fbpx

מהדורת חורף – כל האירועים שיערכו במסגרת ‘גאווה חורף 2022’

המרכז הגאה תל אביב-יפו מרחיב את אירועי הגאווה גם לעונת החורף עם מגוון אירועי תרבות שיתקיימו במהלך חג החנוכה | "לפעול לאורך כל השנה כדי לשמור על קהילה גאה חיה ובועטת"
חורף

אירועי הגאווה הנערכים בתל אביב בכל חודש יוני הם חלק בלתי נפרד מאירועי התרבות בעיר. השנה, יורחבו האירועים גם לתקופת החורף עם האחות החורפית של אירועי הגאווה – “גאווה חורף 2022“.

בין מגוון האירועים שיתקיימו במהלך חג החנוכה – פסטיבל אמנות גאה וחיי לילה קווירים, סדנת טנגו וערב ייחודי לחברי הקהילה בגיל השלישי, טקס הדלקת נרות חנוכה לקהילת הטרנס, אירוע חגיגת עיד אל בנאת’ עם מופע של מירי מסיקה, מופע “פסטיקוויר”- מחווה לפסטיגלים ומופעי הילדים הגדולים בהשתתפות ג’וי ריגר, דניאל מורשת, וידידיה ויטל.

האירועים יתקיימו ברחבי העיר בין היתר בתיאטרון הבימה, זאפה ת”א (מתחם מידטאון) ובר הכולי עלמא, במהלך ימי חג החנוכה. מטרתם לחגוג את העשייה למען הקהילה הגאה בעיר ולהציע, בין מגוון אירועי החג, אירועי תרבות ששמים את הגאווה במרכז ונותנים ביטוי לאוכלוסיות שונות בתוך הקהילה.

אירועי גאווה חורף 2022:

16.12 – אקלקטיQוויר נייט- פסטיבל אמנות גאה בכולי עלמא
מתחם חיי לילה אשר יארח ליינים גאים הפועלים בעיר. בין היתר, ישתתפו ליינים המובלים על ידי נשים, ליינים המובלים על ידי גברים, הופעות דראג, חדשים ו-ותיקים.

בר ה’כולי עלמא’, מקווה ישראל | 30 ש”ח החל מהשעה 23:00

17.12 – אקלקטיQוויר דיי – יריד אמנות גאה
יריד אמנות גאה שיכלול שוק אמנים ואמניות ביניהם אמני קרמיקה, ספרי שירה, פרינטים, תכשיטים, השקת לוח השנה של קולקטיב בוש לאמנות קווירית פמיניסטית ועוד. עוד במתחם- מכירת בגדי יד 2, הופעות דראג, מופע ריקוד על עמוד, ספוקן וורד לייב, פרפורמנס והופעות מוזיקליות. כמו כן, יתקיימו במתחם סדנאות יוגה, סדנת ווגינג ויוקמו דוכנים של אמנים מתחומים שונים בקהילה

בר ה’כולי עלמא’, מקווה ישראל | הכניסה למתחם ללא עלות | ההרשמה לסדנאות חינמית אך מותנית בהרשמה מראש.

18.12 – העולם שייך למבוגרימ.ות
אירוע שמיועד לגיל השלישי של הקהילה במסגרתו תתקיים סדנת טנגו שתועבר על ידי שני גברים, מוזיקה ואוכל.

‘לילה בר’, יבנה, ת”א | ללא עלות

21.12 – הדלקת נרות והרמת כוסית – לקהילה הטרנסית
אירוע שמיועד לקהילה הטרנסית וקבוצות הפעילות הטרנסיות של המרכז הגאה. באירוע תהיה הדלקת נרות חגיגית, הרמת כוסית, דברי ברכה ופעילויות נוספות.

ביתן ‘המרכז הגאה’ במתחם שרונה | ללא עלות

22.12 – עיד אל בנאת’- חג הבנות 2022
חג הבנות – עיד אל בנאת נקבע בראש חודש טבת, בעיצומו של חג החנוכה. החג מעלה על נס את התושייה, הגבורה והחוכמה של נשים, ואת אחוות הנשים העוברת מדור לדור.  השנה המרכז הגאה בשיתוף הרשות לחוסן ושוויון חברתי, לוקח את החג צעד קדימה עם מופע “עיד אל בנאת'” חגיגי וחד פעמי. המופע משלב טקסטים מושחזים, הומור, פרפורמנס ומוזיקה – שיוקדשו לחוויות של נשים, ולהשמעת קולן. את המופע תנחה השחקנית חן אמסלם זגורי וישתתפו בו: מירי מסיקה במופע להקה, אקו, אורנה בנאי, מיקה בן שאול, ג׳נט בלאי, בת אל מוסרי ושירה פטל.

זאפה תל אביב (מתחם מידטאון) | עלות: מחירי כרטיס לפי סבבי מכירה | רווחים מהאירוע יתרמו לטובת פעילות לקידום נשים של המרכז הגאה.

24.12 – פסטי-קוויר- תיאטרון ‘המשולש’ וקבוצת ‘טעות בליהוק’ מציגים: הפסטיגל הקווירי
מופע מוזיקה בהרכב של ארבעה נגנים ואמנים שיבצעו שירים מתוך הפסטיגלים ומופעי חנוכה המסורתיים עם אדפטציה קווירית וקלילה במיוחד. בהשתתפות ג’וי ריגר, דניאל מורשת ורבים נוספים.

תיאטרון ‘הבימה’ | 75 ₪ דרך מערכת הכרטיסים של הבימה

“באנו חושך לגרש, ובפרט בחג חנוכה, שאותו אנו חוגגים במגוון אירועים, גם של הקהילה הגאה שתפקידה בחזית לזכויות האדם מתרחב בעת הזו ומעצים את שליחותה כמפיצת אור אל מול כוחות החושך”, מסרה סגנית ראש העירייה ומחזיקת תיק הגאווה בעיריית תל אביב יפו, מיטל להבי, “לתל-אביב-יפו כעיר חופשיה וליברלית יש תפקיד משמעותי יותר, דווקא אל מול הממשלה המסתמנת, ומכאן תצא אורה ותורה לכבד את נטיית הלב של כל אדם ואישה. אני מזמינה את תושבי העיר לבוא לחגיגות ולהפיץ אור ביחד איתנו”.

“אנחנו שמחים מאוד לפעול לאורך כל השנה כדי לשמור על קהילה גאה חיה ובועטת”, הוסיף מנהל המרכז הגאה של עיריית תל אביב -יפו, רובי מגן, “עיריית תל אביב- יפו חיזקה והקימה מוסדות תרבות של הקהילה הגאה גם בזמנים בהם שוויון זכויות לא היה בקונצנזוס וכך היא תמשיך להוביל בישראל. אירועי התרבות שלנו עומדים בשורה הראשונה של התרבות הגאה והתרבות הישראלית בכלל. המרכז הגאה רואה במאבק לשוויון מגדרי את בסיס המאבק הלהט”בי. ללא שוויון מגדרי לא יתקיים שוויון לקהילה הגאה ובחברה הישראלית בכלל. את כל זה אנחנו עושים בחגיגה כגדולה אליה כולם מוזמנים”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן