fbpx

כוכב על שם פרדי מרקיורי לציון יום הולדתו ה-70

כוכב עולה - האיגוד האסטרונומי הבינלאומי קרא כוכב על שמו של פרדי מרקיורי. "הכרה בהשפעה יוצאת הדופן של מרקיורי על העולם"
freddie mercury | a a | CC BY-SA 2.0
freddie mercurya aCC BY-SA 2.0

השבוע צוינו ברחבי העולם 70 שנה להולדתו של פרדי מרקיורי. לציון התאריך המיוחד החליט האיגוד האסטרונומי הבינלאומי להעניק לזמר המנוח כבוד מיוחד ולקרוא אסטרואיד (כוכב לכת מינורי) על שמו.

בשנת 1991 הפך מרקיורי לאחת הדמויות הציבוריות המזוהות ביותר עם מחלת האיידס, לאחר שנפטר בגיל 45 מסיבוכים בעקבות המחלה, שנים בודדות לאחר שאובחן כנשא HIV.

האסטרואיד 17473 התגלה בדיוק באותה השנה בה נפטר מרקיורי. זו הסיבה שמרכז כוכבי הלכת הזעירים של האיגוד האסטרונומי הבינלאומי, בחר להעניק לו את השם ‘פרדי מרקיורי’ לזכרו של האגדה.

“ההכרזה של איגוד האסטורונומים הבינלאומי לקרוא לאסטרואיד ע”ש פרדי מרקיורי היא הכרה בהשפעה יוצאת הדופן של מרקיורי על העולם”, אמר בריאן מיי, הגיטריסט של להקת קווין, “הוא גם מעניק משמעות חדשה למשפט ‘מזנק בשמיים כמו כוכב נופל’ ששר מרקיורי בשיר Don’t Stop Me Now”.

“השם אושר על ידי איגוד האסטרונומים הבינלאומי והוא ישמש לנצח כשם הרשמי המזוהה עם אסטרואיד זה”, הסביר ג’ואל פרקר ממכון מחקר הדרום המערבי, “כך שכל המאמרים המדעיים בעתיד שילמדו על אסטרואיד זה יתייחסו אליו כאל ‘17473 פרדי מרקיורי”.

אסטרואיד 17473 הוא כוכב לכת מינורי. בצפייה מכדור הארץ אורו חלש פי 10,000 ויותר ממה שהעין האנושית יכולה לראות, ויש צורך בטלסקופ מיוחד כדי לראות אותו, זו גם הסיבה שהוא לא התגלה עד שנת 1991. אך בדיוק כמו פרדי מרקיורי האנושי, גם אם אנחנו לא רואים אותו מקפץ וזוהר בשמיים, אנחנו יודעים שהוא שם.

עוד בנושא:  דווקא מתוך כל המוות מסביב נולד "ניפגש יום אחד"

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

תגובה אחת

  1. דורון הגב

    זמר אדיר

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן