fbpx

לראשונה: בול רשמי חדש בישראל לקהילה הגאה

אחרי בולים רשמיים המוקדשים לשבלולים יבשתיים ורכיכות ימיות, מגיע תורה של הקהילה הגאה להופיע על בול רשמי של רשות הדואר | "קהילת הלהט"ב בישראל היא קהילה חוצת מגזרים, דתות, עדות וגילאים, ועל כן היה לי חשוב לבחון אפשרות שיהיה בול רשמי המציין את אותה כחלק בלתי נפרד מהחברה הישראלית"
בולהקהילההגאה

שר התקשורת אישר באחרונה בול חדש וראשון מסוגו המוקדש לקהילת הלהט”ב, שיצטרף לבולים הרשמיים של מדינת ישראל. הבול יונפק ביום שלישי ה-28.6.2022 על ידי השירות הבולאי של ‘דואר ישראל’, ויימכר בסניפי הדואר ובאתר.

בחלקו העליון של הבול הצבעוני, אותו עיצב המעצב צביקה רויטמן, מצוירים מגוון רחב של אזרחים ישראלים המשתייכים לקהילה הגאה, בסימן קהילה חוצת מגזרים: גברים ונשים, דתיים וחילוניים, בכל הגילאים וצבעי העור.

בחלקו התחתון נמצא דגל הגאווה בגרסתו המחודשת והמורחבת הכוללת גם את צבעי הדגל הטרנסי ופסים בצבעי חום ושחור המייצגים בעלי כוון עור שונה. מעל הדגלים כתובה בגדול המילה “גאווה” בעברית, אנגלית, וערבית.

עיצוב בול הקהילה הגאה: צביקה רויטמן

את הרעיון לבול מיוחד המוקדש לקהילה יזם ח”כ איתן גינזבורג (כחול לבן), בעת שכיהן כשר התקשורת.

“כשכיהנתי כשר התקשורת, הספקתי לגעת בהרבה מאוד נושאים, אחד מהם הוא נושא הבולים הרשמיים ששר התקשורת וממשלת ישראל מאשרים”, הסביר ח”כ גינזבורג, “גיליתי שב-74 שנות קיומה של המדינה, הממשלה מעולם לא אישרה בול שיציין ויכיר בקהילה הגאה כחלק מהחברה הישראלית, זו בשעה שנושאים רבים אחרים כמו כלה וחתן ביהדות, מזוזות וכיפות, אומנות הקיר בישראל ואף ‘שבלולים יבשתיים’ ו’רכיכות ימיות’ קיבלו מקום על בולים רשמיים.

לקהילת הלהט”ב בישראל תרומה עצומה למדינה בכל תחומי החיים, היא קהילה חוצת מגזרים, דתות, עדות וגילאים, ועל כן היה לי חשוב לבקש מהשירות הבולאי לבחון אפשרות שיהיה בול רשמי המציין את אותה כחלק בלתי נפרד מהחברה הישראלית.
בלוח זמנים קצר הצלחנו להעביר החלטת ממשלה ולפעול לעיצוב הבול שנותן ביטוי לכל קשת הקהילה הגאה, ובימים אלו שר התקשורת יועז הנדל אישר את הנפקתו. החתימה על הבול היא סיומו של תהליך סמלי, אך בעל חשיבות גדולה במיוחד בפתחו של חודש הגאווה. אני מודה לשירות הבולאי בדואר ישראל, לחברי הממשלה, לשר התקשורת יועז הנדל, לאגודה למען הלהט”ב ולמעצב צביקה רויטמן שנירתמו למהלך החשוב והביאו אותו לכדי מימוש”.

עוד בנושא:  אז מה רואים ב-TLVFest 2023?

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

תגובה אחת

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגב

    נראה מהמם! לצערי אי אפשר למצוא אותו באתר של דואר ישראל

השארת תגובה

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן