fbpx

הפוסט שהוציא את ה-HIV מהארון

הפוסט שפרסם עמית תורג'מן, בו הוא מספר כי הוא נשא HIV שבר את האינטרנט. אלפי שיתופים וצפיות, ראיונות בתקשורת ונשאים נוספים שמפרסמים סטטוסים דומים. והכי חשוב - שיח פתוח ואמיץ על העובדות והסטיגמות
תמונה2

“היום אני מאחל לך HIV ולא סכרת”. במילים אלו בחר עמית תורג’מן לפתוח את הפוסט, בו הוא “יוצא מהארון” כנשא HIV.
תורג’מן בחר בצעד הזה, מכיוון שלדבריו קיימת דיסאינפורמציה בכל הקשור לנשאי HIV, וזו הייתה הדרך שלו להתמודד עם הבורות והסטיגמה.

“יכולתי להמשיך בחיי גם בלי הפוסט הזה”, הסביר תורג’מן, “האנשים בחיים שלי יודעים, אני לא מסתיר דבר, החיים במסלולם הרגיל. מה שגרם לי לבחור לכתוב את המילים האלו היא הבורות, הסטיגמות שמשויכות לנשאים, הרתיעה, האפליה כנגד נשאים. לפני שבוע סיפרתי למישהי שאני נשא ואחרי שהפרצוף שלה הפך לבן (אבל ממש לבן), הבנתי שהיא חושבת שאני עומד למות בקרוב. אני לא מאשים אתכם, כן? הנושא רחוק מרובכם והאמונות שגיבשתם נשענות על מהדורות חדשות וסרטים מפחידים משנות השמונים והתשעים, בימים ש-HIV היה באמת מפחיד. רק שמאז התקדמנו”.

“התחלתי לדבר על הדבר הזה מאז שקיבלתי תשובה חיובית לפני חצי שנה. ראיתי כמה אנשים גם מרחמים וגם מפחדים, והיה לי חשוב לעשות סדר בדברים. עשיתי לעצמי סוויטצ’ מאד מהר שאת הדבר הזה אני לוקח למקום של עצמה ושל שינוי, ושזה לא משהו שהולך להחליש אותי, מהסיבה הפשוטה שפשוט אין על מה”.

עמית מתראיין בתכנית הבוקר של קשת:

בנוסף, מציף תורג’מן את המושג undetectable, המתייחס לנשאים מטופלים באופן קבוע, ומתאר מצב בו כמות הנגיף נמוכה כל כך עד שהיא בלתי ניתנת לאיתור בבדיקה.

בוועד למלחמה באיידס מבקשים להבהיר כי “לקיחת הטיפול התרופתי באופן יום יומי ומיטבי, ותחת פיקוח רפואי תקופתי, מביא אנשים שחיים עם HIV למצב רפואי בו נוכחות הנגיף בדם נמוכה ביותר, עד שהסיכוי של העברת הנגיף הלאה, אפילו באמצעות קיום יחסי מין לא מוגנים, שואף לאפס. עם זאת, אנו ממליצים לזוג חיובי-שלילי, המעוניין לקיים יחסי מין ללא קונדום, להתייעץ עם מרכז האיידס בו מטופל הפרטנר החיובי”.

הפוסט של עמית זכה לאלפי לייקים ושיתופים, אך גם ללא מעט בישורות על כך שהוא לא מדבר על חשיבות הבדיקות.

“הקריאה ללכת להיבדק חשובה ואותה כולנו מכירים”, הסביר תורג’מן,  “דואגים להזכיר לנו אותה כל הזמן. הפוסט שלי לא בא לדבר על מה שאנחנו כבר יודעים אלא על מה שאנחנו לא יודעים, על החיים עם HIV. חינוך והסברה למין מוגן ובדיקות HIV הוא חשוב מאין כמותו. גם ידע, עובדות אל מול דעות מעורפלות ושגויות, חינוך לאהבה, קבלה ועוצמה אנושית- חשובים”.

עוד בנושא:  'שבויות במשחקי גברים'

בסיום הפוסט פונה עמית לנשאי HIV נוספים ללכת בעקבותיו: “אם אתה נשא HIV, אני מזמין אותך לעשות כמוני, לספר, לשתף, להפסיק לפחד מדחייה. ככה יוצרים שינוי”. קריאתו של עמית אכן הניעה נשאי HIV נוספים, שהחלו בעקבותיו לפרסם סטטוסים בפייסבוק בהם הם יוצאים מארון הנשאות.

“כמו תמיד בעולם שלנו מי שזה נוגע אליו פועל יותר, אבל אני חייב להגיד שמאז פרסום הפוסט אנשים שאין להם שום נגיעה לעניין פונים ומתרגשים ומודים שאחרי שנים שהם פחדו מזה הם רואים את הנושא אחרת. עצם הרצון לשתף ולדבר על זה מראה על הנכונות לעשות את השינוי ביחד”.

הפוסט המלא של עמית:

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן