אוהבים פורנו הומוסקסואלי, כי בניגוד לפורנו הטרוסקסואלי, שם לא נצפית התעללות בנשים. “אני אוהב לראות אנשים נהנים”, אמר אחד מבני הנוער, “אני לא רוצה לחשוב על כאב, אלא אם כן זה סוג של סיפוק מיידי”.

עבור אדריאנה, הזמן בו בילתה בגריינדר הוכיח כי מגדר ומיניות הם מורכבים מאוד וקשים להגדרה ברורה. “כל אחד יכול למצוא את עצמו על הספקטרום”, היא אומרת, ” אם היו מגדירים אותי לפי ההגדרות המקובלות, אז כנראה שברגע זה היו מגדירים אותי כגבר הומו”.

אנו נוטים לתפוס את התרבות ההומוסקסואליות ככזו המיוצרת על ידי ועבור גברים הומואים, אבל המגמות האחרונות מראות כי התרבות הזו משמשת קבוצות רבות, וההגדרה של תרבות הומוסקסואלית ואפילו הזהות המינית ההומוסקסואלית היא מסובכת יותר מאשר בעבר. על פי רוב, גברים הומוסקסואלים מקבלים בברכה את העניין שמביעות נשים בצפייה והשתתפות ביחסי מין הומוסקסואלים. כמו שקרייג אומר, “לא כל הגברים שמשתמשים ביישומים האלה הם הומואים, כך שאי אפשר להגיד שאין שם מקום לנשים”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

האייטם אליו נכנסת מכיל תוכן מיני.
אם זה לא סוג התוכן שציפית לראות פה, זה הזמן לעזוב.
שלא נצטרך להגיד “אמרנו לך”

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן