fbpx

יום הנראות הביסקסואלית – ארבעה ליינים מתאחדים למסיבת נראות ביסית

ארבעה ליינים מולטי משיכתיים מתאחדים למסיבה ביסקסואלית מגוונת לציון יום הנראות הביסקסואלית הבינלאומי | "נראות היא גם תרבות, אומנות ויצירה קהילתית"
ביסיוגם
יום הנראות 2016 | צילום: גל פרימק נגרי

לפעמים חלומות מתגשמם.

בחלומי ראיתי אירוע ביסקסואלי שמח וגדול שיכנס את המגוון הכי צבעוני שיש לקהילה שלנו.

הקהילה הביסקסואלית מתפתחת בישראל בשנים האחרונות בכל קנה מידה. לפני שנה צעדנו במצעד גאווה בסימן ביסקסואליות בתל אביב יפו, יותר מפורסמים וצעירים יוצאים מהארון ומזדהים כמולטי משיכתיים (ביסקסואליות, פאנסקסואליות, פוליסקסואליות ועוד) ולאט לאט נעשה קשה יותר ויותר להתעלם מהזהות הביסית, כפי שהיה נהוג עד כה בקהילה ומחוצה לה.

יום הנראות הביסקסואלית חל כל שנה ב-23.9 (יום השוויון הסתוי, היום בו היממה והלילה שווים זה לזה) ומצוין ברחבי העולם במצעדים, אירועים קהילתיים ומסיבות. השנה בחרנו להתאחד 4 ליינים מולטי משיכתיים למסיבה ביסקסואלית מגוונת למען הקהילה שלנו. נראות היא לא רק לספר את הסיפור האישי והקהילתי שלנו, נראות היא גם תרבות, אומנות ויצירה קהילתית שבא לידי ביטוי בתערוכות, בשירה ובספרים, וכן גם בחיי הלילה שמהווים נדבך חשוב מתהליך החיברות של להט”בים צעירים רבים וגם מחייהם הבוגרים של הרבה להט”בים בתל אביב ומחוצה לה.

אקטיביזם בחיי הלילה | בעלי הליינים

חיי הלילה הם עדיין הפלטפורמה המרכזית שלנו להיכרויות, לחוויות אל מול הגוף שלנו ומול גופים אחרים, של פרפורמנס מגדרי אחר ממה שאנחנו רגילות בשעות היום, ושל בניית קהילה שגם יודעת לרקוד ולחקור את המיניות שלה במרחבים בטוחים, מכילים ולא שיפוטיים. לכולנו יצא להיות במסיבות נשים (כלומר נשים שנמשכות לנשים בלבד) ובמסיבות לגברים בלבד (כלומר גברים שנמשכים לגברים בלבד) ולא להרגיש שם בנוח. המבטים אם הגעת עם בן או בת זוג ממגדר אחר, הניסיון להבין אם את.ה גבר או אישה ובאופן כללי הבינאריות במשיכה, בנראות ובזהות מורגשת ומוכרת היטב לכולנו.

לכן לא מעט מהאקטיביזם בקהילה הבי פאן פולי מופנה לחיי הלילה וליצירת אלטרנטיבות בטוחות ופתוחות לקהל צעיר ומבוגר שמגדיר את עצמו כחלק מהקהילה הביסית, שמתנסה בחוויות עם בני ובנות מגדרים שונים ומגוונים, שמבקש לחקור את המיניות שלו או פשוט להיות מי שהיא גם על רחבת הריקודים, על הבר, על הבמה בהופעת דראג או הקראת שירה ועל הספות בפינת המזמוזים.

עוד בנושא:  דנה אינטרנשיונל בשיתוף מלכי ומלכות הדראג בישראל קוראים להחזרת החטופים עכשיו

ערב דראג בפופאיט |  צילום: נעמה פלוקסמן

מתקעקעים באלביזסקשואל

לשמחתי והתרגשותי המטורפת, האירוע הזה קרם עור וגידים.

אחרי שקיבצנו והתקבצנו ובמוצ”ש הזה הולכת להיות חגיגה ביסקסואלית מהממת וגדולה במיוחד לכבוד יום הניראות הביסקסואלית הבינלאומי. הליינים – אלביזסקשואל- ליין ביסי ערבי שמתקיים לרוב באנה לולו ביפו, פופ איט – ליין קווירי שכולל הופעות ומוזיקת פופ, ליין GUM – הליין הביסקסואלי הראשון שחוזר אחרי הפסקה של כשנתיים, וליין הביסי שמתקיים לרוב באוזן בר ומתאפיין במוזיקת טראש וקהל צעיר ומגוון.

במסגרת שיתוף הפעולה החלטנו שכל ליין יביא את האופי המיוחד שלו לתוך אירוע שכולו חגיגה ביסקסואלית. אז מה צפוי לנו? דוכנים של מיטב האמנות הביסית כגון פנזינים ביסים, דוכן של קוויר יורסלף ועוד, 3 עמדות קעקועים ברחבת ויאיפי מיוחדת, שעה של הופעות ו-3 דיג’יים – אסף יוספוב, עמי יחזקאל ואפרת נעמן.

אולי זה לא תמיד קל להיות ביסקסואל/ית, אבל זה ממש לא אומר שאנחנו לא גם קהילה שמחה ומרימה, ואם יש יום חגיגי לזה, אז על אחת כמה וכמה אנחנו נרים.

VisiBility Party | מוצאי שבת  22.9.2018 | כל מי שבא-ה באהבה מוזמנ-ת

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

2 תגובות

  1. אחת מכאן הגב

    מממהמם
    רק שיום השיוויון הוא ה 21.9 ולא כפי שכתוב, (למרות שזה היה יכול לצאת סיפור יפה). כדאי לתקן

  2. דניאל, ביסקסואלים בישראל הגב

    המממ….”אחת מכאן” את למעשה גם טועה וגם צודקת 🙂

    טועה. כיון שיש 2 נקודות שיוויון. במרץ בין 20-21. ובספטמבר בין 22-23.

    את צודקת כי זו לא הסיבה לבחירה בתאריך הזה.

    קצת הסטוריה למי שלא מכיר או זוכר:

    הסיפור היה בשנת 1999 אז היום צויין לראשונה. כמה פעילים ביסקסואלים בארה”ב התכנסו באחד מהכנסים הביסקסואלי הקבועים. הם רצו לערוך מסיבה. יום חגיגי משלהם. הם בחרו את ספטמבר כי זה חודש הולדתו של פרדי מרקורי שהיה לטעמם בי אייקון. כך ידעו שיגייסו את מירב החוגגים.

    לאחת הפעילות, ג’יג’י ווילבור היה יום הולדת ב23 וזה נפל על סופ”ש אז זה היה נוח.

    כך נקבע 23.9.

    אח”כ באו הפרשנויות היפות על אסטרונומיה ועוד כמה.

    חג ניראות ביסקסואלים שמח.

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן