fbpx

מד”א ביטל את ההתייחסות להורים בטופס תרומת הדם, אך החרם של הרבנים על תרומות הדם נמשך

הקרב על הטופס - שינוי נוסח טפסי תרומת הדם מ"ארץ לידת אב ואם" ל"ארץ לידת הורה 1 והורה 2" הוביל לחרם של ישיבות רבות שההפסיקו לתרום דם. בתגובה החליטו במד״א להשמיט מהטופס כל התייחסות להורים, אך הרבנים ממשיכים להחרים עד להחזרת הנוסח המקורי
תרומות דם
pixabay | cc0

כמו בטפסים רשמיים רבים במדינת ישראל, גם טופס תרומת הדם השתמש לאורך שנים בניסוח “ארץ לידת אם” ו-“ארץ לידת אב” כחלק מהפרטים האישיים שהתבקשו למלא תורמי הדם.

עם שינוי התקנה האוסרת על גברים ששוכבים עם גברים לתרום דם, החליטו במד”א לשנות את ניסוח הטופס כך שיתאים גם למשפחות להט”ביות, ולהחליף את השאלות על ארץ המוצא של האם והאב, לארץ המוצא של הורה 1 והורה 2.

עוד בנושא:  לראשונה בת"א - רשימה גאה עצמאית בבחירות למועצת העיר

בעקבות השינוי, עשרות ישיבות הודיעו כי יפסיקו לתרום דם עד שיוחזר הנוסח הישן על הטופס. במסגרת החרם בוטלו עשרות אירועי תרומת דם בישיבות בישיבות דתיות לאומיות שונות, ורבני הישיבות אף הוציאו הוראות מפורשות האוסרות על תלמידי הישיבה לגשת ולתרום דם באופן עצמאי.

במד”א נלחצו מהחרם והחליטו “לנטרל” את סלע המחלוקת ולהסיר לגמרי את הסעיף הדורש את פרטי ארץ המוצא של הורי התורם, ולשאול רק על ארץ המוצא ושנת העלייה לארץ של התורם עצמו.


אך הצעד של מד”א לא הרגיע את הרבנים. לפי דיווח של כתב חדשות 12 יאיר שרקי, הרבנים אינם מסתפקים בהסרת הסעיף ודורשים את החזרתו של הסעיף המקורי. עד שזה יקרה, ממשיכים רבני הציונות הדתית לפעול לביטול אירועי התרמת דם, כמו מבצע התרמת הדם שאמור היה להתקיים ביום חמישי האחרון ביישוב עלי, וקוראים לציבור שלהם שלא לתרום דם עד שיוחזר לטופס האזכור של אם ואב.

הרבנים טוענים מצידם כי מדובר בפרטים הנחוצים להתאמת הדם למי שמקבל את התרומה, אך במד”א ובמשרד הבריאות טוענים כי אין קשר בין מקום לידת ההורים לאיכות התרומה, לכן אין צורך מקצועי ורפואי באזכור הזה.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן