fbpx

המדריך המלא לאירוויזיון 2017– חצי גמר ראשון

איזה זמר אירוויזיון יבקר לראשונה באירופה, איזו מדינה מציגה את השואו הכי קווירי ומי וויתרה הפעם על שיר מחאה נגד פוטין? חצי הגמר הראשון – השירים, האמנים וההימורים שרק אבן מזל בחזייה יכולה לנצח

לאחר אינספור מהמורות, אי סדרים, ביטולים וקשיים כלכליים, תחרות הזמר ה-62 של האירוויזיון תצא לדרכה ביום שלישי הקרוב, ה9 למאי 2017.

אוקראינה, לה הוענק הכבוד לארח את התחרות בעקבות זכייתה של ג’אמלה ושירה ׳1944׳ בשנה שעברה, התקשתה להתמודד עם המשימה המורכבת. המדינה הענייה, שסועת המלחמות ומרובת הקונפליקטים, נאבקה מזה מספר חודשים עם ההכנות לתחרות.
לאחר התפטרותם של שני צוותי הפקה מקומיים אשר לא צלחו את המשימה, נחלצו צוותי הפקה זרים, בראשם צוות הפקה שוודי, לסייע לאוקראינים להפיק את מסיבת הפופ הגדולה באירופה. כעת, שרוב הקשיים מאחור, מקווה אוקראינה לשדר תדמית חיובית ומסר פלורליסטי לעולם, כלשון הסלוגן הנבחר ‘Celebrate Diversity’.

האירוויזיון, מדורת השבט של הקהילה הלהט”בית, חובבת האירוע והז’אנר, היה ונותר אירוע הטלוויזיה הנצפה ביותר בעולם מלבד אירועי ספורט. וודג’ מביא לכם זו השנה השניה ברציפות את מדריך האירוויזיון המלא לקראת התחרות הורודה והנוצצת, אשר תערך בין ה9 ל13 במאי. ישראל תתחרה בחצי הגמר השני, שיערך ב11 למאי, עם שירו של אימרי זיו ‘I feel alive’, אשר יחתום את הערב ואת שלב חצאי הגמר.

עוד בנושא:  המדריך המלא לאירוויזיון 2017– חצי גמר שני

חצי גמר ראשון, 9 למאי, 22:00, ערוץ 1


1. שוודיה
Robin Bengtsson – I can’t go on

שוודיה יודעת לעשות אירוויזיון. המדינה הצפונית, הפותחת את התחרות השנה, לא מאכזבת גם הפעם ומביאה לנו את אחד השירים החזקים של הערב. I can’t go on, להיט פופ עכשווי, שנשמע כאילו יצא מבית היוצר של maroon5, עם הופעה בימתית בלתי מתפשרת וזמר בעל הופעה בלתי מתפשרת גם כן. בנגטסון, בוגר תוכניות ריאליטי בשוודיה ודמות נערצת בסצנת הפופ במדינה, הוא אחד הפייבוריטים לזכות בתחרות כולה. הוא מספר על עצמו כי כמו כל שוודי טוב, הוא מעריץ ואוהב את תחרות האירוויזיון מאז היה ילד.

בבורסת ההימורים:
סיכוי עליה לגמר – וודאי


2. גאורגיה
Tako Gachechiladze – Keep the faith

תמרה, או בשם הבמה שלה ‘טאקו’, ניצחה השנה בקדם האירוויזיון הגאורגי, וקיבלה הזדמנות נוספת להגשים את אשר נבצר ממנה לעשות בשנת 2009, אז נבחרה גם כן לייצג את מדינתה בתחרות, אך נאלצה להשאר בבית לאחר פרישתה של גאורגיה מהאירוויזיון שהתקיים במוסקבה. שירה השנה עוסק, כמה סימבולי, בלא לאבד תקווה ובאמונה שכל חלום יכול להגשם. אז, בשנת 2009, אגב, עסק השיר במחאה נגד נשיא רוסיה, פוטין, ועל כן נפסל.

בבורסת ההימורים:
סיכוי עליה לגמר – נמוך


3. אוסטרליה
Isaiah – Don’t come easy

אוסטרליה, אשר הצטרפה למשפחת האירוויזיון כאורחת מיוחדת וחד פעמית לכבוד חגיגות ה-60 בשנת 2015, באה כדי להשאר.
זו השנה השלישית ברציפות בה תשתתף היבשת הרחוקה בתחרות, והיא מקווה להמשיך ולשחזר את התוצאות הגבוהות מהשנתיים האחרונות.
ישעיה, זוכה אקס פקטור אוסטרליה 2016, נבחר לייצג את מדינתו לאחר שהסינגל הראשון שהוציא זכה להצלחה בדנמרק, הולנד, שוודיה, אוסטרליה וניו זילנד. הזמר ממוצא אבוריג’יני, אשר גדל בכפר ילידים קטן, הביע עניין רב בתחרות והציע עצמו כנציג היבשת. נסיעתו לתחרות תהיה הפעם הראשונה בה יצא מאוסטרליה ויזכה לבקר באירופה. השיר, המזכיר את סגנונו של סם סמית’, הוא בלדה סוחפת ועוצמתית אשר נכתבה ע”י DNA, צוות אשר כתב את השיר האוסטרלי בשנה שעברה, וגם עבד עם סם סמית’ עצמו.

בבורסת ההימורים:
סיכוי העליה לגמר – גבוה


4. אלבניה
Lindita – World

לינדיטה התפרסמה במדינתה לאחר זכיה בשתי תוכניות ריאליטי מקומיות ב-2009 ו-2012.
לאחר מכן סחפה גם את איטליה כאשר זכתה בThe Voice איטליה 2012 עם יותר מ70% מקולות הקהל.
היא גם אינה זרה בזירה האירוויזיוניות, לאחר שייצגה את מדינתה בתחרות בשנת 2015, אז הצליחה לעלות לגמר, ולסיים במקום ה17. היא מקווה כי שירה החדש, world, יצליח להתעלות על התוצאה, למרות התחזיות הלא מחמיאות.

בבורסת ההימורים:
סיכוי עליה לגמר – נמוך מאוד


5. בלגיה
Blanche – City Lights

City lights, השיר הבלגי בתחרות, לא נכתב במקור עבור האירוויזיון והיה אמור להיות טראק ארוך ואמבייטני בשפה דימיונית. צמד המילים city lights היה הביטוי הנהיר היחידי בשיר, שלאחר מכן שונה והותאם לאירוויזיון. התוצאה היא שיר טרנדי המתכתב עם סנצת הפופ העולמית. השיר אף סומן כבעל סיכוי לנצח בתחרות.
בלאנש, בעלת הקול העמוק והייחודי, בת 18 בלבד, כבשה את ליבו של פייר דה מולן, מפיק מוזיקה בלגי, אשר כתב עבורה את השיר.

בבורסת ההימורים:
סיכוי עליה לגמר – גבוה עד בינוני


6. מונטנגרו
Slavko Kalezic – Space

מונטנגרו איננה ידועה כמדינה גיי-פרינדלית במיוחד, אך דווקא היא זו ששולחת את הייצוג בעל האוריינטציה הקווירית ביותר השנה. השיר, העמוס ברמיזות מיניות, מושר על ידי סלבקו, אמן ויוצר מוחצן ועתיר כשרונות. עם צמת שיער מרשימה וצעדי ריקוד שיכולים להתחרות אף בסולן להקת years and years, סלבקו מנסה להראות לאירופה את הפתיחות האומנותית בארצו. מונטנגרו ביטלה בשנים האחרונות מספר חוקים מפלים נגד האוכולוסיה הלהט”בית מתוך ניסיון להתקרב אל האיחוד האירופאי. יחד עם זאת, דעת הקהל במדינה עדיין חצויה בנושא.

בבורסת ההימורים:
סיכוי עליה לגמר – נמוך


7. פינלנד
Norma John – Blackbird

פינלנד שולחת לתחרות את השיר הקודר blackbird של צמד החברים נורמה ג’ון.
הצמד מופיע יחד מזה 15 שנה, ומתאר עצמו כצמד אינדי-רוחני. הפינים ידועים בחיבתם למוזיקה קודרת ומחתרתית, והם ממשיכים בסגנון זה, הפעם עם בלדה שקטה זו.

בבורסת ההימורים:
סיכוי עליה לגמר – בינוני עד גבוה.


8. אזרבייג’אן
Dihaj – Skeletons

דיהאז’, או בשמה המקורי, דיאנה האז’ייבה, מעוניינת להביא לאירוויזיון פופ קודר ומחתרתי יותר מזה שאנחנו רגילים לשמוע. השיר אשר הופק עבור אזרבייג’אן, כמיטב המסורת, בשיתוף פעולה עם מפיקים שוודים, נשמע כהפקת פופ מהוקצעת, למרות הפן האלטרנטיבי אשר מבקשת הזמרת לייחס לו.
דיהאז’ השתתפה בפסטיבלי מוזיקה רבים באירופה, והתערבבה גם בסצינת מוזיקת האנדרגראונד בלונדון.

בבורסת ההימורים:
סיכוי עליה לגמר – גבוה


9. פורטוגל
Salvador Sobral – Amar Pelos Dois

פורטוגל, אחת המדינות הותיקות אך הכושלות ביותר בתחרות, זוכה השנה לתשומת לב גבוהה מהרגיל. הסיבה, שיר רטרו בסגנון שנות ה-50, אשר מזכיר אמנים גדולים מהעבר הרחוק של ימי האירוויזיון הראשונים. סלבדור סוברל, 28, זמר ויוצר מוכשר, מספר כי הייחודיות בשירתו היא הפשטות, העברת המסר, ודבקות באמת לא ממוסחרת. סוברל, בעל השכלה בתחום הפסיכולוגיה, משלב שפת גוף תיאטרלית אומנותית (ו/או סתם קצת היפסטרית) בהופעתו על הבמה.

בבורסת ההימורים:
סיכוי עליה לגמר – גבוה


10. יוון
Demy – This is love

דמי, אחד השמות הבולטים במוזיקת הפופ היוונית בשנים האחרונות, נבחרה לייצג את המדינה הים התיכונית. השיר This is love, משלב מגוון סגנונות שלא בטוח שרצו להשתלב. הזמרת מספרת כי זו דרכה שלא יקטלגו אותה לסגנון מוזיקלי מסויים. כשהיא לא שרה, דמי לומדת עריכת דין.

בבורסת ההימורים –
סיכוי עליה לגמר: גבוה


11. פולין
Kasia Mos – Flashlight

קסיה מוס, בת למשפחה מוזיקלית, ניסתה את מזלה זו הפעם השלישית בתחרות הקדם אירוויזיון בפולין. ופעם שלישית, גלידה. או במקרה של קסיה – פנס. היא מקדישה את השיר Flashlight לכל הנרדפים באשר הם – חיות רדופות, פליטים ומבקשי מקלט.
קסיה השתתפה לאחרונה במופע בורלסק של הפוסיקט דולס, והוציאה אלבום בכורה אשר הופק ע”י אחיה.

בבורסת ההימורים –
סיכוי עליה לגמר: בינוני


12. מולדובה
Sunstroke Project – Hey Mamma

ההרכב המולדובי המשלב סקסופון, כינור ומוזיקת דאנס השתתף לראשונה בתחרות האירוויזיון בשנת 2010, לאחריה זכה נגן הסקסופון של ההרכב לחשיפה ויראלית ברשת. השנה ינסה ההרכב לשחזר את ההצלחה, לאחר קריירה רצופת הצלחות במדינתם. ההרכב ינסה למשוך את תשומת לב הקהל באמצעות חתונה מדומה על הבמה. יודעי דבר בוודאי זוכרים שהגימיק הזה כבר לא ממש חדש.

בבורסת ההימורים –
סיכוי עליה לגמר: גבוה עד בינוני


13. איסלנד
Svala – Paper

סוואלה, זמרת ידועה ומוערכת באיסלנד, החלה לשיר בגיל 7. היא זכתה בפרסים רבים במדינתה והייתה בין הזמרות האיסלנדיות היחידות שחתמו על חוזה הקלטות בינלאומי בארה”ב. מלבד קריירת הסולו שלה, היא משתייכת גם להרכב אלקטרוני אשר הופיע במסגרת מצעדי הגאווה בסן פרנסיסקו וקופנהאגן.
הארטיסטיות של סוואלה מוערכת בכל המישורים – היא בין היתר גם שופטת ב The Voice Iceland, ואף עיצבה ליין בגדים עבור רשת האופנה H&M.

בבורסת ההימורים –
סיכוי עליה לגמר: נמוך עד בינוני


14. צ׳כיה
Martina Barta – My turn

מרטינה בארטה, בוגרת לימודי ג’אז גבוהים בברלין, מתארת את המוזיקה שלה ככבוד לקלאסיקה ואהבה לחדשנות. היא מספרת על עצמה שהיא חובבת מושבעת של גבינת עיזים ואבני מזל. לקראת התחרות היא חושבת לשים אחת בחזיה. נראה שהיא תצטרך אותה.

בבורסת ההימורים:
סיכוי עליה לגמר – קלוש


15. קפריסין
Hovig – Gravity

הוויג, קפריסאי ממוצא ארמני, עזב לימודי שיווק ופנה לעסוק במוזיקה. הוא השתתף במספר תוכניות ריאליטי בקפריסין ואף ניסה את מזלו בקדם האירוויזיון המקומי ב2010 ו2015. השנה נבחר לייצג את מדינתו עם השיר Gravity, אשר הולחן ע”י תומאס ג’יסון. ג’יסון אחראי בין היתר ללהיטי אירוויזיון רבים, בינהם יופוריה האגדי של לורין.

בבורסת ההימורים:
סיכוי עליה לגמר – גבולי


16. ארמניה
Artsvik – Fly with me

ארטסויק הארמנית, 32, התחרתה במספר תחרויות מוזיקה בארמניה ורוסיה לפני שזכתה בכבוד להופיע על הבמה הגדולה בעולם.
השיר הארטיסטי משלב מוזיקה מסורתית עם ביטים עכשיויים. השיר זוכה לפופלריות גבוהה בבורסות ההימורים.

בבורסות ההימורים:
סיכוי עליה לגמר – גבוה מאוד


17. סלובניה –
Omar Naber – On my way

עומאר נאבר, 35, נולד בלובליאנה לאם ממוצא סלובני ואב ממוצא ירדני. הוא מעורב בסצנת המוזיקה במדינה מאז גיל 16. בשנת 2004 זכה בתוכנית ריאליטי מקומית אשר הבטיחה את מקומו באירווזיון 2005, אשר התקיים גם אז בקייב. השנה חוזר נאבר לקייב ומקווה להצליח יותר מאשר בהופעתו הראשונה בתחרות, אז לא הצליח להעפיל לגמר.
את השיר כתב נאבר בעצמו לפני 10 שנים, והוא מספר כי שמר אותו לזמן ולמקום הנכון.

בבורסות ההימורים:
סיכוי עליה לגמר – נמוך מאוד


18. לטביה
Triana Park – Line

חותמת את חצי הגמר הראשון, להקת טריאנה פארק עם השיר Line. אחת הלהקות הכי אקסטרוואגנטיות בלטביה, משלבת פופ עם מוזיקה אלקטרונית וביטים של היפ הופ. עד כה הוציאה הלהקה שני אלבומים והופיעה בפסטיבלים רבים במדינה ומחוצה לה. הם ידועים בהופעותיהם האנרגטיות והמרשימות. בדומה לשיר הבלגי, גם שיר זה לא נכתב עבור האירוויזיון אך התגלגל לשם במקרה. מאז הפך השיר ללהיט מיידי בלטביה. הלהקה חובבת במיוחד פנקייק בננה ונוטלה.

בבורסות ההימורים:
סיכוי עליה לגמר – בינוני

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן