fbpx

צפו: ההפגנה בב”ש הסתיימה במעצר פעיל. המפגינים פנו לצעוד בשדרות רגר

"הייתי מקיא על השלט שלך", אמר השוטר לאם שנשאה שלט של ארגון תהל"ה. בנה שהגיב לדבריו של השוטר נעצר במקום
מעצרפעילבבש
צילום: בית גאה בבאר שבע ובדרום

מאות להט״בים ותומכיהם מרחבי הארץ הגיעו הערב לבאר שבע להשתתף בהפגנת המחאה מול בניין העירייה.

אל ההפגנה, שהחלה בשעה 18:00, הגיעו נציגים רשמיים של כל הארגונים הגאים, וכן להט”בים מכל רחבי הארץ, ידידים ותומכים.

במהלך ההפגנה נרשמה תקרית בעקבותיה נעצר אחד המשתתפים. התקרית החלה כאשר אחד השוטרים שאבטחו את העצרת, פנה לאירה סקלר, אמו של שי סקלר, שנשאה שלט של ארגון תהל”ה (תמיכה להורים ללהט”בים) עליו כתוב “הבן שלי הומו, אז מה?” ואמר לה – “הייתי מקיא על השלט שלך”.

שי, בנה של אירה, שעמד לידה, הגיב בתקיפות לדבריו של השוטר והחל לצלם אותו בעזרת הטלפון וביקש ממנו להזדהות. השוטר סירב להזדהות ואילו שי נעצר מיד בגין תקיפת שוטר.

“מדובר בעליית מדרגה”, אמרה בתגובה דוברת בית גאה ב”ש, “מסתבר שהמשטרה לא רק מחזקת את האלימות אלא נוקטת בה באופן המכוער ביותר”.

המקרה, שהתרחש קרוב לסיום העצרת, הכעיס את המשתתפים, שפנו אל מחוץ לרחבת העירייה והחלו לצעוד על שדרות רגר, הרחוב הראשי עליו אסרה משטרת ב”ש את הצעידה, כשהם נושאים דגלי גאווה.

גם ארגון חושן, ארגון החינוך של הקהילה הגאה, הגיב למקרה: “פנינו לשותפינו ממרכז ניר כץ ז”ל למאבק בלהט”בופוביה של האגודה למען הלהט”ב בישראל כדי לקדם יחד, ביתר שאת, הרחבה והגברה של פעילות חוש”ן במשטרת ישראל בכלל ובמג”ב בפרט”, נכתב בהודעת הארגון, “אירועי היממה האחרונה הם עוד הוכחה לצורך האקוטי בעיסוק בסוגיות של זהות מינית ומגדרית בקרב כוחות הביטחון, ואנו נכונים ומוכנים לפעול לשם השינוי המיוחל. דרכינו היא דרך החינוך ואנו מלאות תקווה וביטחון כי כך ניתן להביא לשינוי עמדות יסודי. רק חינוך מביא שינוי”.

לא ניתן להחביא אותנו

כ-2000 איש/ה התאספו הערב מול עיריית באר שבע על מנת להשתתף בעצרת המחאה נגד העירייה והמשטרה, על כניעתם לאיומים שהובילו לביטול תוואי המצעד שאושר ולניסיונות לדחוק את המצעד ואת הקהילה הגאה לרחובות צדדיים. המסר של המפגינים היה חד וברור – אל תחביאו את הקהילה הגאה הקהילה הגאה של באר שבע.

כולנו מאוחדות ומאוחדים במאבק הזה לשוויון, לסובלנות ולתקצוב הוגן של הקהילה”, אמרה דוברת הבית הגאה ב”ש, “לא נשתוק יותר ולא ניתן לגורמים אלימים ולהט”בופובים להחביא אותנו – זו יריית הפתיחה של המהפכה הגאה בבאר שבע”.

עוד בנושא:  סופ"ש הגאווה של ת"א - כ-200 אלף במצעד ובמסיבת הגאווה המרכזית

בין המפגינים ניתן היה לראות את יו”רים המשותפים של האגודה למען הלהט”ב, נציגי ארגון הנוער הגאה וחושן, נציגי הבית הפתוח מירושלים, נציגי הקשת החיפאית ועוד.

”הקהילה הגאה ספגה סטירה מצלצלת בגיבוי בית המשפט העליון שנכנע ללחצים פוליטיים נלוזים, בשילוב זרועות של משטרת ישראל עם רב העיר באר שבע”, אמרה יו”ר מרצ ח”כ זהבה גלאון שהגיעה למחאה, “נפגעו בברוטליות חופש הביטוי וזכות המחאה שהם זכויות אזרחיות בסיסיות. שנת 2016 תיזכר לעד כשנה שבה הקהילה הגאה הופקרה למען שיקולים פוליטיים, והבינה שוב עד כמה ארוך וקשה צפוי להיות מאבקה לשיווין זכויות ולניצחון האור על החושך. כבכל ימות השנה, אנו ניצבים לצד חברי הקהילה הגאה במאבק על זכויותיהם ועל פרצופה של החברה כולה”⁠⁠⁠⁠. יחד עם ח”כ גלאון הגיעו למחאה תמר זנדברג, מיכל רוזין, אילן גילאון ומוסי רז.

“הערב, הקהילה הגאה הוכיחה שוב את כוחה המאוחד”, אמרו באגודה למען הלהט”ב, “אנו נמצאים בנקודה קריטית, בה עלינו להיאבק בחושך ובשנאה על ידי אור ואהבה. נמשיך להשתמש בכל כליה של הדמוקרטיה כדי להשיג את זכותינו לצעוד בגאווה בכל ערי ישראל, ולהגיע לשוויון זכויות מלא בארצנו”.
ההפגנה זכתה לסיקור תקשורתי נרחב וחסר תקדים, וצוותי חדשות מכל ערוצי הטלוויזיה ואתרי האינטרנט נכחו במקום והעבירו דיווחים מהאירוע.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

2 תגובות

  1. אביב הגב

    יש לי רק בעיה אחת עם פרט אחד בכתבה הזו.
    אני נכחתי בה והיו שם אלפי אנשים… לא 500.

    ייתכן שאולי שחכתם להוסיף 0?

  2. ענבר הגב

    בהפגנה היו כמה אלפיי אנשים, ולא 500.
    בושה שכך מתנהגת משטרת ישראל!!

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן