fbpx

הרשימה של תום שנייד – “רד מהבמה וכבר נדאג לך לפנסיה”

בסינגל הסאטירי "רשימה" מציג הראפר תום שנייד את רשימת "כפרה די" לכנסת וגם את רשימת החיסולים שלו המופנית כלפי כל מי שאינו אותנטי - מפוליטיקאים ועד מוזיקאים | "יש פה המון אנשים שצריכים לסיים את הקדנציה"
רשימה טום שנייד

בדיוק בעוד שבוע יתקיימו הבחירות לכנסת, בפעם החמישית בשנתיים, וחברי וחברות הקהילה הגאה יצאו יחד עם כל אזרחי ישראל, בפעם החמישית בשנתיים, לבחור את החברים והחברות שייצגו אותנו בכנסת.

למרות שמדובר בסוג של שגרה שקשה להתרגש ממנה, מערכת הבחירות הנוכחית מעט שונה מקודמותיה מכיוון שהפעם היא כוללת נציגים ששמו בראש סדר העדפותיהם את הנושא הלהט”בי, מתוך כוונה מוצהרת לעשות הכל על מנת לצמצם את הזכויות שהושגו עד כה ולהחזיר את הלהט”בים לארון, ופוליטיקאים בכירים, חלקם אף להט”בים בעצמם, שעושים איתם יד אחת על מנת לזכות בשלטון.

מפלגה גאה שתתן להם פייט בתשדירי הבחירות אין לנו, אבל אמנים גאים שיחשפו את פרצופם האמיתי יש לנו בשפע.

אחד מהם הוא תום שנייד, כוכב הרשת והראפר הגאה, שהוציא הבוקר קליפ חדש, “רשימה”. בקליפ הצבעוני והסטירי, בו מתארח גם נדב בורנשטיין מנחה התכנית “חי בלילה”, תום שנייד הוא מועמד שרץ בבחירות לכנסת, אוהב ומחבק את כולם, מנשק את סמוטריץ’ ומבטיח כל מה שלעולם לא יקיים, בדיוק כמו מרבית פוליטיקאי ארצנו.

תום, שכתב והלחין את השיר וביים את הקליפ, לא משאיר את הביקורת רק לפוליטיקאים. למרות שהשיר נראה כמו מסר לפוליטיקאים, המילים שלו אינן מסתירות שהמסר מופנה גם ואולי בעיקר כלפי אמנים שחוטאים באותה שמרנות וחוסר ליברליות כלפי המציאות הקווירית.

“הקונספט של השיר הוא כפל המשמעות שלו. יש פה המון אנשים שצריכים לסיים את הקדנציה: גם מוזיקאים ישראלים וחנפנים שמנסים לרצות ולהעביר משהו לא אותנטי, וגם פוליטיקאים משני צידי המפה הפוליטית, שלא יודעים לעכל קוויריות. קוויריות היא דבר נרחב, לא איזו אג’נדה שמאלנית. מאוד נוח לצייר שנאת להט”ב כשייכת לצד הימני של המפה הפוליטית, אבל זו מיסקונספציה של הציבור את הימין”.

צילום: בן לוי

 

עוד בנושא:  אמבטיה - סינגל בכורה חשוף של הזמר והיוצר יובל גלבוע

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן