fbpx

הסטודנטים הלהט”בים פותחים שנה – חוד החנית של העשייה הלהט”בית בישראל

האחווה הסטודנטיאלית הגאה מתכוננת נמרצות לפתיחת שנתה הרביעית עם פעילות בכ-20 מוסדות ברחבי הארץ ומזמינה גם אתכם להצטרף. "יש כל כך הרבה סטודנטיות וסטודנטים בישראל, מתוכם יש אחוז לא קטן של להט"בים והכוח שיכול להיות להתארגנות סטודנטיאלית גאה הוא עצום"
students2017

בקיץ האחרון נערכו ארועי גאווה בעשרות קמפוסים ברחבי הארץ. סטודנטים וסטודנטיות במכללות ואוניברסיטאות מבאר שבע ועד תל חי, השתתו בארועי גאווה שהפיקו הפעילים של האחווה הסטודנטיאלית הגאה.

מי שראתה את מפת האירועים בקמפוסים ברחבי הארץ, הייתה יכולה בקלות לחשוב שהאחווה הסטודנטיאלית הגאה הייתה כאן מאז ומעולם. אך למעשה, הארגון שהחל כפרוייקט מלגות משותף של התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות בישראל ואגודת הלהט”ב, מסכם זה עתה את שנתו השלישית בלבד.

“כשהתחלנו את הפעילות, לפני שלוש שנים, היו לנו שמונה מלגות להנחיית אחווה ושתי מלגות מורחבות לריכוז האחוות”, מתאר ארז וינר, מייסד האחווה והמנהל השותף שלה בשלוש השנים האחרונות, “בעקבות המחאה בה איימו לבטל את המצעד לפני כשנה וחצי, קיבלנו מימון קבוע ממשרד החינוך שעובר דרך פר”ח. כיום יש כ-35 מלגות ומשכורת צנועה למנהל. בנוסף יש תקציבים נוספים מהתאחדות הסטודנטים והסטודנטיות בישראל ומאגודת הלהט”ב שניתנים לטובת סמינרי הכשרה והסמינר הארצי”.

האחווה הסטודנטיאלית הגאה אכן גדלה בצורה מאוד משמעותית בשלוש השנים הללו ובשנה האחרונה היה ניתן לראות אחוות גאות (בעבר נקראו תאים גאים) בכעשרים קמפוסים ברחבי הארץ.

“האחווה הסטודנטיאלית הגאה מיישמת הלכה למעשה את חזון ההתאחדות בכל הקשור להעצמת סטודנטים דרך מעורבות חברתית”, מתאר ערן לוי, מנהל מחלקת מדיניות ומעורבות חברתית בהתאחדות הסטודנטים והסטודנטיות בישראל, “פעילות חינוכית לניפוץ סטיגמות וקידום סולידריות, אירועי שיא ויצירת קבוצה אקטיבית וחברתית הם ללא ספק חלק ממה שההתאחדות רוצה לקדם. אין ספק שיוזמה המגיעה מהשטח, על ידי א/נשים מלאי מוטיבציה הופכת להצלחה מסחררת. מטרת האחווה היא להיות קודם כל בית ואוזן לפלח שלם באוכלוסייה שלא מקבל התייחסות מותאמת בין כותלי האקדמיה. מה שהחל כתאים לוקאליים בקמפוסים הולך ומתפשט, והמטרות הן בין היתר לדאוג להתאמות, לזכויות ולמעמד הלהט״ב בקמפוסים בישראל”.


רבים מכירים את האחווה בזכות הסמינר הארצי הנערך מדי שנה בגבעת חביבה בו לוקחים חלק כ-200 סטודנטים מכל הארץ. סמינר זה מתקיים במשך יומיים מלאים (שישי-שבת) הכוללים לינה, ובמהלכו עוברים הסטודנטים מגוון פעילויות, הרצאות וסדנאות בנושאים להט”בים, אקטיביזם, פמניזם, ארונות, הומופוביה ועוד.

הסמינר הינו אמנם “פעילות השיא” של האחווה, אך עיקר הפעילות מתקיימת במהלך כל השנה בקמפוסים עצמם. מלבד מפגשים חברתיים אחת לשבועיים, מקיימים המנחים גם שלל פעילויות שמטרתן הגברות הניראות הגאה בקמפוס ויצירת אקטיביזם מקומי.

“במהלך השנים היו כנסים שהופעלו על ידי מנחים ומנחות האחווה בנושאים שונים ומגוונים”, מסביר וינר, “התנדבות בקהילה, חינוך, אומנות, רפואה ולהט”ב, הורות להט”בית, טיפולי המרה ואף קיימנו שיתופי פעולה להפעלת יום ההבנ”ה וקידמנו את תחרות העבודות האקדמיות”.

עוד בנושא:  על רקע גל הטרנספוביה: התחדשות בהנהגה של הארגונים הטרנסיים

“האגודה רואה באחווה כאחד הפרוייקטים החשובים”, מסבירה שני שגב, סמנכ”לית אגודת הלהט”ב, “פרוייקט ייחודי שמחבר את האוכלוסיה הסטודנטיאלית שהיא בעלת היכולת האדירה לשינוי פני החברה. החיבור לאקטיביזם להט”בי ויצירת מרחבים בטוחים בכל רחבי הארץ הוא שהופך את האחווה לדבר כה משמעותי בעינינו באגודה. אנו גאים ומתרגשים מהשנה החדשה שנפתחת”.

מזמינים לקחת חלק בשינוי ולהצטרף אלינו

ואכן מדובר בתקופה מרגשת ביותר עבור הארגון אשר בימים אלו עוסק בהכנות לקראת שנה הבאה ובגיוס צוות של מנחים ומנחות לקמפוסים השונים ברחבי הארץ, זאת לאחר מינוי צוות הנהלה חדש.

“באתי כדי להיות חלק מבנייה של קהילה חזקה”, מספר אלעד ברגר, סטודנט לחינוך בלתי פורמלי ומנהל האחווה הנכנס, “קהילה שאוהבת את עצמה, את כל הגוונים שבה. קהילה שכל אחד בה שלם עם עצמו ולא מפחד להיות מי שהוא עם כל העוצמה שבו. קהילה שיודעת שמגיע לה להיות שווה ושתדרוש שיכירו בזכותה לשיוויון. בשנה הקרובה נשים דגש על בניית קהילות חזקות בקמפוסים. אנחנו מאמינים שהקבוצות שיתגבשו בשטח הן המקור לכל פעילות מוצלחת שתהיה במהלך השנה. אותן קבוצות הן אלה שיצרו מעגלי תמיכה, חברה, הכרות, בילוי ועשייה”.

לצוות ההנהלה מצטרפת גם יעל נודלמן, סטודנטית לקולנוע אשר הולכת לשמש כרכזת החינוך של האחווה. “יש כל כך הרבה סטודנטיות וסטודנטים בישראל, מתוכם יש אחוז לא קטן של להט”בים והכוח שיכול להיות להתארגנות סטודנטיאלית גאה הוא עצום בעיניי. האחווה יכולה להיות חוד החנית של העשייה הלהט”בית בישראל ואני חושבת שהדרך להגיע לשם היא קודם כל להגיע להרבה יותר א.נשים, ליצור פעילויות ותכנים מגוונים יותר ולהגיע למקומות וקבוצות מגוונות בקהילה”.

“זה חודש עמוס ללא ספק”, ממשיכה נודלמן, “אנחנו כרגע עדיין בשלב הגיוס לשלל התפקידים, אבל כבר בסופ”ש הקרוב צפוי להתקיים יום הכשרה לצוות ההנהגה ובסופ”ש שאחריו סמינר הכשרה של המנחים.ות ומיד לאחריו הכנות לפתיחת השנה”.

“חשוב לי שידעו שאנחנו פה בשביל כל אחת ואחד מכם”, ממשיך אותה אלעד, “אנחנו נמצאים פה עבור כל סטודנט שחווה קושי סביב השתייכותו לקהילה הגאה, כל מקרה של להט”בופוביה, עזרה בהרמת פרוייקט וכל רעיון מקורי אחר שתחשבו עליו. זה בדיוק הזמן להפסיק עם הקלישאות ולהתחיל לעבוד ומזמינים את כל מי שרוצה לקחת חלק בשינוי להצטרף אלינו”.


להגשת מועמדות להנחיית אחווה ניתן לשלוח קו”ח עד לתאריך 10.9 ל – students@glbt.org.il | פרטים נוספים ניתן למצוא בדף הפייסבוק של האחווה

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן