fbpx

זכרה של שירה בנקי ז”ל יונצח בככר ציון המחודשת

בעקבות פניית הוריה של שירה, הודיע ראש עיריית ירושלים כי במסגרת שיפוץ הככר יינתן מקום מיוחד להנצחת זכרה של שירה, שנרצחה במצעד הגאווה בעיר
shira_banki

בסוף השבוע הקרוב תצא העירייה באמצעות ‘עדן’ – החברה לפיתוח מרכז העיר ירושלים בתחרות אדריכלים נושאת פרסים לתכנון ופיתוח מחודשים של מרחב כיכר ציון ההיסטורית במטרה לחזק את מרכז העיר ולחדש את הכיכר.

הוריה של שירה בנקי ז”ל, אורי ומיקה בנקי, נתקלו בפרסום התחרות בעיתון ידיעות אחרונות ופנו אל ראש העיר ניר ברקת, בבקשה  לחשוב יחד כיצד ניתן לקדם סובלנות במסגרת ככר ציון שהייתה המקום המרכזי לאבל על שירה בימי השבעה, שם גם התקיימה אחת העצרות לזכרה.

ברקת אימץ את ההצעה ולאחר שיחה עם מיקה בנקי (אמא של שירה), החליט להוסיף קריטריון לתחרות האדריכלים במסגרתו יידרשו האדריכלים להוסיף התייחסות אדריכלית לשדרוג הכיכר כמקום  שמקדם חיבורים, סובלנות וכבוד הדדי כפי שייצגה שירה ז”ל.

בנוסף ביקש ראש העיר ברקת ממיקה בנקי להצטרף לוועדת השיפוט שתחליט על ההצעה הזוכה, ולסייע בבחירת ההצעה שתקדם את הערכים הללו.

“מכיכר שייצגה לא פעם לאורך ההיסטוריה מחלוקות בעם, החלטנו יחד עם משפחת בנקי להפוך את הכיכר למקום שמקדם חיבורים, סובלנות וכבוד הדדי”, אמר ברקת, “אני בטוח שזה יהיה אתגר מרתק, חשוב וערכי לתחרות האדריכלים שיוסיף הרבה כבוד לירושלים”

הפוסט שהעלה ניר ברקת לעמוד הפייסבוק:

מככר שייצגה לא פעם לאורך ההיסטוריה מחלוקות בעם, החלטנו יחד עם משפחת בנקי להפוך את הככר למקום שמקדם חיבורים, סובלנות וכבו…

Posted by ‎Nir Barkat – ניר ברקת‎ on Sunday, 14 February 2016


לאחר הרצח במצעד הגאווה בירושלים, שהתרחש ב-30 ליולי 2015, הפכה כיכר ציון למקום המרכזי אליו הגיעו חבריה ומכריה של שירה בנקי, כמו גם אזרחים רבים שלא הכירו אותה, על מנת להתאבל. במקום נוצרו מספר התנגשויות בין חברי ותומכי הקהילה הגאה לבין חברי ארגון להב”ה, שהגיעו למחות על הפעילות.

תגובת הבית הפתוח: “אנחנו שמחים מאוד שבקשתם של אורי ומיקה בנקי להנצחת ערכיה של שירה ז”ל בכיכר ציון נענתה בחיוב. מי יתן וערכים אלו יונצחו לא רק בכיכר, אלא גם במעשים ובמפגשים של תושבי ירושלים השונים זה עם זה. הדרך הטובה ביותר להנציח היא במעשה היומיומי לאור ערכים אלו”.

עוד בנושא:  לראשונה בת"א - רשימה גאה עצמאית בבחירות למועצת העיר

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן