fbpx

המסלול למנהיגות גאה – “אנחנו הא.נשים להם חיכינו”

אחרי מחזור ראשון מוצלח במיוחד, ILGBT - המסלול למנהיגות גאה מבית המרכז הגאה והחזית הגאה, מתוכניות המנהיגות המשמעותיות והייחודיות בנוף הלהט"בי הישראלי פותחת את שעריה להרשמה למחזור השני | חושבות שהקהילה שלכן צריכה אתכן? זה המקום
מנהיגותגאה

החיים כלהט”ב בישראל הופכים כמעט כל אחד מאיתנו לאקטיביסט.ית, הפועל בצורה בה הוא יכול להשפיע על קידום הזכויות שלנו כקהילה וכאינדיבידואלים.

יש כאלו שמארגנים מחאות והפגנות, יש כאלו שפועלות בתוך המפלגות, ויש כאלו שכותבים פוסטים חריפים המניעים את נבחרי הציבור לפעול למעננו, ויש כאלו שמפרסמים מאמרי דעה, כל אחת מהצורות  הנ”ל היא סוג של אקטיביזם.

אך ישנם כאלו שמעוניינים לקחת את פעילות שלהם צעד אחת קדימה, ולהפוך למנהיגים ומנהיגות בעלי השפעה גדולה יותר.

עבור אלו נבנה המסלול למנהיגות גאה, תוצר משותף של ארגון “החזית הגאה- לשינוי תודעה, מעורבות ומנהיגות בקהילה הגאה בישראל” והמרכז הגאה של עיריית תל אביב- יפו.

המסלול הוקם בעקבות מחאת הלהט”ב של 2018 והמשבר הפוליטי של 2019 שהנכיח את הצורך ביצירת והעצמת חיבור וסולידריות פנים קהילתית ומנהיגים.ות להט”ב מוכשרים ומובילות שפועלים.ות מתוך חיבור והבנה זהותית עמוקה למען הקהילה.

המסלול, אשר מיועד לאקטיביסטים ופעילות מהקהילה הגאה בישראל, נבנה בהשראת מודלים של תכניות הכשרה פוליטית שפועלות בישראל וארה”ב, ומטרתו היא להכשיר, לפתח ולרשת את שדרת המנהיגות הבאה וסוכנות השינוי של הקהילה הגאה בישראל.

במשך חודשים של עבודה מקדימה בנו צוות התוכנית  בשיתוף עם גורמי מקצוע מסלול ייחודי שמקנה כלים להובלה ציבורית ופוליטית לצד מסלול מנטורינג אישי והתנסויות מעשיות בשטח בפיתוח פרויקטים ויוזמות תוך פיתוח תודעה גאה.

המסלול בנוי על ארבע צירים: תהליך עיוני הכולל מפגש עם מיטב המרצים ונשות המקצוע, סדנאות וסיורי, תהליך מעשי  הכולל הקמת פרויקטים ויוזמות בנוף הציבורי פוליטי בקהילה הגאה בישראל, תהליך פיתוח קבוצתי בקבוצת שווים ותהליך מנטורינג אישי במהלכו לכל משתתפ.ת שכלל השנה את ליווי של מיטב א.נשי העשייה הגאה בישראל- איתי ארד פנקס, חן אריאלי, יונתן פפר, עידן רול וכו’.

למרות שיבושי החיים שזימנה הקורונה, את תוצרי המחזור הראשון של המסלול אפשר כבר לראות בשטח. מועדון דק”ה- מועדון הדיבייט הלהט”בי הישראלי וקבוצה של להט”בים ערבים שעתידה להיפתח בהמשך השנה במרכז הגאהף כל אלו בהובלת בוגרי ובוגרות המסלול.

“זכיתי להיות חלק מקבוצת א.נשים מעוררי.ות השראה שכל אחד.ת מצא.ה זירה לפעול בה, תאר דון קרליק, בוגר המסלול, את החוויה במסלול, “שותפות היא הבסיס לשינויים חברתיים. מסלול שמחבר א.נשים שרוצים.ות לשנות ולהפיץ טוב יממש את השאיפה ליצור את השינוי הראוי”.

עוד בנושא:  אז מה רואים ביום כיפור? המלצות צפייה לחגי תשפ"ד

מוחמד זועבי, שגם הוא סיים השנה כתב בפוסט מרגש בפייסבוק: “הגעתי חסר ציפיות. לא ממש ידעתי מה מחכה לי או מה מצופה ממני אבל לאט לאט מצאתי את עצמי והבנתי לעומק את הייעוד של התכנית שכל כך התחברתי אליו. המסלול למנהיגות גאה הוא תכנית שנועדה בראש ובראשונה לייצר קהילה. קהילה מאוחדת, מגובשת ולוחמת. כזו שלא מוותרת על מה שמגיע לכל חבריה וחברותיה. קהילה שלא משאירה אף אחד מאחור. קהילה שהיא משפחה, חברים וחברה. בזכות המסלול אני יודע שאני לא לבד, אני יודע שאני חלק. הדרך המשותפת שעברתי עם חבריי וחברותיי למחזור (יש לומר הראשון אבל בטוח לא האחרון) חיזקה את השייכות והאהבה שלי לקהילת הלהט”ב”

חרוצות לקחת את האקטיביזם שלכם צעד אחד קדימה? חושבות שהקהילה שלכן צריכה אתכן? ההרשמה למסלול נסגרת ביום שלישי ה-15 לחודש. לחצו כאן להרשמה ופרטים נוספים.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

תגובה אחת

  1. איתן הגב

    בהצלחה רבה להגשמת המטרות החשובות והנעלות. כל טוב וברכות מקנדה.

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן