fbpx

לסביות לא מתחתנות

"אף אחד בקהילה לא מתחתן, כולם עושים טקס. כולם מציינים במשפט הראשון שהם זוג ביסי ומספרים על כמה הזוגיות שלהם שונה, אחרת, מיוחדת ונתקלת בקשיים מהסביבה"
girlfriends-338449_640
pixabay | cc0

השבוע דיברתי עם 10 אנשים חדשים שאני לא מכירה לפני, כולם נמצאים על הקשת הלהטב”ית ועם כולם נושא החתונה עלה. דיברנו על חתונה וזוגיות ומשפחה והכל היה אוטופי ומושלם.  אף זו לא הצהיר על עצמו כזוג נשוי. “אצלנו זה טיפה שונה..”, “לא עשינו חתונה רק טקס כזה”, “אנחנו רק ידועות בציבור אבל לא התחתנו..”. 10 זוגות חדשים הם 20 איש שחיים בזוגיות- מה שבעיניי הוא מדגם לא מייצג לבעיית החתונות בקהילה ואפילו לבעיית ה”התנרמלות” שיש בקהילה.

אף אחד בקהילה לא מתחתן, כולם עושים טקס. אף אחד בקהילה לא הולך להרצאה, כולם הולכים לערב במרכז הגאה. כולם מציינים במשפט הראשון שהם זוג ביסי ומספרים על כמה הזוגיות שלהם שונה, אחרת, מיוחדת ונתקלת בקשיים מהסביבה..

פעם הייתי בסדנא של גוף קהילתי התנדבותי, אמרו לי שאני לסבית קלה לעיכול ואפילו נזרקה קללת הלסבית מחמד. גיליתי שלא רק שאני אישה פריוולגית אני גם לסבית פריוולגית. כאן נגמרה המערכת יחסים הקצרה שלי עם אותו גוף. כל נושא החתונה שלי ושל תום בת זוגי היפה מחזיר אותי ישר לאמירה הזאת ולשאלה האם אני באמת לסבית קלה לעיכול ומה מגדיר אותי כזאת.

אני אלבש אוברול אבל לא בקטע של הצהרה, נשבור כוס למרות שאין לנו שום קשר ליהדות ונשמח. בלי משמעות, רק אהבה

אנחנו יודעות כבר חצי שנה שאנחנו רוצות להתחתן, אף פעם לא חשבנו לא לעשות טקס, אף פעם לא חשבנו לקרוא לטקס הזה משהו אחר חוץ מחתונה. אנחנו מתחתנות בחתונה סטרייטית לגמרי רגילה וחוץ מזה שלי בא ללבוש אוברול בקטע של פאשן ותום תלבש שמלת כלה, לא יהיה שום הבדל בין החתונה שלנו לבין החתונה הסטרייטית שתערך יום לפנינו.

אני מאוד כועסת על הקהילה, אני כועסת על הרצון הזה להיות מיוחדים כל הזמן שבסופו של דבר הופך להתנצלות במסווה. 10 זוגות, כולם התחתנו, כולם חיים ביחד וחלקם אפילו מגדלים ילדים ואף אחד מהאנשים שדיברתם איתם לא אומר בפה מלא נישואים.

אנחנו רוצים להיות חלק, אנחנו רוצים שהחברה תיתן לנו לאמץ, לגדל, להתחתן  ולחיות את החיים שלנו אבל אנחנו לא מצליחים להשתמש במושגים של החברה כולה.

עוד בנושא:  בחזרה לקיבוץ: מסע של שברון לב ותקווה

תום היפה ואני אף פעם לא חושבות על המשמעות העמוקה של הדברים וככה אנחנו חיות את חיינו. עבודה, פאן, שאכטה בערב וריאלטי מגוחך. וככה אנחנו נתחתן, אני אלבש אוברול אבל לא בקטע של הצהרה, נשבור כוס למרות שאין לנו שום קשר ליהדות ונשמח. בלי משמעות, רק אהבה.

נשמח כמו זוג נשוי. ואני אקרא לה אישתי לנצח נצחים. לא כי אני לסבית מחמד, כי אני בת אדם.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן