fbpx

יוון אישרה נישואים לזוגות מאותו המין

ברוב של 194 תומכים אישר הפרלמנט היווני את הצעת החוק המאפשרת לזוגות מאותו המין להתאחד בשותפות אזרחית, וליהנות מזכויות נישואים מלאות. "הסתיימה תקופה מבישה", אמר ראש ממשלת יוון, "עכשיו עלינו להתנצל בפני האזרחים שזכויותיהם נמנעו מהם עד היום"
Parliament Building
Parliament BuildingMPD01605CC BY-SA 2.0

חברי האופוזיציה בפרלמנט היווני סייעו לממשלה להעביר ברוב רחב את החוק המעניק זכויות נישואים מלאות לזוגות מאותו המין, למרות התנגדותה של אחת השותפות הקואליציוניות, מפלגת “יוונים עצמאיים” שהתנגדה להצעת החוק.

ברוב של 194 שהצביעו בעד הצעת החוק לעומת 55 בלבד שהצביעו נגד, התקבלה הצעת החוק שמעמידה את יוון בקו אחד עם מדינות רבות באיחוד האירופי.

החוק, שעבר אתמול (שלישי) בלילה, מבקש לתקן את המחדלים שנוצרו בחוק היווני בשנת 2008 בעקבות חקיקה שהכירה במגורים משותפים ללא נישואים, אך הוציאה מהכלל זוגות מאותו המין, זאת לאחר שבשנת 2013 התבטא בית המשפט האירופי לזכויות אדם נגד החוק היווני וקבע כי אי הכללת הזוגות החד-מיניים בברית החיים המשותפים הינה אפליה.

החוק החדש מעניק לזוגות מאותו המין את האפשרות להירשם כשותפות אזרחית, רישום המעניק להם להם זכויות נישואים מלאים, אך לא בהכרח את הזכות לאמץ ילדים.

ראש הממשלה אלקסיס ציפרס אמר כי החוק החדש מסייע בהגנה על זכותם של אנשים לשוויון ללא קשר למגדר ונטייה מינית. “בזאת מסתיימת תקופה מבישה בה פיגרנו מאחורי העולם, מה שהוביל לקבלת החלטות בינלאומיות נגדנו”,  אמר ציפרס, “במקום לחגוג, אולי אנחנו צריכים להתנצל בפני מאות אלפי האזרחים שזכויותיהם נמנעו מהם כל השנים האלה”.

ציפרס הוסיף ואמר כי אישור החוק המאפשר שותפויות אזרחיות חד-מיניות, למרות התנגדותם החריפה של בישופים יווניים אורתודוקסיים, מוכיח כי החברה יוונית היא לא מפחדת כמו שכמה אנשים אוהבים להציג אותה. “לפנינו עדיין מרחק רב במאבק היומיומי נגד כל סוג של אפליה, במיוחד נגד גזענות. מאבק המצריך את שיתוף הפעולה של הכוחות הדמוקרטיים במדינה”.

 

עוד בנושא:  ברוח התקופה - מצעד הגאווה 2024 יצעד במתכונת מיוחדת

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן