fbpx

הנסיך וויליאם: “אתמוך בילדיי אם יצאו מהארון. מודאג בעיקר מהיחס שהם עלולים לספוג מהסביבה”

במהלך מפגש עם צעירים להט"בים חסרי בית אמר הנסיך וויליאם כי יתמוך בילדיו אם יצאו מהארון, אך הודה כי כהורה הוא חושש מהיחס שהם עלולים לספוג מהסביבה | "מה שמדאיג אותי אלו המחסומים הרבים, מילות השנאה, הרדיפה והאפליה שיגיעו עם זה. קייט ואני דיברנו על זה רבות כדי להבטיח שהם יהיו מוכנים לכך"
הנסיךוויליאם

הדוכס מקיימברידג’, הנסיך וויליאם, ביקר במטה קרן אלברט קנדי (Akt) בלונדון, ארגון צדקה המוקדש לסיוע ללהט”בים צעירים שנותרו חסרי בית בשל נטייתם המינית או זהותם המגדרית, במהלכו נפגש עם להט”בים צעירים.

במהלך הביקור ביקש אחד הצעירים להפנות לנסיך וויליאם שאלה היפוטתית, ושאל אותו: “אם ילדך יום אחד בעתיד יבוא ויאמר: ‘אני הומו, או אני לסבית’, איך תגיב?”

וויליאם הסביר לצעירים כי הוא החל לחשוב על הנושא מאז שנולדו ילדיו, ג’ורג’ (בן חמש), שרלוט (בת ארבע) ולואי (בן שנה), והודה כי הנושא מעט מלחיץ אותו, אבל לא בגלל העובדה שהם יהיו להט”בים, אלא בגלל היחס שבו הם עלולים להתקל.

“זה לגמרי בסדר מבחינתי”, אמר וויליאם, “דבר אחד שאני מודאג ממנו הוא איך זה יתפרש וייתפש, בייחוד בגלל התפקידים שילדיי ממלאים. אז קייט ואני דיברנו על זה רבות כדי להבטיח שהם יהיו מוכנים לכך”.

“זה מדאיג אותי לא משום שאני חושש מכך שהם יהיו להט”בים”, הוסיף, “מדאיג אותי איך אנשים אחרים יגיבו לנושא ואיזה לחץ זה יצור עליהם. אני מודאג יותר מהלחץ, שאתם ודאי מכירים היטב, איתו הם יצטרכו להתמודד ומהידיעה שחייהם יהיו קשים יותר. הלוואי והיינו חיים בעולם שבו זה באמת נורמלי ובסדר. אבל אני קצת לחוץ, במיוחד בגלל המשפחה שלי והעמדה שבה אנחנו נמצאים.

אני תומך לגמרי במה שהם יבחרו, אבל מנקודת מבט של הורה מדאיגים אותי המחסומים הרבים, מילות השנאה, הרדיפה והאפליה שיגיעו עם זה”, אמר וויליאם, “על כולנו לנסות ולעזור לתקן את זה, ולדאוג שהדברים האלו ישארו בעבר”.

ויליאם הסביר שזו לא הפעם הראשונה שהוא נדרש לנושא הזה, שעולה הרבה, בעיקר לאחר שבן דודה של המלכה, לורד איוור מאונטבאטן, והשותף שלו ג’יימס קויל התחתנו והפכו לזוג המלכותי הראשון מאותו המין.

עוד במהלך הביקור התייחס הנסיך וויליאם לתקרית האלימה שהתרחשה בתחילת החודש, בה הותקפו זוג לסביות באוטובוס ואמר: “הזדעזעתי לחלוטין מהתקיפה הזאת”.

התבטאות נדירה כזו מצד חבר במשפחת המלוכה הבריטית, המעניקה תמיכה מלאה ואישית ללהט”בים ולמאבקם למען השוויון יש משקל רב, במיוחד בתקופה בה המאבק הלהט”בי מוטל בספק.

עוד בנושא:  אהבה שווה - תערוכת צילומי זוגות להט"ב ביום חתונתם

לדבריו של הנסיך וויליאם יש משמעות רבה גם מעבר לגבולות בריטניה, בכל אחת מ-53 מדינות חבר העמים הבריטי (Commonwealth), אשר רק ב-18 מתוכן הומוסקסואליות היא חוקית, בעוד בשאר, רובן באפריקה ובאסיה, היא עדיין מוגדרת כעבירה פלילית.

רבים עכשיו תוהים האם לדבריו של הנסיך ויליאם יכולה להיות השפעה חיובית על המקומות האלה, בהם אנשים עדיין נלחמים על חייהם בגלל מי שהם אוהבים.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן