fbpx

ארועי יום האיידס העולמי 2018 – בסימן עלייה במספר הנשאים החדשים

לקראת יום האיידס הבינלאומי יערוך הוועד למלחמה באיידס סדרת אירועים להעלאת המודעות ועידוד הבדיקות, הכוללת הרצאות, מבצעי בידוק ותערוכה מיוחדת של יצירות אמנות של אמנים החיים עם HIV | "אין סיבה שבישראל של שנת 2018 לא יוגדרו יעדים ברורים להורדת שיעור הנדבקים והנדבקות"
World AIDS Day | Ted Drake | CC BY-ND 2.0
World AIDS DayTed DrakeCC BY-ND 2.0

ב-1 בדצמבר (שבת) יצוין יום האיידס העולמי, המוקדש להעלאת מודעות העולם למחלת האיידס הנגרמת על ידי התפשטות נגיף ה-HIV. במסגרת היום המיוחד, יתקיימו ברחבי העולם ארועים שונים להעלאת המודעות לנגיף, לדרכי ההדבקה ולטיפולים הקיימים למניעתן, וכן למיגור הסטיגמה המלווה למחלה ושיפור חייהם של החיים עם הנגיף.

בישראל יקיים הוועד למלחמה באיידס מספר ארועים, בסימן עלייה במספר הנשאים החדשים. על פי דוח משרד הבריאות, בשנת 2017 התגלו בישראל 405 נשאי ונשאיות HIV חדשים בישראל. זו עלייה של כ-6% משנת 2016, בה התגלו כ-382 נשאים ונשאיות חדשים.

“העלייה במספר הנשאים החדשים בשנת 2017 מדאיגה ומחייבת הקצאת משאבים גדולה יותר להתמודדות נכונה עימה”, אמר עו”ד חן שמילו, מנכ”ל הועד למלחמה באיידס, “במקום שישראל תצטיין בהפיכת ה-HIV להיסטוריה היא הולכת אחורה. אין סיבה שבישראל של שנת 2018 לא יוגדרו יעדים ברורים להורדת שיעור הנדבקים והנדבקות מדי שנה תוך הנגשת הבדיקות המהירות והאנונימיות לכל חלקי האוכלוסייה והכנסת הטיפול המונע מפני הידבקות (PrEP) לסל התרופות, זאת לצד המשך המלחמה העיקשת בסטיגמה החברתית כלפי אנשים החיים עם HIV”.

סביב האירוע המרכזי יתקיימו מספר אירועים נוספים, שמטרתם להעלות את המודעות לבדיקות התקופתיות ולשבירת הסטיגמה על האנשים החיים עם HIV.

ארועי יום האיידס העולמי בישראל

29.11.18 – יום האיידס העולמי – האירוע המרכזי

האירוע המרכזי של הוועד למלחמה באיידס יתקיים ביום חמישי, ה-29 לנובמבר החל מהשעה 20:00 בקולנוע לב, ת”א. האירוע יכלול נאומים, הצגת פעילות הוועד בשנה החולפת והענקת מלגות לסטודנטים לרפואה. כמו כן, באירוע תושק תערוכת הצילום “State of the ART” של שמונה אמנים החיים עם HIV, אשר יציגו את יצירות אמנות בהן הביעו את רגשותיהם והתמודדתם עם החיים עם HIV.

הכניסה לארוע ללא תשלום בהרשמה מוקדמת.

26.11.18 20:00-21:30 “איידס על הבר” – פאב הבנג’י רחוב אלכסנדר ינאי 14, באר שבע

כל מה שרציתם לדעת על HIV/ איידס. ד”ר דניאל גרופל, רופא במרפאת איידס סורוקה, יספר הכול אודות החיים עם HIV וינפץ מיתוסים.

עוד בנושא:  "הוריקן" בדרך לאירופה - צפו בשיר הישראלי לאירויזיון 2024

28.11.18 “איידס מוביל” – מבצע בידוק בבאר שבע

ניידת בדיקות ל-HIV תעבור במקומות החמים בעיר: בעיר העתיקה, מועדון הברקה והפורום. הניידת תפעל בין השעות 21:30-01:00. את הבדיקה ניתן יהיה לבצע ללא עלות.

29.11.18, 15:00-20:00: מבצע בידוק בכיכר רבין, ת”א

במטרה להעלות מודעות וכדי לעודד אנשים לביצוע בדיקת HIV, הוועד למלחמה באיידס יוצא לשטח ומקים ניידת בדיקות מרכזית בכיכר רבין. הניידת תפעל משעות 15:00-22:00 ואת הבדיקה ניתן יהיה לבצע ללא עלות.

29.11.18, 19:00: הארת גשר המיתרים בירושלים

החל משעות הערב, עוברי האורח אשר עוברים בסמוך לגשר המיתרים שנמצא בכניסה לעיר ירושלים, יוכלו לחזות באורות הגשר שיתחלפו לצבע אדום, המסמל את צבעי המאבק.

29.11.18, 23:00: הארת בניני העירייה בתל אביב

ממש בסמוך לחצות, עוברי האורח יוכלו לחזות בסמל המאבק אשר יצבע את בנייני עיריית תל אביב בכיכר רבין.

01-30.12.18 תערוכת אמנות State of the ART, דיזנגוף סנטר

שמונה אמנים החיים עם HIV נפגשו במשך מספר חודשים ויצרו אמנות: פסלים, ציורים ועוד. באמצעות האמנות, חושפים האמנים את הרגשות שלהם, הפחדים, העוצמות והדברים המשמחים. את התוצאות המדהימות של האמנים ניתן לראות בתערוכת STATE OF THE ART המוגשת כשירות לציבור מטעם חברת GSK ותערך בדיזנגוף סנטר. בשבועיים הראשונים היצירות יוצגו בגשר פיצה עגבניה, בניין A קומה 2 והחל מה-15 בדצמבר, יוצגו במתחם הגלריה בקומה 1-.

במהלך חודש נובמבר, הוועד למלחמה באיידס יקדם קמפיין לאמצעי המניעה בבתי הקולנוע הגדולים בישראל: יס פלאנט, רב חן, סינמה סיטי וקולנוע לב. כמו כן, בשיתוף עם מותג דורקס, יעלה הוועד למלחמה באיידס בקמפיין נרחב לעידוד בדיקות תקופתיות לHIV ברשתות החברתיות, שהוכן על ידי חברת הפרסום ‘לעומק התודעה’.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן