fbpx

המדריך למטקבק ההומופוב

נדב שוורץ מעדיף שלהט"בפובים לא יגיבו ברשת. אבל אם הם כבר בוחרים להגיב, יש לו כמה עצות עבורם
מקלדת
CC0 1.0

מדריך למגיב האנטי-גיי וההומופוב: (המדריך נכתב בלשון זכר מטעמי נוחות, אך הוא פונה לכל המגדרים הרלוונטיים)

1. לפני שאתה מגיב, נסה לא להגיב.

2. אם קשה לך לא להגיב, נסה להשתמש בכלים שיש לך, כגון האצבע או העכבר ונסה לעבור לפוסט הבא, אפשר להשתמש ב”הסתר את הפוסט”, או “אנפרנד”, במקרים קיצוניים ניתן לסגור את האתר במקרים ממש קיצוניים נתק את החשמל בבית.

3.א. קרה המקרה, ואתה ממש צריך להגיב, ונגיד בא לך להגיד שהומואים זה נגד היהדות/ההלכה/התורה וודא שאין לך בפייסבוק תמונה שלך מחובק עם חברה שלך מעשנים בטיול שלכם בשבת. זה די סותר את הנקודה שלך.

3.ב. אם אתה שומר על קלה כבחמורה, נסה לקיים גם את הפסוק ואהבת לרעך כמוך, או את מה ששנוא עליך על תעשה לחבריך, או אל תדון את חבריך עד שתגיע למקומו. ולא, אין לך חובת תוכחה: כשם שמצוה על אדם לומר דבר הנשמע, כך מצוה על אדם שלא לומר דבר שאינו נשמע, עוד לא ראיתי הומו שהחליט להתחתן עם אישה בגלל שמישהו כתב לו תגובה בפייסבוק.

4. נגיד אתה רוצה לטעון שלאפשר נישואין חד מיניים במדינה יפגע בציביון היהודי שלה – דבר ראשון ראה הערות 3.א. ו3.ב. וחוץ מזה, המדינה כבר מכירה בנישואין חד מיניים. הפתעה! איך הצביון מרגיש עכשיו?

5. אם אתה אומר משהו שהוא לא אמירה אבסולוטית או אינו מוכח בכל מחקר אפשרי הוסף לפני זה את המילה “לדעתי”, למשל במקום לכתוב “ילד צריך אבא ואמא”, כתוב: “לדעתי ילד צריך אבא ואמא”. במקרה זה תהיה מוכן לזה שיש אנשים שלא חושבים כמוך, וזה בסדר.

6. אם זה מגעיל אותך, זה לא כזה מעניין אותנו. באמת. לכל אחד יש דברים שמגעילים אותם, אתה כזה לא מיוחד. אתה לא אוהב זוג גברים שמתנשקים ואני לא אוהב עלי סלק במרק שלי. אתן לך עיצה: אני לא אוכל את עלי הסלק במרק שלי, נסה אתה לא להתנשק עם גבר. נסה גם לא לחשוב על זה. לא מצליח לא לחשוב על זה? אצל מי הבעיה עכשיו?

עוד בנושא:  הפולמוס

7. נסה להשתמש במילים ובמשפטים שלמים והגיוניים, לתרגול השלם את המשפט: זוגיות חד מינית זו בעיה, כי… אם אתה לא מצליח, נסה להבין למה, נסה באמת להבין, קח יום, יומיים, שבוע, תתייעץ, תקרא, אל תדאג אנחנו עדין נהיה פה, נמשכים לאותו המין, כמו קודם.

8. הימנע מהיגיון מעגלי – “אני נגד שהומואים יצאו מהארון כי זה עלול לגרום לעוד אנשים להיות הומואים”. שים לב שבמשפט זה אין נקודת התחלה, או נקודת סיום, בעצם גם הגיון אין פה.

9. זכור! אתה לא מרכז העולם – לא גונבים לך את המדינה, לא מנסים לשנות לך את מוסד הנשואים. אם אנחנו רוצים להתחתן, זה כי אנחנו רוצים לחיות ביחד. זהו. איזה קטע, זה מאותה סיבה שהטרואים רוצים להתחתן.

10. מה שמביא אותי לנקודה הבאה: לא כל זוגיות ו/או נישואין יכולים להביא ילדים לעולם. תנשום עמוק. ותתמודד.

11. כתבת: אין לי בעיה עם… אבל למה הם צריכים… יש לי חדשות בשבילך, כנראה שכן יש לך בעיה עם…

12. ולפני סיכום, נכון מותר לנו לא להסכים, ואנחנו נגד סתימת פיות, ויש פה חופש הביטוי כי זו מדינה דמוקרטית. אבל… זה עובד לשני הכיוונים, מדינה דמוקרטית צריכה לאפשר לנו להתחתן, במדינה שלא מאפשרת לנו להתחתן גם לא תמיד תוכל להגיד את מה שאתה רוצה. כמו למשל, במדינת הלכה.

13. לפני שאתה מגיב, נסה לא להגיב, במקום זה, נסה להקשיב

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן