fbpx

לחגוג את הייחודיות והמגוון: צפו בקליפ הנושא של מצעד הגאווה והסובלנות בירושלים לשנת 2019

מדבקות על כל הגוף, בלי סטיגמות, פוטושופ ופילטרים, נשים וגברים חוגגים את הייחודיות שלהם בקליפ לשיר "celebrate" של להקת היללהאר בבימויו של עמית עיני, שנבחר ללוות את מצעד הגאווה בירושלים | "במקום לנסות להסתיר או להילחם בשונות פשוט לחגוג אותה, ביחד"
קליפגאווהי-ם

הבית הפתוח בירושלים מצטרף למסורת התל אביבית ומפיק גם הוא שיר נושא שילוווה את ארועי הגאווה בבירה, שיתקיימו השנה תחת הנושא  “קהילה אחת פנים רבות”.

הבוקר חשפו הבית הפתוח בירושלים לגאווה ולסובלנות את “סלברייט” (Celebrate) בביצוע יוצא דופן, מרגש, ומפתיע של להקת HILLHAR (היללהאר) ובבימויו של עמית עיני.

הקליפ מקבל הקשר רחב הנוגע לדימוי הגוף וליכולת לחגוג את הגוף כפי שהוא, ובאופן הייחודי לכל אישה ואיש, דבר שמקבל משמעות עמוקה עבור קהילת הלהט״ב בפרט ועבור כל אדם בכלל. הוא מנכיח את האנשים – הפנים – של הקהילה הגאה ושל החברה הישראלית בכלל.

קליפ הנושא של המצעד נותן במה לכל סוגי היופי, הגוונים והצורות, המגדרים והזהויות המיניות, וכל אחד ואחת מכ-30 המשתתפים בקליפ לומד לחגוג חלק אחר בתוכו. השיר נכתב בעקבות סיפור ילדות אישי העוסק בזהות והתבגרות, והקליפ עצמו מציג כל אחד ואחת בדיוק כפי שהם. חשוב להדגיש כי המצולמים אינם שחקנים, ולא עברו תחת ידיהם של מאפר, מעצב שיער או סטייליסט.

המסר של הקליפ והלהקה מייצג תפיסה מאחדת ומחברת ללא דיכוי או ביטול של הייחודיות והשונות אשר חלים על כל אחת ואחד מאיתנו.  השימוש בקליפ במדבקות כסטיגמות ותוויות המודבקים על כל אחד ואחת מאיתנו הופכים בקליפ לקישוט ותצוגת ראווה של פלורליזם צבעוני. “סלברייט” הוא חגיגה של הפנים הרבות של הקהילה הגאה – בלי להתבייש במי שאנחנו.

בימוי וקונספט: עמית עיני | צילום: לי קליין | תאורה: טל קליין | עריכה: תום עוזיאל, | ארט דירקטור: הגר ברוטמן | הפקה: רוני שפיר, עדה לוין | און ליין: חגי סוויסה סטודיו יא-ווארדי


מצעד הגאווה והסובלנות בירושלים חוגג 18 שנה ועומד בסימן “קהילה אחת – פנים רבות” והוא מהווה חלק מהמאבק לשחרור מלא מאלימות ומאפלייה ולבניית חברת מופת ישראלית. המצעד, שיפתח לראשונה בהיסטוריה את אירועי הגאווה בארץ, תציין הקהילה הגאה 4 שנים לפשע השנאה הקנאי והמתועב שבו נרצחה שירה בנקי ז”ל, ו-10 שנים לטבח הבלתי-מפוענח בברנוער, בו נרצחו ניר כץ וליז טרובישי ז”ל.

“בחברה שבה משחיתים שלטי חוצות בהן מופיעות נשים ושבה רבנים קוראים ל”מרי אזרחי” נגד הערכים הליברליים – סלברייט הוא תשובה שלנו להדרה ולבושה”, אמר ערן גלובוס, יו”ר הבית הפתוח בירושלים לגאווה ולסובלנות, “בקליפ הרשמי של נושא מצעד הגאווה והסובלנות בירושלים ב-6.6 – קהילה אחת פנים רבות – אנו קוראים לציבור לחגוג את המגוון, את השונה, את האחר. אנחנו בבית הפתוח שמחים מאד על שיתוף הפעולה עם “היללהאר” ולהציע ישראל אחרת – אוהבת, סובלנית וגאה”.

עוד בנושא:  ארגוני הסברה קוראים ללהט"ב אמריקאים לגנות את התקפת חמאס נגד ישראל

להקת היללהאר מסרו לרגל השקת קליפ הנושא: “אנחנו מזמינים כל אחת ואחד לחתור לשוויון עבור כולם מתוך פתיחות, סובלנות וקבלת השונה. במקום לנסות להסתיר או להילחם בשונות פשוט לחגוג אותה, ביחד. אנו מאמינים כי לכל אחד ואחת יש זכות שווה לבטא את הייחודיות שלו מתוך חופש להגשים עצמו. אנחנו מתרגשים להיות חלק ממצעד הגאווה והסובלנות בירושלים ושמחים מאוד לבטא את הערכים שלנו בקליפ ובמצעד”.

היללהאר היא טריו אלקטרו פופ-אלטרנטיבי שהחל לפעול בשנת 2016 מתוך אמונה במוסיקה ככלי שמחבר בין אנשים שונים ורצון ליצור מוסיקה מעוררת מחשבה והשראה. מאז הספיקו להוציא EP, חמישה קליפים מושקעים ומרהיבים ואלבום בכורה בינלאומי  אשר יצא במרץ 2019 . ההרכב התגבש דרך הופעות בפני קהל אדוק אשר הלך וגדל מהופעה להופעה. חברי ההרכב הם: לוהאריה (שירה, קלידים), אסף טוינה (הפקה מוזיקלית, קלידים ותכנותים), ודר בכר (גיטרה, קולות).

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

תגובה אחת

  1. אור מרוני הגב

    יפהפה. כל הכבוד.

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן