fbpx

המדריך המלא לאירוויזיון 2018– חצי גמר שני

מי המדינה ששרה על ויקינגים שוחרי שלום, איזו מדינה מייצגת הזמרת שחיממה את ביונסה, ואיזו להקה נאלצה לוותר על חצי מחבריה בשביל להשתתף בתחרות? וגם רקדנים רובוטים, בסקירת מתמודדי חצי הגמר השני של אירוויזיון 2018
semi2.2018

כבכל שנה לקראת התחרות, WDG מביא לכם את מדריך האירוויזיון המלא עם כל המידע, ההכרחי וההכרחי פחות, על השירים, הזמרים וסיכויי ההצלחה של כל מדינה ע”פ בורסות ההימורים באירופה.

בחצי הגמר השני של תחרות האירוויזיון, שיערך ב-10 למאי 2018, ישתתפו 18 מדינות נוספות שיתחרו על 10 מקומות בגמר הגדול. וישלימו את רשימת 26 הפיינליסטים בתחרות האירוויזיון 2018, שתערך ביום שבת, ה-12 למאי. כל שלבי התחרות יועברו בשידור חי בכאן 11 ובלייב סטרימינג בערוץ האירוויזיון שלנו.

הצופים בישראל לא יכולים להצביע בחצי הגמר הזה, זאת מכיוון שישראל ונטע ברזילי, התחרו בחצי הגמר הראשון, אך כדאי להכיר את השירים, שכן כמה מהם מהווים תחרות קשה לנטע שלנו, במידה ויעלו לגמר.

עוד בנושא:  המדריך המלא לאירוויזיון 2018– חצי גמר ראשון

חצי גמר שני – יום חמישי, ה-10 למאי, 21:00, כאן 11


1. נורבגיה –
Alexander Rybak – That’s How You Write A Song

אם השם מצלצל לכם מוכר, אתם לא טועים. אלכסנדר ריבק (31), שזכה בתחרות האירוויזיון 2009 עם השיר Fairy tale, מנסה השנה את מזלו פעם נוספת, גם הפעם עם שיר שכתב והלחין בעצמו.
ריבק, יליד בלרוס, היגר לנורבגיה עם משפחתו כשהיה בן 4. הוא מוכר בכל בית בנורבגיה בזכות נצחונו הקודם והקריירה המוזיקלית שבאה בעקבותיו. הוא הופיע ברחבי המדינה והיבשת, כתב והלחין שירים רבים וזכה במספר לא מבוטל של פרסי מוזיקה.
למרות ההכחשות מצד מנהליו המוזיקליים, ריבק ידוע גם בזכות התקפי הזעם מהם סובל. בעבר ריסק ריבק כינור, ובמקרה אחר גם את אצבעותיו בקיר, כשחטף עצבים על טכנאי אולפן שלא ביצע את הוראותיו במדויק.

בבורסות ההימורים –
סיכוי עליה לגמר: גבוה מאוד


2. רומניה
The Humans – Goodbye

את רומניה מייצגת להקה בת 6 חברים מבוקרשט, בראשה הווקליסטית כריסטינה קראמרקו. קראמרקו ויתרה על קריירה בתחום התקשורת, התפטרה מעבודתה לצורך שיעורי פיתוח קול ומאז חברה בהרכבים מוזיקליים שונים. היא אחראית גם לכתיבת השיר, אותו היא מתארת כשיר פופ-רוק עם השפעות חזקות של מוזיקת אייטיז. השיר עוסק “בהגשמת חלומות והתנערות ממחשבות אובדניות”.

בבורסות ההימורים –
סיכוי עליה לגמר: נמוך עד בינוני


3. סרביה
Sanja Ilic and Balkanika – Nova Deca

אלכסנדר סאניה איליץ’ (67) עומד בראש ‘בלקניקה’, להקת כלי נגינה מסורתיים מחבל הבלקן, המשלבת מוזיקת פופ מודרנית עם צלילים סרביים מסורתיים. איליץ’ הקים את הלהקה ב-1998 במטרה לשמר את המוזיקה הבלקנית ולהפוך אותה לעכשווית ורלוונטית. שירם’ הנקרא “דור חדש”, מושר בשפה הסרבית וצליליו נאמנים למטרתו של איליץ’. במקור חברים בלהקה 11 חברים, אך בהתאם לחוקי האירוויזיון, רק 6 מהם יזכו להופיע על הבמה בליסבון.

בבורסת ההימורים –
סיכוי עליה לגמר: נמוך עד בינוני


4. סן מרינו
Jessika feat. Jenifer Brening – Who we are

המדינה הזעירה אשר הצליחה לעלות לגמר פעם אחת בלבד בהיסטוריה, מיוצגת השנה ע”י ג’סיקה (29), זמרת-שחקנית מלטזית, וג’ניפר (21), זמרת וראפרית גרמניה. זו לא הפעם הראשונה שסן מרינו, המונה 32,800 תושבים בלבד, נאלצת לעשות אאוט-סורסינג כדי למצוא זמרים שייצגו אותה בתחרות. שתי הזמרות זכו בתחרות קדם האירוויזיון בסן מרינו, ובכך הגשימה ג’סיקה חלום לאחר שניסתה לייצג את מלטה 7(!) שנים ברציפות, ומעולם לא זכתה בקדם האירוויזיון שם. על הבמה תציב סן מרינו רקדנים רובוטיים. כנראה שגם רקדנים היה קשה לאתר.

בבורסת ההימורים –
סיכוי עליה לגמר: קלוש


5. דנמרק
Rasmussen – Higher Ground

ראסמוסן (33), נשוי ואב לשניים, מורה לתרבות ולאומנויות הבמה, מביא לנו שיר פולק-פופ המושפע ממלחמות הויקינגים בסקנדינביה במאה ה-11. אך סקנדיבניה כיום היא כידוע שוחרת שלום, והשיר מהלל ויקינג העונה לשם מגנוס אלנדסון, אשר בחר דווקא להמנע מאלימות ופתר קונפליקטים בדרכי נועם, תמה שנראתה למפיקי השיר ראויה ונכונה למסר הקירבה אשר מקדם האירוויזיון.
בנוסף לקריירה בהוראה, ראסמוסן השתתף בעבר במחזות זמר, ביניהם עלובי החיים וסיפור הפרברים.

בבורסת ההימורים –
סיכוי עליה לגמר: בינוני עד גבוה


6. רוסיה
Julia Samoylova – I Won’t Break

יוליה סמוילובה (29) היתה אמורה לייצג את רוסיה באירוויזיון שנערך בקייב בשנה שעברה, אך בשל מתחים פוליטיים בין רוסיה לאוקראינה ואיומים מצד אוקראינה שלא תותיר את כניסתה של הזמרת למדינה, פרשה רוסיה מהאירוויזיון אשתקד.
רוסיה לא רצתה לוותר על סמוילובה והודיעה כבר אז, מיד לאחר הפרישה, שהזמרת תייצג אותה באירוויזיון הבא.
סמוילובה סובלת ממחלת ניוון שרירים תורשתית והיא מרותקת לכסא גלגלים מילדות. הדבר לא הפריע לה להגשים את חלומה להפוך לזמרת, חלום שהתחיל כשהופיעה בפני פועלי נפט בבר קטן בעיר הולדתה. אחד מרגעי השיא בקריירה של יוליה הוא פתיחת המשחקים הפרא-אולימפיים שנערכו בסוצ’י בשנת 2014.

בבורסת ההימורים –
סיכוי עליה לגמר: בינוני עד גבוה


7. מולדובה
DoReDos – My Lucky Day

מה קורה כשלוקחים את מוזיקת הפתיחה של אחד העם 1 וממקססים אותה כאילו השנה היא 1990? מולדובה.
הטריו המולדובי המורכב ממרינה (32), אוג’יניו (25), וסרגיו (25) מביא לנו שיר פולק קצבי, עם מילים שייתכן ולקוחות משיעור אנגלית בכיתה ג’. אבל זה לא מפריע להם לעשות שמח. השיר הולחן ע”י הזמר הרוסי האגדי פיליפ קירקורוב.

בבורסת ההימורים –
סיכוי עליה לגמר: בינוני עד גבוה


8. הולנד
Waylon – Outlaw In ’em

ואילון (37) הוא חלק מההרכב The Common Linnets אשר ייצג את הולנד באירוויזיון 2014, וקטף את המקום השני בגמר. השיר מכר יותר מחצי מליון עותקים והורדות ברחבי העולם, אך הצמד התפרק לאחר שהשניים לא הצליחו להכיל את גודל ההצלחה. הפעם חוזר ואילון כסולואיסט, כשהוא משמר את סגנון הקאנטרי המאפיין את שני השירים. ואילון הושפע עמוקות ממוזיקת קאנטרי כשהיה בן 18 והוזמן לנאשוויל, טנסי לעבוד עם זמר מוביל בתחום, את שמו אימץ לאחר מותו.

בבורסת ההימורים –
סיכוי עליה לגמר: גבוה


9. אוסטרליה
Jessica Mauboy – We Got Love

לפני שאוסטרליה היתה חלק רשמי ממשפחת משתתפות האירוויזיון, הוזמנה ג’סיקה מאובוי להופיע כאורחת במופע האמצע של אירוויזיון 2014. השנה היא חוזרת כמשתתפת מן המניין עם אחד השירים החזקים ביותר בתחרות.
הזמרת בת ה-28 היא בין האהובות והפופולריות ביבשת הרחוקה. פריצתה חלה לאחר השתתפותה ב Australian Idol 2006. מאז הוציאה 5 אלבומים שהגיעו לטופ 10, 15 שירים שהגיעו לטופ 10, וארבעה אלבומי פלטינה. היא חיממה את ביונסה, עבדה עם ריקי מרטין, הופיעה בפני ברק אובמה, ועכשיו היא פה כדי לנסות לרגש ולקטוף את המקום הראשון בליסבון. השיר הוא אהבה למוזיקה שמספקת כח להתגבר על בדידות.

בבורסת ההימורים –
סיכוי עליה לגמר: וודאי


10. גאורגיה
Ethno-Jazz Band Iriao – For You

איריאו היא להקת אתנו-פיוזן מטיבליסי המתארת את סגנונה כפולק גאורגי עם השפעות ג’אז חזקות. הלהקה הופיעה במגוון פסטיבלי ג’אז חשובים ברחבי העולם. השיר, למרות ששמו באנגלית, יבוצע בשפה הגאורגית. ע”פ התחזיות, סיכוי קלוש כי נאכל חצ’אפורי בשנה הבאה.

בבורסת ההימורים –
סיכוי עליה לגמר: נמוך מאוד


11. פולין
Gromee feat. Lukas Meijer – Light Me Up

גרומי (39) הוא די ג’יי, מפיק מוזיקלי ובעליה של חברת ההפקות Kingz Town Music. הוא מתגורר ויוצר בקרקוב ומשתף פעולה עם אמנים רבים ומגוונים. שיתוף הפעולה הנוכחי לאירוויזיון הוא עם לוקאס מייאר (29), זמר רוק שוודי. השילוב יצר דווקא שיר המכוון להיות המנון דאנס-אלקטרו.

בבורסת ההימורים –
סיכוי עליה לגמר: בינוני עד גבוה


12. מלטה
Christabelle – Taboo

לאחר תהליך בחירה ארוך ומייגע, בחרה מלטה את קריסטבל (25), זמרת, מלחינה ומנחת טלוויזיה לייצגה בתחרות. הזמרת ניסתה לייצג את מלטה בעבר באירוויזיון הילדים ושלוש פעמים נוספות באירוויזיון, והשנה, אחרי ארבע התמודדויות, התמזל מזלה ו”טאבו” ניצח בקדם המלטזי.
קריסטבל היא תומכת נלהבת של הקהילה הגאה והופיעה מספר פעמים במצעד הגאווה במדינה הקטנה. היא קוראת לקבלת השונה ולפלורליזם ומתנדבת במגוון פלטפורמות חברתיות. בעקבות עברה הנפשי של הזמרת והמסר שמבקש השיר להעביר, הוא הצליח לעורר דיון בדבר בריאות הנפש במלטה.

בבורסת ההימורים –
סיכוי עליה לגמר: נמוך מאד


13. הונגריה
AWS – Viszlat Nyar

להקת המטאל ההונגרית מופיעה יחד מאז 2006, והוציאה 3 אלבומים. הם אוהבים לזעזע את הקהל שלהם עם קליפים אלימים, לדבריהם כדי להביא למודעות בעיות אקוטיות בעולם. הם מעידים על עצמם כסולדים מתרבות הפופ והסלבריטאות. אם כך, כמובן שהבחירה להשתתף באירוויזיון היא טריוויאלית… הם ירעישו לנו בהונגרית.

בבורסת ההימורים –
סיכוי עליה לגמר : מתנדנד


14. לטביה
Laura Rizzotto – Funny Girl

לאורה ריזוטו (23) נולדה בריו דה ז׳ניירו, לאב לטבי ואמא ברזילאית. היא כתבה את שירה הראשון בגיל 11 ומאז הוציאה יותר מ-100 שירים. היא החלה להתפרסם בסצנת המוזיקה בברזיל, לפני שעברה ללמוד בבוסטון, שם קיבלה מלגה ללימודי מוזיקה באוניברסיטת ברקלי. היא כתבה והפיקה את השיר בעצמה. לאורה פעילה להצלת “עצי המוזיקה״ בברזיל – זן עצים שהולך ונכחד בשל כריתתו לבניית כלי נגינה.

בבורסת ההימורים –
סיכוי עליה לגמר : מתנדנד


15. שבדיה
Benjamin Ingrosso – Dance You Off

בנג׳מין אינגרוסו (20) מופיע במחזות זמר מאז היה ילד. הזמר-רקדן זכה במקבילה השבדית של ׳רק רוצים לרקוד׳. הוא השתתף פעמיים במלודיפסטיבלן, קדם האירוויזיון השבדי הידוע. בשנה שעברה הפסיד לרובין בנגטסון, אך השנה זכה לייצג את מעצמת האירוויזיון הסקנדינבית. לבנג׳מין אינגרוסו הזרועות הכי שעירות בשבדיה. נראה אתכם מצליחים שלא להסתכל.

בבורסת ההימורים –
סיכוי עליה לגמר : גבוה מאוד


16. מונטנגרו
Vanja Radovanovic – Inje

ואניה (35) מביא לנו את השיר השני בשפה הסרבית בתחרות השנה. בדומה לשיר הסרבי, גם השיר המונטנגרי הוא מסורתי מאוד ונאמן לצלילי הבלקן. ואניה פעיל בתעשיית המוזיקה בחבל הבלקן יותר מ-14 שנה. מונטנגרו הצליחה לעלות לגמר פעמיים בלבד מאז נכנסה לתחרות בשנת 2007. על פי התחזיות, יהיה לואניה קשה לשחזר את ההצלחות של 2014 ו-2015.

בבורסת ההימורים –
סיכוי עליה לגמר : נמוך


17. סלובניה
Lea Sirk – Hvala, Ne!

“לא, תודה!” הוא שירה של ליה סירק (28) הסלובנית – ייתכן שעל שם ארבע הפעמים בהן ניסתה לייצג את מדינתה באירוויזיון וארבע הפעמים בהן קיבלה “לא תודה” בהצבעה. עוד סיבה סבירה היא שגם אירופה תגיד לסירק “לא תודה” בעליה לגמר, וייתכן שפשוט מדובר בשיר שיוצא נגד הלחץ והסטרס של החיים המודרניים.

בבורסת ההימורים –
סיכוי עליה לגמר : נמוך


18. אוקראינה
MELOVIN – Under the Ladder

חותמת את שלב חצאי הגמר המארחת של השנה שעברה. מלובין (21) מאוסדה זכה באקס פקטור אוקראינה לפני שלוש שנים. הוא מופקד הן על הביצוע והן על הבימוי של עצמו. השיר עוסק, באופן לא מקורי במיוחד, בהגשמת חלומות. אהבותיו הגדולות של הזמר האוקראיני, מלבד מוזיקה, הן כימיה ופרפומריה. שיבושם לו.

בבורסת ההימורים –
סיכוי עליה לגמר : גבוה


עוד בנושא:  המדריך המלא לאירוויזיון 2018– חצי גמר ראשון

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן