fbpx

מגיע לך | אורי עופר

השיר "מגיע לך" מייצג בתוכו את הערכים המובילים את המצעד הירושלמי: פלורליזם, עמידה איתנה למול המוחים, והוכחה שהיהדות ותרבות הלהט"ב יכולים להתקיים במקביל | "היה חשוב לי, ככותב וזמר שגדל בירושלים ליצוק את הערכים הירושלמים לתוך שיר גאווה"
מגיע לך

זוגות זוגות אל התיבה
מהפכה של אהבה
אנשים טובים
ישראל יפה


אורי עופר, 30, זמר, יוצר ומשורר הומו בן העיר ירושלים, מוציא שיר חדש לקראת מצעד הגאווה ה-20 בעיר הולדתו ירושלים.

אורי, שנטייתו המינית לא התקבלה במשפחתו בעין יפה, אורי מביא בשיר החדש את הפנטזיה הירושלמית לאחוות אחים בתוך העם, ומקדיש את הפנטזיה לכל הלהט”בים שבדומה אליו, לא התקבלו בסביבתם; אם בביתם ואם בציבור הרחב, כפנטזיה שאליה יש להמשיך ולשאוף.

הקליפ המלווה את השיר “מגיע לך” מציג סרטונים ממצעדי הגאווה בכל רחבי הארץ, אך לדברי אורי השיר מייצג בתוכו את הערכים המובילים את המצעד הירושלמי: פלורליזם, עמידה איתנה למול המוחים, והוכחה שהיהדות ותרבות הלהט”ב יכולים להתקיים במקביל.

“היה חשוב לי, ככותב וזמר שגדל בירושלים ליצוק את הערכים הירושלמים לתוך שיר גאווה”, מסביר אורי, “ובכך אני שמח להכריז עליו כעל “שיר הגאווה הירושלמי הראשון”, בניגוד לרוב שירי הגאווה בישראל המזוהים עם תל אביב”.

את השיר הקדיש אורי לשירה בנקי זכרונה לברכה, שלמדה באותו התיכון בו למד אורי בהפרש של כמה שנים.

“את השיר אני מקדיש לשירה בנקי, שמאז הירצחה אני צועד בכל שנה במצעד הגאווה בירושלים, ונעצר באותה הפינה, כי נפלה על החרב, עבורי ועבור משוחררי המחשבה בישראל. אמשיך ואעמוד על משימתה”.


 

 

עוד בנושא:  אמבטיה - סינגל בכורה חשוף של הזמר והיוצר יובל גלבוע

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן