fbpx

הקשות של ת”א: “גם נשים אוהבות לצאת, לרקוד, להישבר ולהשתחרר”

ארבע מפיקות גאות מקימות ליין מסיבות חדש באומן 17 במטרה לייצר תרבות הרמות ובילוי גם בצד הנשי של הקהילה, ולעודד תיירות של נשים גאות לתל אביב | "נמאס להיות חלק שולי במסיבות גברים כי רק שם מספקים חוויות גדולות"
audience-1850022_640
pixabay | cc0

חיי הלילה הגאים בת”א ידועים בכל העולם, אך הם עדיין מנוהלים ומיועדים בעיקר לגברים שבקהילה, ובעוד הגברים זוכים למסיבות ענק במועדונים הגדולים בעיר, הנשים הלט”ביות בדרך כלל מצטופפות בבארים ובמועדונים הבינוניים, וחולמות על מרפסת ושנדליר.

ביום שישי הקרוב ינסו ארבע מפיקות לט”ביות להניח את היסודות לשינוי בחיי הלילה של הנשים הלהט”ביות בתל אביב ולהרים ליין מסיבות חדש. הליין החדש מתחקה אחר מסיבות הגייז הגדולות והמוכרות, החל מהשם “קשה” ועד למיקום באומן 17, אבל יש לו אג’נדה עצמאית משלו.

מאחורי הליין החדש עומדות ליז לוי מפיקת הליזי, קרן סוויסה מפיקת הזותי, יסמין בר אור – מפיקת ליין הטאצ, רעות נגר מפיקת לסביהונסט ושותפה בוודג׳.

״חיי הלילה הם חיי, בכל מקום בעולם אני תמיד מתגאה בחיי הקהילה הנשית בישראל ובתל אביב במיוחד”, מסבירה יסמין בר אור, “היינו קנאת הלסביות בעולם אבל לאחרונה הייתה תחושה של דעיכה, זה קורה אצלנו כל כמה שנים. כדי ג׳יי, מפיקה, בליינית וגם בתור אקטיביסטית היה לי חשוב להחזיר את המוסיקה והשמחה לקהילה ולהביא הפעם משהו גדול. לשמחתי נוצר חיבור עם 3 נשים מדהימות שיש להן את הכוחות ואת הכישרון להרים מסיבה בסדר גודל כזה.

רציתי לאפשר מרחב נשי חזק ופועם בתוך אחד המועדונים הגדולים בארץ. כשחשבנו על הקונספט במקום הראשון עמדה המוסיקה והחוויה, אנחנו מוקפות בנשים שאוהבות לחגוג ויודעות בדיוק מה הן רוצות לשמוע. נמאס להן להיות חלק שולי במסיבות גברים כי רק שם מספקים חוויות גדולות. אז הנה ההזדמנות של כולנו להתחבר ל״קשה״ שבנו, לבחורה שיוצאת מהמועדון כשהשמש עולה ולמחרת נמרחת עם חברות על הספה ונקרעת מצחוק כי היה לה באמת כיף”.

“בשנה האחרונה נתקלתי אין ספור פעמים במשפט “נו קרן מתי שוב יהיו מסיבות כמו של פעם?”, מוסיפה קרן סוויסה, “במקום להתרפק על העבר בואו נייצר את העכשיו, בואו נייצר קהילה אחת שתעז לפרוץ תקרות מפעם לפעם. כמה כיף זה יכול להיות שלילה אחד, נשתחרר, נרקוד, נזיע, נאפשר לכמה שעות לשכוח מהשגרה, לשכוח מרמקול ימין או רמקול שמאל ושהכל יתחבר לרחבה אחת. לילה אחד לעלות על מדי הקשה. לומר לחיים פאק איט! אני עפה על חיי הלילה! ולא אני כבר לא צריכה לחכות רק לעופרה הבאה או לפוראבר הבא וכו.. הפעם הרמנו לעצמנו מסיבה. שלנו. כבוד הוא לי להיות מוקפת בנשים מוכשרות שמוכנות לחבר עולמות שונים לאחד. ובעיקר שחולקות איתי את השגעונות”.

עוד בנושא:  נערה בת 18 נורתה למוות בגליל על רקע נטייתה המינית

צילום: מיקה בן שאול | ניצן קרימסקי | גיל חיון |  גיא סידי

מסיבת הפתיחה של הליין מתגאה בלייןאפ מושקע במיוחד, ליאור ואייל – הצמד המוכשר שהוא למעשה התגלית החדשה של הליין, אליוט – אחת היוצרות הנחשבות בארץ, רן זיו – היוצר שפרץ בשנים האחרונות, רזידנט ליין הדרעק ואורח קבוע במסיבות הגייז בעולם, Big Paris , אפרת נעמן – יוצרת מוערכת בינלאומית שתגיע היישר מסיבוב הופעות באירופה בליינים הכי קשים של סצינת הגייז העולמית – פאפא (פריז, ליסבון ומיקונוס), סירקט (ברצלונה), lesweek (טוסקנה) ועוד, ושקד דודוביץ׳ – הדיג׳יי שמובילה מעל לעשור את הרחבה בליינים הכי נחשבים בארץ ובעולם בפסטיבלים ומצעדי גאווה בעולם.

“לא באמת צריך סיבה למסיבה, בטח לא בקהילה ובטח לא בתל אביב אבל יש משהו שונה בתכלית שלו הפעם”, אומרת ליז לוי, “הפעם רציתי להוות דוגמא לקהל שלי, להתאחד כולן יחד, מפיקות ובעלות ליינים בקהילת הנשים ולהרים משהו אחד עצום ושונה בנוף. הרי אם כולנו רוצות ורודפות את אותו דבר- למה לא לרוץ לעבר המטרה יחד? למה לחוד?! חבל על האנרגיות בעיניי – מזמינה כל אישה באשר היא: נשית, גברית, דייקית או ספרנית! היום כולנו נשים שבאות להנות מהפקה איכותית גדולה ויחידה מסוגה. האיחוד הזה הוכיח את עצמו כבר בפרויקט רייב הנשים שהרמנו בגאווה וכבר אז הכרזנו שזו רק תחילתו של שינוי”.

מפיקות הליין מכוונות גבוה וכבר עובדות על כמה שיתופי פעולה עם ליינים של נשים גאות בחו״ל כמו – סירקיט, באטרפליי מילאנו, וולווט איביזה, לסוויק טוסקנה ועוד, במטרה לייצר תרבות הרמות ובילוי אחרת ולעודד תיירות של נשים גאות לתל אביב.

״אותי מעניין החיבור הפנים קהילתי, כל הקהלים של כולנו מתחברים יחד על בסיס המכנה המשותף”, מוסיפה רעות נגר, “מיקס של חברות וחברים במסיבה אחת בחלל אחת מרהיב – האומן 17. אני הכי אוהבת לפרק את התבניות המוכרות ולהרכיב חדשות. גם נשים אוהבות לצאת, לרקוד, להישבר ולהשתחרר. גם נשים הן קהל יעד לתיירות גאה. ואלה היעדים שלנו כמפיקות שמובילות שינוי בקהילה שבה הן חיות”.


קשה – kasha‏ | 30/8, יום שישי, האומן 17 | 75 ש”ח במוקדמות, 90 ש”ח בכניסה

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

תגובה אחת

  1. זהבה אורגד הגב

    אשמח מאוד לקבל פרטים

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן