fbpx

השר איציק שמולי: “החלטתי לקחת פסק זמן מהפוליטיקה”

לאחר שעזב את מפלגת העבודה, הודיע הבוקר איציק שמולי כי יתפטר מחברותו בממשלה ולא יתמודד בבחירות הקרובות, לא במפלגת "העבודה" ולא במסגרות פוליטיות אחרות | "מנהיגי ציבור צריכים לדעת גם להודות בטעותם ולקחת אחריות"
איציק שמולי
צילום: איציק שמולי עמוד הפייסבוק

לאחר שעזב את מפלגת העבודה בעקבות היבחרה של מירב מיכאלי ליו”ר המפלגה, הודיע הבוקר איציק שמולי כי הוא לוקח פסק זמן מהחיים הפוליטיים ולא יתמודד בבחירות הקרובות.

בפוסט שפרסם בעמוד הפייסבוק, בו הסביר את החלטתו, הודיע שמולי כי יתפטר מחברותו בממשלה והודה כי הכניסה לממשלה האחרונה הייתה טעות שעליה הוא צריך לקחת אחריות.

“לפני מספר חודשים החלטתי, מתוך שיקול של אחריות לאומית, להיות חלק מממשלה שהוקמה במטרה לתת מענה לאחד המשברים החמורים שהיו ועודנו כאן”, כתב שמולי, “לא חשבתי שנתניהו ישתנה, אך הייתי משוכנע שבזמן שמגפה קטלנית משתוללת והכלכלה מפורקת, זוהי באמת טובתה של המדינה. במבחן התוצאה זו הייתה טעות. ומנהיגי ציבור צריכים לדעת גם להודות בטעותם ולקחת אחריות. לכן, אין בכוונתי להמשיך ולהתמודד בבחירות הקרובות- לא במפלגת “העבודה” ולא במסגרות פוליטיות אחרות שהיו פתוחות בפני. החלטתי לקחת פסק זמן מהפוליטיקה כדי לשקול את המשך דרכי קדימה. לבי מורה לי שזהו הדבר הנכון לעשות עתה. אני מאמין שזהו צעד נכון יותר מאשר “להישאר על הגלגל” רק כי אומרים שזה הכי חשוב בפוליטיקה. זה לא.

אמנם, אני יודע שבלעדינו בתוך הממשלה נתניהו ושליחיו לא היו רק מאיימים על שלטון החוק והדמוקרטיה אלא גם מבצעים, ולצד פוליטיזציה חריפה של ניהול המשבר היו דוחפים בכל הכוח מהלכים מסוכנים שנבלמו מבפנים כמו סיפוח ופירוק שיטתי של החברה הישראלית; אבל תוצאת הכישלון, שבאה רק בשל נכונות נתניהו להקריב את ישראל ולהפקיר את אזרחיה על מזבח האינטרס האישי שלו, מדברת בעד עצמה והכל נושאים בה.

מפלגת העבודה הייתה לי לבית, אבל יש לי ויכוח מהותי על העמדות ועל הדרך שהיא מציגה עתה. עם זאת אני מכבד את ההכרעה הדמוקרטית שהתקבלה – ולאור החלטת מוסדות המפלגה בכוונתי להתפטר בהקדם מחברותי בממשלה. אני מאחל הצלחה ומודה על הזכות שניתנה לי לייצגה במשך כעשור.

אני מודה לידידי, בני גנץ, מנהיג ישר שטובת המדינה לנגד עיניו, על ההזדמנות שניתנה לי לכהן בתפקיד חיי- שר העבודה והרווחה, בתקופה כה קשה. בזמן שאלפי ישראלים שרויים בקושי ובמצוקה זו הייתה עבורי משימת חיים שאני מאמין שעמדנו בה. אני גאה על מה שהשגנו בתקופה בלתי אפשרית: קצבאות הנכים, הרפורמה החשובה בגיל הרך, הסכם היסטורי לעובדים הסוציאליים, עוד מרכזי חירום שנפתחים לנשים נפגעות אלימות, מעונות יום שיקומיים לפעוטות עם צרכים מיוחדים, רשתות ביטחון קיומיות לאוכלוסיות הרווחה ולאוכלוסייה המבוגרת בהיקפים חסרי תקדים- הם רק חלק מכך.

עוד בנושא:  בג"ץ קבע פה אחד: על המדינה לרשום זוגות נשים כאמהות בתעודות הלידה של ילדיהן המשותפים

האוכלוסיות הללו, שאין להן קול ואין להן פה, מהוות כוכב הצפון שלי בפוליטיקה. עבורן נאבקתי תמיד, בכל כוחי, גם כחבר כנסת: בהחמרת הענישה כלפי מתעללים בבעלי חיים, במאבקים קשים סביב תרופות מצילות חיים לילדים, בקידום קצבאות וסיעוד ממלכתי למבוגרים, בחוק היסטורי לשילוב אנשים עם צרכים מיוחדים. על כך תהיה תמיד גאוותי”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

2 תגובות

  1. דוד הגב

    ולמה האיש רלוונטי לידיעה בנושא הקהילה ?
    האם קידם משהו בעניין חוק הפונדקאות או שזה מספיק להיות אחד משלושת חברי הכנסת הפריווילגים ש”רכשו” לעצמם תינוקות ?

  2. תגובה לתגובה אחת הגב

    זה רלוונטי מאחר והוא שייך לקהילה והיה במפלגה אשר מקדמת זכויות להט”ב. אך מה לעשות והקואליציה שנוצרה בנסיבות שהיו, לא אפשרה קידום זכויות להט”ב.

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן